آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش پریمایر

آشنایی با اصطلاحات مورد نیاز

در جلسه قبل در مورد تدوین صحبت کردم و نکاتی را بیان نمودم . در جلسه دوم از دومین مبحث سری مباحث آشنایی با تدوین توسط نرم افزار پریمایر به ادامه تعریف اصطلاحات مورد نیاز می پردازم .

  1. تدوین
  2. Sequence
  3. Plan
  4. Shut
  5. Take
  6. Timeline
  7. Clip
  8. Key frame
  9. Transition
  10. Effect

 Sequence

سکانس ، توالی  صحنه ها در فیلمنامه می باشد . به بیان دیگر اگر ما یک فیلمنامه را به صحنه ها تقسیم کنیم ، هر صحنه شامل دنباله ای از سکانس ها می باشد.در نرم افزار پریمایر شما قادرید تا سکانس های یک فیلم را در تایم لاین های جداگانه چیده و در تایم لاین اصلی که آن را Master   می نامیم قرار می گیرد . این عمل باعث افزایش سرعت تدوین به دلیل بهره گیری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گردیده و مدیریت تدوین را ساده تر می نماید .

 Plan

هر سکانس شامل پلان ها می باشد . پلان ها دنباله ممتدی از نماها می باشند که فقط با یکبار روشن و خاموش شده دوربین فیلمبرداری شده باشند . یعنی آنچه که حد فاصل Action   و Cut کارگردان فیلمبرداری شده و مورد قبول قرار گرفته است . لذا دنباله ای ار نمادها که با فشرده دکمه Record  دوربین فیلمبرداری شده و سپس Pause می شود .

 Shut

شات یا نما به محدوده دید دوربین اطلاق می شود و از باز ترین نما یعنی Extreme Long Shut تا بسته ترین نما یعنی Insert و یا Close Up را در بر می گیرد .

 Take

برداشت ، اصطلاحا به فیلمبرداری یک پلان تا رسیدن به مطلوبترین نتیجه اطلاق می شود .

 Timeline

یا نوار زمانی امکانی از نرم افزار پریمایر است که صدا و کلیپ بر روی آن ها چیده شده و سپس عملیات تدوین بر روی آن صورت می گیرد . در واقع نوار زمانی یکی از محیط های اصلی هر نرم افزار تدوین و یا انیمیشن سازی است که با در بر گرفتن کلیپ و صدا ، امکان ویرایش ، ترکیب ، بر هم گذاری و سایر عملیات را فراهم می کند .

 Clip

شامل پلان های فیلمبرداری شده می باشد . و یا می توان بخشی از یک فیلم دانست که قرار است در فرآیند تدوین مورد استفاده قرار گیرد . واحد عملیات ما نیز کلیپ می باشد و در واقع کوچکترین جزئی است که بر روی نوار زمانی قرار می گیرد .کلیپ هم شامل صوت و هم شامل تصویر می باشد .

 Key Frame

در واقع هر گاه شما بخواهید شیئی را بر روی نوار زمانی در یک بازه زمانی خاص تغییر دهید (Rotate,Position,Scale,colorise,Effecting,…) و یا بخواهید جلوه ای در طول یک بازه زمانی خاص بر شیئی که بر روی تایم لاین قرار دارد اعمال شود ، باید از Key Frame استفاده کنید . برای مثال فرض کنید می خواهید یک توپ در فاصله ثانیه های 6 تا 12 از پایین صفحه مونیتور به طرف بالا حرکت کند. چنین می کنیم :

1-  Key Frame ی را در ثانیه 6 قرار می دهیم و سپس توپ را در مکان اولیه اش قرار می دهیم .

2-  Key Frame دوم را در ثانیه 12 قرار می دهیم و سپس توپ را تا مکان مورد نظر یعنی بالای صفحه ، انتقال می دهیم .

3- پیش نمایش فیلم را می بینیم . مشاهده می کنیم که توپ در فاصله ثانیه های 6 تا 12 ، به طور ممتد از پایین صفحه به طرف بالای صفحه حرکت می کند .

اگر بخواهید جلوه ای در طول بازه زمانی خاص و یا از یک مکان معلوم تا مکانی دیگر بر کلیپ شما اعمال شود ، باز هم می توانید به ترتیب فوق از Key Frame ها استفاده نمایید .

 Transition

ترانسیشن یا انتقال ، جلوه ای است که با اعمال میان دو کلیپ متوالی باعث خلق نمای زیبایی در انتقال از یک کلیپ به کلیپ دیگر در طول یک فیلم می شود . پریمایر دارای جلوه های انتقالی زیادی است که به زیبایی صحنه های جالبی را به وجود می آورند .

 Effect

افکت ها آن چنان که در سایر نرم افزار های گرافیکی ، طراحی و فیلمسازی وجود دراد برای ویرایش تصاویر و اعمال جلوه ها بر روی یک کلیپ می باشد . پریمایر دارای افکت های محدود اما کفایت کننده در فرآیند تدوین می باشد . پلاگ این هایی نیز وجود دارند که می توانید با نصب آن ها بر این افکت ها بیفزایید . در هر حال ، خلق فیلم هایی با جلوه های ویژه نیاز به نرم افزار تخصصی و پیشرفته تری دارد که می توانم از Adobe After Effect  نام ببرم . نرم افزار پریمایر با نرم افزار افتر افکت قابلیت تعامل و یا Drag & Edit دارد .

 در مبحث بعدی وارد نرم افزار پریمایر شده و طی جلساتی مراحل متوالی تدوین را بیان خواهم نمود .

چند داستان مذهبی

  سلمان و جوان خائف

شیخ مفید از ابن ابى عمیر از حضرت صادق (علیه السلام) روایت مى کند : سلمان در کوفه گذرش به بازار آهنگرها افتاد . جوانى را دید روى زمین افتاده و مردم گرد او حلقه زده اند . به سلمان گفتند : این بنده خدا غش کرده ، چیزى در گوشش بخوان شاید به هوش آید . سلمان بالاى سر جوان قرار گرفت ، تا جوان به هوش آمد ; گفت : اى سلمان ! اگر درباره من چیزى گفتند صحیح نیست ; من هنگامى که گذرم به این بازار افتاد و پتک زدن آهنگرها را دیدم از این آیه یاد کردم :

( وَلَهُم مَقامِعُ مِنْ حَدِید )(159) .

« براى بدکاران گرزهایى از آهن است » .

از ترس عذاب و عقاب حق عقلم پرید . سلمان گفت : تو را این ارزش هست که برادر من در راه خدا باشى . و به خاطر حلاوت محبتى که از او در قلب سلمان جلوه کرد رفیق و یار یکدیگر شدند ، تا جوان بیمار شد ; سلمان بالاى سرش نشست در حالى که جوان در حال جان دادن بود ، سلمان گفت : اى ملک الموت ! با برادرم مدارا کن . پاسخ شنید : من نسبت به هر مؤمنى اهل مدارایم(160) .



سلیمان و دهقان

برگزیده حضرت سبحان ، جناب سلیمان با بساط شاهى و سلطنت و عظمت و مکنت بر دهقانى گذر کرد . دهقان چون شأن سلیمان را دید گفت : خداى مهربان به پسر داود پادشاهى عظیم و سلطنتى کبیر کرامت فرموده . باد این سخن را به گوش سلیمان رسانید . حضرت از بساط عظمت به زیر آمد و نزد او رفت و فرمود : چیزى را که توانایى آن را ندارى و تحمل مسئولیتش را برایت قرار نداده اند آرزو مکن ; اگر یک تسبیح تو را خدا بپذیرد ، براى تو از آنچه حشمت دنیا به سلیمان عنایت شده بهتر است ، زیرا ثواب تسبیح باقى و ملک سلیمان فانى است ! (161)



سلیمان و نماز

کتاب ارزشمند ارشاد دیلمى روایت مى کند :

لباس سلیمان لباسى بس عادى بود ، در حالى که سلطنت و حکومت و مالى که در اختیارش بود براى احدى از گذشتگان و آیندگان مقرّر نشد .

او شبهاى خود را به نماز تمام مى کرد ، در حالى که همچون چشمه جوشان بهارى از دیده اشک مى ریخت . آن حضرت اداره امور معاشش از طریق زحمت بازوى خودش بود(162) .

علماى اهل سنّت در تفسیر آیات 30 تا 33 سوره ص متمایل بهاین معنا شده اند که سلیمان در بازدید از اسبهاى آماده براى جنگ از نماز عصرش غافل شد و به وقت غروب آفتاب متوجّه از دست رفتن نماز گشت و به این خاطر به غم و غصّه شدیدى دچار آمد .

آنگاه خداوند قادر آفتاب را براى او برگرداند تا نماز عصرش را در ظرف معیّن وقتش بجاى آورد !امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حضرت باقر (علیه السلام) نظر کعب الاحبار و علماى اهل سنّت را مردود دانسته اند و دامن حیات با عظمت علماى سلیمان را در تمام عمر از قضا شدن یک نماز پاک مى دانند .در روایات شیعه آمده است که نماز سلیمان از اوّل وقت به تأخیر افتاد ، و به این جهت سخت ملول شد . حضرت حق آفتاب را به وقت عصر برگرداند تا آن مرد بزرگ الهى و آن پیمبر معصوم نمازش را به وقت فضیلتش ادا نماید(163) .آرى ، بر اساس معارف اسلامى ـ البته معارف ملکوتى و با ارزشى که شیعه نقل کرده است ـ حیات انبیاى حق از هر عیب و نقصى حتى قبل از مبعوث شدن مبرّا بوده است و پیامبرى نبوده که در عین آن همه زحمت و رنج روزانه ، نمازى از نمازهایش قضا شده باشد .

سرگذشت مادر و فرزند

 حکیمى عارف روایت مى کند : مادرى ، جوان نورسیده خود را به خاطر مخالفت و نافرمانى و آزارى که به سبب بى نظمى و توجه نکردن به نصایح به او روا داشته بود ، از خانه بیرون کرد و به او گفت : برو که تو فرزند من نیستى ، او ساعاتى را با دیگر بچه ها به سر برد تا نزدیک غروب هر یک از بچه ها به خانه هاى خود رفتند . چون خود را تنها دید و از یاران وفایى مشاهده نکرد ، به خانه خود بازگشت ، در را بسته دید ، سر به چوبه در گذاشت و از روى تضرّع و زارى و حال انقطاع ، مادر را مى خواند که در به روى من بگشا ، ولى مادر از گشودن در امتناع مى کرد . در آن حال عالمى وارسته که از آنجا عبور مى کرد ، دلش نسبت به آن جوان نورسیده سوخت ، حلقه به در زد و نزد مادر زبان به شفاعت گشود تا مادر فرزندش را بپذیرد . مادر گفت : اى مرد بزرگ ! شفاعتت را مى پذیرم به این شرط که نوشته اى به من بسپارى که هرگاه فرزندم بعد از این به مخالفت و نافرمانى برخاست از خانه بیرون رود و مرا هم به مادرى نخواند . عالم وارسته نامه اى به آن مضمون نوشت و به دست مادر داد و به این طریق میان مادر و فرزند صلح افتاد .چند گاهى از این ماجرا گذشت ، دوباره عبور عالم به آنجا افتاد ، دید آن پسر در کمال تضرع و زارى است و به مادر مى گوید : آنچه خواهى کن ولى در به روى من مبند و مرا از خود مران . ولى مادر از گشودن در امتناع مى کند و مى گوید : در را به رویت نمى گشایم و به خانه راهت نمى دهم و با تو به صلح و آشتى برنمى خیزم . آن مرد آگاه مى گوید : کنارى نشستم تا ببینم عاقبت کار چه مى شود ، دیدم آن نوجوان گریه بسیارى کرد و سر به آستانه در گذارد و از هوش رفت و صدایش خاموش شد ، ناگاه مادر که از لابلاى در شاهد حال فرزندش بود ، محبت مادرى اش به جوش آمد ، در خانه را گشود و سر فرزند را از روى خاک برداشت و به دامن رأفت و عطوفت گذاشت و در حالى که او را نوازش مى کرد مى گفت : اى نور دو دیده ام ! برخیز تا درون خانه رویم ، من اگر تو را راه نمى دادم نه این که قصدم در این زمینه جدّى بود ، بلکه مى خواستم با این کارم تو را به ترک مخالفت و گناه و قرار گرفتن در مدار طاعت و متانت تحریک کنم .گنهکار ، اگر در حال زارى و انابه حس کرد که او را نپذیرفته اند ، نباید ناامید شود ، بلکه باید مانند آن نوجوان به دفعات مختلف به پیشگاه حضرت محبوب رود تا منبع رحمت و بخشایش به جوش و خروش آید و او را با محبّت و نوازش به عرصه رحمت و مغفرت راه دهند .

اى خدا این وصل را هجران مکن *** سرخوشان عشق را نالان مکن

باغ جان را تازه و سرسبز دار *** قصد این مستان و این بستان مکن

چون خزان بر شاخ و برگ دل مزن *** خلق را مسکین و سرگردان مکن

بر درختى کآشیان مرغ توست *** شاخ مشکن مرغ را پرّان مکن

جمع و شمع خویش را بر هم مزن *** دشمنان را کور کن شادان مکن

گرچه دزدان خصم روز روشن اند *** آنچه مى خواهد دل ایشان مکن

کعبه اقبال این حلقه ست و بس *** کعبه امید را ویران مکن

نیست در عالم ز هجران تلخ تر *** هرچه خواهى کن ولکن آن مکن(158)

افکت های پریمیر

    معرفیه افکت های پریمیر


: Video Effects In Premier Pro


Adjust
Convolution Kernel, Extract, Levels, ProcAmp, Brightness & Contrast, Channel Mixer, Posterize

Blur & Sharpen
Antialias, Camera Blur, Gaussian Sharpen, Ghosting, Sharpen Edges, Channel Blur, Directional Blur, Fast Blur, Gaussian Blur, Sharpen, Radial Blur

Channel
Blend, Invert

Distort
Bend, Lens Distortion, Ripple, Motion, Corner Pin, Mirror, Polar Coordinates,
Transform, Twirl, Pinch, Shear, Spherize, Wave, ZigZag

Image Control
Black & White, Color Balance (RGB), Color Offset, Color Pass, Color Replace, Gamma Correction, Color Corrector, Color Match, Color Balance (HLS), Median, Tint

Keying
Blue Screen Key, Chroma Key, Difference Matte Key, Garbage Matte, Green Screen Key, Image Matte Key, Luma Key, Multiply Key, Non Red Key, RGB Difference Key, Screen Key, Track Matte Key, Remove Matte, Alpha Adjust

Perspective
Basic 3D, Bevel Alpha, Bevel Edges, Drop Shadow

Pixelate
Facet, Crystallize, Pointillize

Render
Lightning, Ramp, Lens Flare

Stylize
Alpha Glow, Replicate, Solarize, Color Emboss, Emboss, Find Edges, Mosaic, Noise, Strobe Light, Texturize, Tiles, Wind

Time
Echo, Posterize Time

Transform
Camera View, Clip, Edge Feather, Horizontal Flip, Horizontal Hold, Roll, Vertical Flip, Vertical Hold, Crop

Video
Field Interpolate, Broadcast Colors, Reduce Interlace Flicker


__
پیش فرض
کی فریم در پریمیر پرو (بسیار مهم):در نرم افزار های مانند Adobe Premier Pro و Adobe After Effects ساختن کی فریم برای پیدایش تغییرات تدریجی در کلیپ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند...

To change an effect over time, you can use a standard technique known as keyframing. When you create a keyframe, you specify the value of an effect property for a specific point in time. When you apply different values to keyframes, Adobe Premiere Pro automatically calculates the values between the keyframes, a process called interpolation. For example, to create a blur that first increases and then decreases over time, you would need to set three keyframes for a blur effect--the first with no blur, the second with the maximum amount of blur, and the third with no blur. Because Adobe Premiere Pro automatically interpolates the blur values between each keyframe, the blur gradually increases between the first and second keyframes and then gradually decreases between the second and third keyframes.

منبع: adobe.com

به گفته شرکت ادوب از کی فریم برای تغییر تدریجی فیلم از حالتی به حالت دیگر حین پخش فیلم یا کلیپ مورد نظر میباشد.
به مثال دقت کنید:

For example, to create a blur that first increases and then decreases over time, you would need to set three keyframes for a blur effect--the first with no blur, the second with the maximum amount of blur, and the third with no blur

شرکت ادوب افکت Blur را مثال زده است که شرح آن بدین صورت میباشد..
برای تغییر شفافیت تصویر بصورت تدریجی به سه کی فریم نیاز دارید:
1-کی فریم در ابتدای کلیپ با هیچ مقدار Bluring
2-کی فریم در میانه کار با بیشترین مقدار bluring
3-کی فریم در انتهای کار با مینیمم کردن یا صفر کردن مقدار bluring

:Basic 3Dنمایش ویدیو در حالات مختلف سه بعدی.
با این افکت شما قادر به حرکت دادن عکس یا کلیپ خود در امتداد افقی و عمودی و همچنین جلو و عقب بردن آن در تصویر حین پخش کلیپ خود خواهید بود...

بعد از drag&drop کردن Basic 3D بروی کلیپ مورد نظر در تایم لاین به پنجره Effect Control رفته و با باز کردن علامت مثلث کنار آن چهار گزینه میبینیم:

Swivel
Tilt
Distance to Image
Specular Highlight
swivel-A:چرخاندن تصویر در امتداد افق
Tilt-B:چرخاندن تصویر در امتداد قائم
Distance to Image-C:دور یا نزدیک کردن تصویر
D-specular Highlight:نمایش نورافکن بروی عکس یا فیلم مورد نظر حین چرخش(نکته:چناچه تصویر شما حتی 1 درجه هم نگردد این نور افکن نمایان نخواهد شد)

:Camera View

برای نمایش تصویر در زوایای مختلف.
این افکت همانطور که در نام آن نیز پیداست برای نمایش ویدیو در پروژه خود به حالتی که بیننده تصور براین داشته باشد این نما از چرخاندن طبیعی دوربین بروی ایتم بوجود آمده است..
در نظر داشته باشید که برای استفاده از این افکت استفاده از کی فریم ها بسیار مهم و ضروری میباشد...(توصه می کنم .. اگر به ایجاد کی فریم آشنایی ندارید صفحه قبل را مطالعه کنید)
بعد از Drag&Drop کردن افکت بروی فیلم مورد نظر در پالت Effect Control زیر منوهای :
Latitude
Longitude
Roll
Focal length
Distance
Zoom
Fill color
Fill alpha channelرا مشاهده میکنیم......
latitude:برای ایجاد شبه حالتی که دوربین در سطح افق بدور آیتم مورد نظر حرکت می کند...
Longtitude:برای ایجاد شبه حالتی که دوربین در سطح هوریزنتال یا عمود بر امتداد افق بدور آیتم مورد نظر حرکت کند...
Focal Lenght:برای ایجاد شبه حالتی که در آن فاصله کانونی لنز دوربین تغییر میکند..
(توضیح : اگر با انواع Camcoder ها کار کرده باشید حتما متوجه این شده اید که با تغییر فاصله کانونی دوربین بوصیله تکمه ای که در اکثر دوربین های فیلم برداری وجود دارد باعث تغییر نمای ایتم مورد نظر خواهد شد...
فاصله کانونی های کوتاه باعث ایجاد دیدی بازتر نسبت به ایتم اصلی و فاصله کانونی های بزرگ باعث بوجود آمدن دیدی تنگ نسبت به ایتم مورد نظر میباشد...)
Rolls:برای ایجاد شبه حالتی که دروربین در آن بدور آیتم میغلتد...
Distance:برای ایجاد شبه حالتی که درآن میتوان حدفاصل بین دوربین و آیتم را تنظیم کرد..
Zoom:که همگی با زوم کردن آشنا هستیم و نیاز به توضیح ندارد...
Fill color:تعیین کردن رنگ گراند آیتم

ممکن است که با خواندن این آموزش سوالی در ذهن شما مربوط به تفاوت های دو Effect:Basic 3D,Camera View ایجاد شده باشد...
باید توجه کرد که در Basic 3D کل تصویر بصورت سه بعدی میگردد و پشت آن در حین حرکت و گردش خالی میماند و با انداختن ویدیو مورد نظر در لاین 2 و کلیپ دیگری در لاین 1 تفاوت ویژگی های بارز این دو افکت را متوجه خواهید شد...
 
:Lightening

ایجاد رعد و برق مصنوعی بروی تصویر...
شاید چنین چیزی را در فیلم ها مشاهده کرده اید که مثلا بروی یک عکس ثابت باران یا برف یا .....میبارد..افکت لایتنیگ برای ایجاد یک رعد و برق در حال غرش کردن بکار میرود..(استفاده از کی فریم ها در این مورد نیز از یاد نبرید.)


اما نکته قابل توجه این است که این افکت بدون استفاده از کی فریم ها انمیشن پیدا میکند و می توان با استفاده از تنظیمات پالت Effect Control تغییر مکان آن , تبدیل به چند شاخه شدن در یک طرف , میزان کلفتی یا نازکی آن را تنظیم کرد...

:chroma key

در مورد کروماکی و استفاده از آن در بسیاری از موقیعت ها در صفحه های قبل توضیح دادم..
اکنون انحصارا بحث بر این افکت در پریمیر پرو متمرکز می کنیم...
باید در نمونه گرفتن توجه کرد که تمام رنگ های موجود در تصویر طبق نمونه از بین خواهد رفت پس برای جلوگیری از این اتفاق در نمونه گرفتن حساسیت لازم را اجرا و چندین بار این عمل را تکرار کنید..در غیر این صورت کار شما تمیز و حرفه ای در نخواهد آمد....
نکته دیگری که حائز اهمییت است توجه کردن با عکس یا کلیپ مورد نظر برای کروماکی می باشد...
چناچه عکس شما به عنوان مثال از دو نوع رنگ آبی روشن و آبی تیره شامل است..این موضوع در تمیز در آمدن کار ما خلل ایجاد می کند....
بعد از کروماکی و در آوردن آیتم مورد نظراز درون عکس انتخاب شده باید توجه کرد که پشت عکس خالی و با استفاده از Video 1,2,3 عکس یا کلیپ مورد نظر دیگری به عنوان بک گراند آن قرار داد..

ابتدا در زیر شاخه keying کروماکی را بروی تصویر مورد نظر می اندازیم..
بعد از رفتن به پالت Effect Control چهار گزینه را مشاهده میکنیم:
Similarity
Blend
Threshold
Cutoff
Smoothing
Similaity:برای کاهش رنگ در نمونه گرفته شده از تصویر بطوری که هیچ مقدار از آن باقی نماند...
Blend:برای کاهش شبه رنگ های موجود و نزدیک به نمونه در تصویر...
Threshold:تشخیص مقدار سایه های ایجاد شده از رنگ نمونه در تصویر و کاهش آنها...
Cutoff:برای تیره و روشن کردن تصویر در حوالی رنگ هایی که مثل نمونه از تصویر درآورده شده است..(برای بهتر شدن نمونه کروماکی)
Smooting:برای درآوردن رنگ های طبق نمونه در لبه و کناره های آیتم مورد نظر در تصویر(متشکل از گزینه High,low برای میزان کروماکی)


Mirror Effectبا اعمال این افکت تصویر شما به دوقسمت تقسیم میشود قسمت اول که از تصویر سورس شما میباشد و قسمت دیگر منعکس شده قسمت انتخابی شما در تنظیمات مربوط به این افکت می باشد..
همچنین در تنظیمات این افکت شما قادر به تنظیم کردن زاویه انعکاس تصویر به ساید دیگر خواهید بود.

نحوه تنظیم این افکت در Effect Control:

Reflection Center
با این انتخاب این گزینه شما نقطه ای بصورت علامت جمع در پنجره مانیتور مشاهده خواهید کرد.که با کشیدن موس بروی آن میتوان مکان مناسب را برای منعکس کردن تصویر در طرف دیگر تعیین کرد..

Reflection Angel
در تنظیم زاویه مناسب انعکاس این نکات را به خاطر بسپارید:
زاویه 0 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به چپ
زاویه 90 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به بالا
زاویه 180 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به راست
زاویه 270 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به پایین

Mosaic Effect
برای تبدیل تصویر به نمایشی پیکسلی مانند.

Horizontal/Vertical Blocks
تعداد پیکسل ها در تصویر نسبت به دو مولفه افقی و عمودی تصویر.(با استفاده از کی فریم ها در این مورد نیز شما می توانید تعداد بلوک ها یا پیکسل ها را در واحد زمان بروی تصویر خود افزایش دهید..)

Sharp Colors
بعد از اعمال این افکت به هر پیکسل ایجاد شده مقداری رنگ از سورس تصویر اختصاص می یابد که با این گزینه میتوان برخورداری از رنگ هر قسمت را تنظیم کرد.


Replicate
با این افکت شما قادر به تقسیم کردن تصویر خود به 2..4..8.. تصویر در تصویر اصلی خواهید بود ...(این کار در گذشته در دستگاه های میکس بسیار استفاده می شد)

در اینجا نیز ایجاد فریم ها را به شما توصیه می کنم..چراکه زیبایی این افکت بدون ایجاد فریم و زمانبندی آن بارز نخواهد بود...