آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

چگونه هارد درایو یا فلش خود را از فرمت FAT32 به NTFS تبدیل کنیم

sshot-12

اگر شما دارای یک هارد درایو یا فلشی باشید که آن را با فرمت FAT32 فرمت کرده باشید حتما متوجه شده اید که دیگر نمی توانید فایل هایی بیش از ۴ گیگابایت را درون آن کپی کنید. خوب حالا چگونه باید این مشکل را مرتفع کنید و فرمت هارد درایو یا فلشتان را به NTFS تغییر دهید تا دیگر با این محدودیت رو به رو نباشید. جواب شما در دستان ماست پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

فرمت سیستمی FAT32 یک محدودیت بزرگ دارد و آن هم چیزی نیست جز قدرت نداشتن کپی شدن فایل های بیش از ۴ گیگابایت است. یعنی شما نمی توانید یک فایل به عنوان نمونه فیلم را که حجمی بیش از ۴ گیگابایت دارد در هارد دیسک های اکسترنال و یا فلش مموری ها کپی کنید. و اگر بخواهید این کار را انجام دهید با خطایی مشابه خطایی که در زیر مشاهده می کنید رو به رو خواهید شد.

farsigeek-image97

البته شایان ذکر است FAT32 به خوبی بر روی تمامی سیستم عامل ها کار می کند و شما کنترل کاملی بر روی درایوی که FAT32 باشد دارید اما متاسفانه NTFS در سیستم عامل هایی نظیر لینوکس و مکینتاش تنها به شکل فقط خواندنی (read-only) کار خواهد کرد.

راه حل اول؛ تبدیل FAT32 به NTFS بدون فرمت کردن درایو

اگر کلی فایل در حال حاضر در درایو اکسترنال خود دارید و نمی خواهید دردسر کپی و این حرفا را بکشید تنها کافیست که به صورت مستقیم درایو FAT32 را به NTFS تبدیل کنید. برای انجام این کار ابتدا command prompt را در حالت Run as Administrator اجرا کنید. برای این کار می توانید از منوی Start به All programs بروید و سپس از قسمت Accessories برنامه command prompt را با راست کلیک کردن بر روی آن و انتخاب Run as Administrator اجرا کنید.

farsigeek-image98

حال باید دستور زیر را وارد کنید. توجه داشته باشید نام درایو را درست وارد کنید. به عنوان نمونه نام درایو فلشی که من می خواستم تبدیل کنم G: بود. شما هم به همین شکل عمل کنید.

convert G: /FS:NTFS

فرآیند تبدیل ممکن است مدتی طول بکشد و این واقعا بستگی به حجم و بزرگی حافظه شما دارد. پس نگران نباشید و کمی به ویندوز و فلش یا هارد دیسکتان فرصت دهید.

farsigeek-image99

تمام شد! ساده بود نه؟

 

راه حل دوم؛ فرمت کردن درایو یا فلش

اگر هم کلی فایل مهم و حیاتی و غیر حیاتی و غیر مهم ندارید و بود و نبودشان فرقی نمی کند و یا از آن بهتر فلشتان پر از خالی است. یا آنقدر حوصله دارید که ابتدا فایل های فلشتان را جایی دیگر خالی کرده و سپس پس از انجام فرمت به سر جایشان بازگردانید بهترین کار راست کلیک کردن بر روی درایو فلش یا هارد دیسک اکسترنال یا درایوتان است و پس از آن فرمت کردن آن به صورت NTFS می باشد.

farsigeek-image100

پس از باز کردن پنجره فرمت تنها کافی است از نوار کرکره ای File system گزینه NTFS را انتخاب کنید.

farsigeek-image101

پس از اتمام عمل فرمت حال شما می توانید فایل های حجیم را به فلش و یا دیگر ابزارهای ذخیره سازیتان کپی کنید. به همین سادگی به همین خوشمزگی! جالب بود نه پس تا آموزش بعد!

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید
هارد و فلش
https://www.rabokala.ir/product-category/کالای-دیجیتال/هارد،-فلش-و-ssd/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد