آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

عشق مهدی آتشم می زند

آهی نثار این دفتر عمل باید کرد             آتشی نثار این چشم بی پرده باید کرد
خوب این جمعه هم به پایان آمد و از دوست خبری نیامد است باز این چرخ زمان باید گشت باید این چنین کودکان لبنانی و فلسطینی باز به دست مشتی پوچ اندیش بی همه چیز که خود را قوم برتر جهان می دانند نابود شود. این دیگر چه بازیچه ایی است تمام عالم و آدم می گویند این روش کشتار شما غیر قانونی و غیر اخلاقی و غیر انسانی است . از این چه نتیجه ایی می توان گرفت ؟! آری قومی که مردم بی نوا را به قتل می رساند آیا این قاتل قوم برتر جهان است یا پست ترین قوم روی زمین ؟! آیا این قاتل اصلاً می تواند خود را در زمره انسان ها قرار دهد؟ نه مسلماً غیر ممکن است که گروهی بی همه چیز و از خدا بی خبر که حتی آمبولانس حامل مریض را مورد هدف قرار می دهد بتواند خود را انسان حساب کند غیر ممکن است ........؟؟!
اما ما می دانیم حضرت مهدی (عج) ظهور می کند به تمام این قوم قاتل می گوییم شما در مقابل او هیچ نیستید و نخواهید بود.
مگر این که کودکی، در آغوش پدر              جان به یزدان داده،هر دو با هنر
گر  مسلمانی به پا  خیز ، زود زود              چونکه این ظلم است ، دود دود
این  نه راه  احمد و دیگر اولیاست              راه پست جاهلان  بی خداست
هرکه این روزش مسلمان گفته‌اند              نیک تـر او را زقبـل اش گفته اند
به  حق  محمد  به حق علی اش              نشاید سکوتی که  در پر تو اش
بسوزد  خــانـــمـــان  دیگر  ملـتی              همه‌شان‌مسلمان وهم‌اهل‌دین
حـرف  دل ما  ،  شنیدنی تر  نبود              راه‌خطاازاین‌راه‌شماآشکارتر نبود

به امید فرج آقا امام زمان آلفا پک

اسکین برای کمپونت ها skin

در ادامه آموزش قبلی یعنی کمپونت ها ما استیل ها را بررسی کردیم خوب بعد از استیل ها نوبت حالات دینامیکی این کمپونت است مثل در حالت عادی چگونه باشد وقتی موس روی آن حرکت کرد چگونه باشد و چند حالت دیگر :

Property Description Default value
falseUpSkin The up (normal) state of the header above all collapsed children. accordionHeaderSkin
falseDownSkin The pressed state of the header above all collapsed children. accordionHeaderSkin
falseOverSkin The rolled-over state of the header above all collapsed children. accordionHeaderSkin
falseDisabled The disabled state of the header above all collapsed children. accordionHeaderSkin
trueUpSkin The up (normal) state of the header above the expanded child. accordionHeaderSkin
trueDownSkin The pressed state of the header above the expanded child. accordionHeaderSkin
trueOverSkin The rolled-over state of the header above the expanded child. accordionHeaderSkin
trueDisabledSkin The disabled state of the header above the expanded child. accordionHeaderSkin

خوب برای استفاده از جدول با لا می توانید روش زیر را دنبال کنید :
اول در پنجره اصلی یک سند از نوع ActionScript class file ایجاد کنید.
و کد زیر را در آن وارد کنید :

و فایل مورد نظر را با نام RedGreenBlueHeader.as ذخیره کنید
و دوباره یک سند جدید از نوع خودمون FLA file ایجاد کنید و در هما شاخه ایی که فایل قبلی را ذخیره کردید این یک را نیز ذخیره کنید.
و با استفاده از کلید های ترکیبی ctrl+F8 یک سیمبل جدید با نام AccordionHeaderSkin و از نوع موی کلیپ و روی کلید Advanced و چک باکس Export for ActionScript را تیک بزنید .
در مقابل identifier باید عبارت AccordionHeaderSkin و در مقابل AS 2.0 class باید عبارت RedGreenBlueHeader را تایپ کنید مانند شکل زیر:

حال کمپونت را از زیر شاخه user interface انتخاب و به داخل stage خود بکشید و با استفاده از کلید های ترکیبی ctrl+f3 قسمت properties را ظاهر و منوی parameters را انتخاب کنید. و چند بخش ایجاد کنید.
حال کار خود را امتحان کنید بوسیله کلید های ترکیبی ctrl+enter

می توانید سورس برنامه به طور کامل را همراه با آموزش قبلی از اینجا دانلود کنید.
در قسمت بعدی می خواهیم تمام کد های مخصوص به این کمپونت یعنی Accordion را بررسی کنیم.
درج با ذکر منبع ( www.alphapack.co.sr ) بلامانع است.
 

آموزش ذخیره اطلاعات با Flash و Php

البته چون این مطلب توژه آماده نشد برای اینکه وبلاگ خالی نباشه براتون اینو گذاشتم به جون شما خیلی با حاله این مقاله و خیلی هم کاربردیه :

آموزش ذخیره اطلاعات با Flash و Php

( و چگونگی ارتباط با بانکهای اطلاعاتی)

سطح : پیشرفته

سلام دوستان ...

چند تا از دوستان بهم پیغام خصوصی داده بودن که این مقاله رو بنویسم ... و حالا با کمی تاخیر به قولم عمل میکنم ...

اول باید چند تا نکته رو بگم ...

 فلش (فعلا) این قابلیت رو نداره که اطلاعات شما (معمولا متغیر ها) رو به طور مستقیم داخل یه فایل ذخیره کنه و یا اینکه با بانکهای اطلاعاتی ارتباط داشته باشه ...

البته قابلیتی که در فلش MX 2004 گنجونده شده اینه که شما میتونید با استفاده از اون مکانی رو برای ذخیره اطلاعات قرار بدید ...

ٌٌکه البته دو تا عیب داره ... یکی اینکه دوراز دسترس کاربر نهاییه و دیگری این که شما فقط در Windows میتونید از اون استفاده کنید و امکان استفاده در Server رو ندارید ...

حالا ما اینجا روشی رو میگیم که شما میتونید با استفاده از اون در سرور هایی که Php رو پشتیبانی میکنن ، اطلاعات تون رو ذخیره کنید ...

در آخر هم با استفاده از همین روش ، چگونگی ارتباط بین فلش و Php رو برای دسترسی به MySql DataBase می گیم ...

 

برای اینکه شما بتونید اطلاعاتتون رو ذخیره کنید به این احتیاج دارید که متغیر هاتون رو به یک فایل Php بفرستید تا براتون ذخیره کنه ...

فرستادن متغیر ها به دو صورت ( متد Method ) امکان پذیره ... یکی به صورت GET و دیگری به صورت POST  . درخواست های Get معمولا از ایمنی کمتری برخوردارن ... چون محتویات متغیر هاتون رو هنگام ارسال ، بصورت واضح نشون میده .... (البته نه در فلش ... اگر در فلش از این متد استفاده کنید ... فقط توی Temporary Internet Files در خواست ها دیده میشن)

در خواست های GET معمولا به صورت زیره :

 

http://www.Your-Server.com/file.php?variable=Content
همونطور که میبینید به وضوح ، توی فایل "File.php" متغیری به نام "variable" ایجاد شده که محتویاتش "Content" هست ...

اما درخواست های POST بدون اینکه دیده بشن ، ارسال میشن ...

توی فلش هم شما آزاد هستید که از هر کدوم از اینها بخواید استفاده کنید ...

حالا شروع میکنیم به ساخت فایلهامون ...

فرض کنید میخوایم یه فرم بسازیم که کابر بتونه توسط اون ثبت نام کنه ... و شما هم میخواید که نام کابری ، کلمه عبور و ایمیل اون رو با فرمت خاصی وارد فایلی به نام "Users.txt" بکنید ...

میخوایم هر کاربری که ثبت نام میکنه با فرمت Username: String/Password: Hash Md5/E-mail: String توی فایل بنویسید ... مثلا این یه فایل نمونه است :

 

Amir/ca0dbad92a874b2f69b549293387925e/amir_s32@yahoo.com

Majid/ff8104697613ed3ef1ad05867fccbe3c/info@majidonline.com

Kami_mz/e46fa9f744f9c59384eaa308ae9012e8/info@farsiprojects.com

البته باید رو این نکته دقت داشته باشید که نام کاربری و ایمیل نباید حاوی کاراکتر "/" باشند ...

خوب ... حالا فرم رو درست میکنیم :

همونطور که میبینید کلا 5 تا فیلد هست که 4 تا شون باید توسط کاربر پر بشه ...

4 فیلد اول به ترتیب به متغیر های email ، userpassword2 ، userpassword ، username پیوند داده شدن، فیلد پنجمن هم برای نشون دادن اینه که برنامه در حال انجام چه کاری هست ، که اون هم به متغیر state پیوند داده شده

 دقت کنید که Instance name فیلد نام کاربری username_f و برای ایمیل email_f هست ...

برای اینکه کاربر نتونه کاراکتر "/" رو توی نام کاربری وارد کنه و ما هم محدودیت بیشتری رو برای وارد کردن ایمیل بذاریم ، باید این کاراکتر هایی که اجازه ورود به فیلدها رو دارن محدود کنیم ، این اسکریپت رو به تنها فریم فایل میدیم :

 

username_f.restrict = "0-9"+"a-z"+"A-Z"+"\-_.";
email_f.restrict = "0-9"+"a-z"+"A-Z"+"\-_"+"@.";
برای اینکه کاربر ایمیل خودشو درست وارد کنه ، این تابع رو هم تعریف میکنیم ... (چون اصل کار ما در اینجا ارتباط با سرور هست ، در باره این کد توضیحی نمیدم) ، این کد رو در فریم اول بذارید :

 

function checkMail(mail:String) {
       var out:Boolean;
       if (mail.length<6) {
              out = false;
              state = "Email address too short";
       } else if (mail.indexOf("@") == -1) {
              out = false;
              state = "Missing @";
       } else if (mail.indexOf(".") == -1) {
              out = false;
              state = "Missing the dot";
       } else {
              state = "";
              out = true;
       }
       return out;
}
 

خوب حالا این اسکریپت رو هم به دکمه میدیم :

on (release) {
       if ((userpassword == userpassword2) and (username != undefined) and (checkMail(email))) {
              this.loadVariables("http://www.Your-Server.com/reg.php","POST");
             
state = "Crating your Profile";
              listen = true;
       }
}
   نکته : ما در اینجا از متد POST استفاده میکنیم و اطلاعات رو به آدرس http://www.Your-Server.com/reg.php میفرستیم ، شما باید آدرس فایل خودتون رو اینجا وارد کنید ...

چیز دیگه ای که اینجا اضافه شده قسمتی هست که متغیر listen رو روی true تنظیم میکنه ... ما با این کار میخوایم قسمتی از برنامه رو وادار به این کار بکنیم که ببینه ثبت نام کی تموم میشه و بعد به کاربر اطلاع بدیم ...

پس این کد رو هم در ادامه توی فریم اول میذاریم :

 

onEnterFrame = function () {
       if (listen) {
              if (created == "ok") {
                     listen = false;
                     state = "Your profile created !";
              }else if (created == "problem") {
                     listen = false;
                     state = "ERROR !!!";
              }
       }
}
                         (این ابتدایی ترین کار ممکنه !)

خوب ... کار ما با فلش تموم شد ... میریم سراغ Php :

یه فایل به اسم reg.php درست بکنید  ... توی Php برای اینکه به متغیر های ارسالی دسترسی داشته باشید ، باید از آرایه هایی به نام " آرایه های انجمنی " و یا " فراگیر " استفاده کنید ...

این آرایه ها به طور کلی به این شکل هستن : 

$HTTP_*_VARS["variable"];
 

شما میتونید به جای * از کلمات POST ویا GET استفاده کنید و اندیس (Index) آرایه تون رو اسم متغیر بدید ، برای مثال :

$HTTP_POST_VARS["username"];
 

البته میتونید به جای نوشتن اسم بلند این آرایه ، از آرایه های کوتاه تر استفاده کنید :

$_POST["username"];

$_GET["username"];

   (توجه کنید که در Php تمام متغیر ها با علامت "$" شروع میشوند)

.... فایل reg.php رو باز میکنیم و اینها رو توش مینویسیم :

<?php
    $username
= $_POST["username"];
    
$password = md5($_POST["userpassword"]);
    
$email = $_POST["email"];
    if (
$file = fopen("Users.txt","a+")) {
        if (
fwrite($file,"$username/$password/$email ")) {
            echo(
"created=ok");
        }else {
            echo(
"created=problem");
            exit;
        }
    }else {
        echo(
"created=problem");
        
fclose($file);
        exit;
    }
    
fclose($file);
?>
   شما به همین صورت میتونید متغیر های جدیدی اضافه کنید و استفاده کنید ...

   برای برقرار کردن ارتباط بین فلش و MySQL هم میتونید از همین روش استفاده کنید ... اطلاعات رو از فلش بگیرید و query های مورد نیاز خودتون رو با استفاده از اونها درست بکنید ...

    برای این کار باید در زمینه دیتابیس ها خبره باشید ... برای مثال :

<?php
    $username
= $_POST["username"];
    
$password = md5($_POST["password"]);
    
$email = $_POST["email"];
    
//-------------------------------------
    
$dbhost = "localhost";
    
$dbname = "onlineReg";
    
$dbusername = "root";
    
$dbpassword = "secret";
    
$conn = mysql_connect($dbhost,$dbusername,$dbpassword) or die("state=Internal Error !");
    
$sql = mysql_select_db($dbname,$conn) or die ("state=Internal Error !");
    
$query = "INSERT INTO users VALUES ($username,$password)";
    
mysql_query($query,$conn);
    
mysql_close($conn);
?>
 

شما به همین ترتیب میتونید انواع query های خودتون رو بسازید و حتی اطلاعات به دست اومده از اون ها رو در قالب خاصی که فلش پشتیبانی میکنه ، توسط دستور echo چاپ کنید ...

 موفق باشید ...

 

امیر صبوری

فایل fla و php برای دریافت

www.PersianGraphist.com

www.MajidOnline.com

 

Using styles with the Accordion component استفاده از استیل ها

استفاده از کمپونت accordion ( Using the Accordion component )

 خوب این کمپونت برای ایجاد چند فرم مجزا به کار می آید و مثلاً شما می توانید موضوعات مختلف را چند قسمت کنید و همه را در یک صفحه کوچک جای دهید .

من اگر خدا بخواهد قصد دارم که از این کمپونت شروع کنم و تا آخرین کمپونت را به طور کامل توضیح دهم پس اولین قسمت این کمپونت حتما تعیین نوع و ساختار و شکل کلی آن است پس برای شروع تمامی کد های مربوط به این قسمت را مرور می کنیم :

Using styles with the Accordion component

برای تغییر استیل این کمپونت شما می توانید از جدول زیر پیروی کنید:

Style

Theme

Description

themeColor

Halo

The base color scheme of a component. This is the only color style that doesn't inherit its value. Possible values are "haloGreen", "haloBlue", and "haloOrange".

backgroundColor

Both

The background color. The default color is white.

borderStyle

Both

The Accordion component uses a RectBorder instance as its border and responds to the styles defined on that class. For more information, see RectBorder class.

The Accordion component's default border style value is "solid".

headerHeight

Both

The height of the header buttons, in pixels. The default value is 22.

color

Both

The text color. The default value is 0x0B333C for the Halo theme and blank for the Sample theme.

disabledColor

Both

The color for text when the component is disabled. The default color is 0x848384 (dark gray).

embedFonts

Both

A Boolean value that indicates whether the font specified in fontFamily is an embedded font. This style must be set to true if fontFamily refers to an embedded font. Otherwise, the embedded font is not used. If this style is set to true and fontFamily does not refer to an embedded font, no text is displayed. The default value is false.

fontFamily

Both

The font name for the header labels. The default value is "_sans".

fontSize

Both

The point size for the font of the header labels. The default value is 10.

fontStyle

Both

The font style for the header labels; either "normal" or "italic". The default value is "normal".

fontWeight

Both

The font weight for the header labels; either "none" or "bold". The default value is "none".

All components can also accept the value "normal" in place of "none" during a setStyle() call, but subsequent calls to getStyle() return "none".

textDecoration

Both

The text decoration; either "none" or "underline".

openDuration

Both

The duration, in milliseconds, of the transition animation.

openEasing

Both

A reference to a tweening function that controls the animation. Defaults to sine in/out. For more information, see Customizing component animations in Using Components.

بنابراین کد های زیر برای فارسی کردن تیتر ها به کار ما می آید :

my_acc.setStyle("fontFamily", "Tahoma");

my_acc.setStyle("fontWeight", "bold");

my_acc.setStyle("fontStyle", "italic");

my_acc.setStyle("textDecoration", "underline");

 

 

در روز های آینده می خواهیم دیگر اجزاء کلی کمپونت ها را برری کنیم

درج با ذکر منبع بلامانع است

آموزش ساخت کلید خروج همراه با پیغام بوسیله کمپونت آلرت

با نام خدا
خوب امروز می خواهم آموزش ساخت یکی دیگر از کمپونت های فلاش را برای شما عزیزان بدهم و نام این کمپونت Alert یا هشدار است خوب برای ساخت چنین چیزی برای مثال خارج شدن از برنامه که از کاربر بپرسه که آیا مطمئن هستی یا نه مراحل زیر را دنبال کنید.
1- یک پروژه جدید با اندازه و پشت زمینه دلخواه ایجاد کنید.
2- کلیک های ترکیبی ctrl+F7 را فشار دهید تا پنجره کمپونت ها باز شود.
3- از زیر شاخه user interface گزینه Alrt را انتخاب و به داخل کتابخانه یا library بکشید.

4- بعد یک ضربدر طراحی کنید و روی آن کلیک کنید و بوسیله کلید F8 آنرا به button تبدیل کنید.

5- سپس برای کلید ساخته شده کد زیر را وارد کنید :

خوب کار ما تکمیل شد، از آن لذت ببرید.
(نکته : لازم است بدانید این کد وقتی درست کار می کند که شما آنرا در فلاش پلیر و خارج محیط برنامه فلاش اجرا کنید.)
می توانید نمونه کار و سورس را از اینجا دانلود کنید.
درج با ذکر منبع (www.alphapack.co.sr )بلامانع است.