آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

هفت آدرس ایمیل جالب و کاربردی اما ناشناخته !!!


۱. Pdf@koolwire.com


اگر به این ایمیل یک بزنید و به آن یک فایل مثل یک عکس یا یک پرونده آفیس را الصاق کنید این ایمیل به شما یک نسخه PDF آن را میل می کند. به همین راحتی!

۲. photos@flickr.com
فلیکر برای شما یک آدرس در اینجا تهیه کرده است که اگر از طریق آن عکسی را ( از طریق الصاق کردن ) بفرستید آن وقت عکس شما در فلیکر آپلود می شود. موضوع نامه تیتر و بدنه نامه توضیحات عکس را تشکبل خواهند داد.

۳.  prod@writely.com
این آدرس ایمیل برای گوگل داک است و شما می توانید مطالب خود را از طریق این سامانه برای گوگل داک بفرستید. این قسمت هم برای شما تهیه شده است.

۴. wsmith@wordsmith.orgشما می توانید از طریق این آدرس ایمیل متن خودتان را ترجمه کنید. یعنی کلمه شما از نظر معنی برای شما باز می شود. ساده ترین راه برای فهمیدن ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت. فقط یادتان باشد در عنوان بنویسید define myword و در متن نامه هم که عبارتتون رو بنویسید.

۵. go@blogger.com
اگر از داشبودتون گزینه ارسال بوسیله ایمیل را علامت بزنید می توانید از طریق این آدرس ایمیل به بلاگرتون مطلب بفرستید. مخصوصا الان که در دسترس نیست!

 ۶. pdf2txt@adobe.com
یک هدیه بسیار زیبا. PDF تان را به ایمیل سنجاق کنید و آن را برای سایت آدوبی بفرستید. نسخه متنی فایل شما آماده است. این هم یک راه حل آلترناتیو برای زمانی که یک PDF خوان دم دست نیست!

۷.   www@web2mail.com
و این هم یک ایمیل واقعا به دردبخور! سایت اجرا نمی شود؟ آدرس بدهید. یک کپی تحویل بگیرید. امتحان کنید

داستان کوتاه آرایشگر و وجود خدا

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در حال کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت. آنها در باره ی موضوعات و مطالب مختلف صبحت کردند.

وقتی به موضوع خدا رسیدند آرایشگر گفت: من باور نمیکنم خدا وجود داشته باشد!

مشتری پرسید چرا باور نمیکنی؟

کافی است به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد!

به من بگو اگر خدا وجود داشت آیا این همه مریض می شدند بچه های بی سرپرست پیدا می شد؟

اگر خدا وجود می داشت، نباید درد و رنجی وجود داشته باشد.

نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه می دهد این چیز ها وجود داشته باشد.

مشتری لحظه ای فکر کرد، اما جوابی نداد، چون نمی خواست جر و بحث کند.

آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت.

به محض اینکه از اریشگاه بیرون آمد، در خیابان مردی دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده.

ظاهرش کثیف و ژولیده بود.

مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد: میدانی چیست، به نظر من آرایشگر ها هم وجود ندارند!

آرایشگر با تعجب گفت چرا چنین حرفی میزنی؟من اینجا هستم،من آرایشگرم.

من همین الان موهای تورا کوتاه کردم.

مشتری با اعتراض گفت: نه ارایشگرها وجود ندارند، چون اگر وجود داشتند، هیچ کس مثل مردی که آن بیرون است با موهای بلند و کثیف و ریش اصلاح نکرده پیدا نمیشد!

او گفت: نه،آرایشگرها وجود دارند، موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمی کنند.

مشتری تأیید کرد: دقیقاً نکته همین جاست! خدا هم وجود دارد فقط مردم به او مراجعه نمی کنند و دنبالش نمی گردند.

برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.

خداحافظی ویندوز۸ با نرم‌افزار فلش

کی از مهم ترین نرم افزارهای تحت وب که در برخی از نسخه های ویندوز ۸ حضور نخواهد داشت برنامه فلش پلیر شرکت ادوبی است.

مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی از نرم افزار ادوبی فلاش را از طریق مرورگرهای وب در برخی نسخه های ویندوز جدید خود یعنی ویندوز ۸ متوقف خواهد کرد.

این نسخه ها همان نسخه هایی هستند که با رابط کاربری تازه موسوم به مترو عرضه شده و برای تبلت ها در نظر گرفته شده اند.

به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، رابط کاربری مترو ویندوز ۸ را به طور کامل متحول کرده و باعث خواهد شد این سیستم عامل ظاهری مشابه با سیستم عامل گوشی های هوشمند و تبلت ها داشته باشد. رابط کاربری یاد شده دسترسی سریع و لمسی به برنامه ها و نرم افزارهای مختلف را هم ممکن می کند.

البته مایکروسافت اطمینان داده که از فلاش در نسخه رومیزی ویندوز ۸ و همین طور نسخه روزمیزی مرورگر IE پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت می گوید HTML 5 را در این نسخه ها جایگزین نرم افزار فلاش خواهد کرد.

کندی، از کار افتادن ناگهانی و مشکلات امنیتی عامل اصلی این تصمیم عنوان شده است. پیش از این اپل هم بر روی آیفون و آی پد پشتیبانی از فلاش را متوقف کرده بود.

چگونه پورت USB را برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها، غیرفعال کنیم؟

مقدمه

به این موضوع توجه کنید : “کامپیوتر شخصی من در اتاق به اشتراک گذاشته شده، افراد عمدتاً از آن برای تماشای فیلم سینمایی استفاده می‌کنند، پورت USB توسط ویروس تهدید می‌شود، بنابراین برای من مهم است که پورت USB را بلاک یا قفل کنم.”

راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و شما بی‌نیاز از هرگونه نرم‌افزار خاصی خواهید توانست پورت‌های USB را غیر فعال کنید. اهمیت این موضوع در مراکز آموزشی خصوصاً دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و کافی‌نت‌ها دوچندان می‌شود.

راه کلی: غیر فعال کردن USB با از کار انداختن Autorun

بیشتر بدافزارها به علت ویژگی Autorun که به صورت خودکار و از طریق فایل autorun.inf اجرا می‌شود گسترش می‌یابند، چراکه این فایل در قسمت root (منبع) پوشه ساختار درختی وجود دارد. این قابلیت باعث اجرا آسان هر فایل و در قالب پیغام “Open folder to view files” خواهد شد و ممکن است درایو و کامپیوتر شما آلوده شود. بنابراین غیرفعال کردن قابلیت Autorun همواره جزء یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. برای انجام این‌کار ابتدا وارد Run (کلیدهای ترکیبی Win + R) شده و عبارت Gpedit.msc را تایپ نمائید، حال مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components را به ترتیب طی نموده تا به Autoplay Policies برسید (کاربران ویندوز XP ممکن است از طریق مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > System بتوانند وارد شوند)، در قدم بعدی بر روی گزینه Turn off Autoplay دوبار کلیک کرده تا پنجره مربوطه باز گردد، حال Enabled را فعال نموده و در قسمت Turn off Autoplay on عبارت All drives را برگزینید. سپس پنجره مربوطه را تائید و OK نمائید.

 

در ادامه با سایر روش‌های غیرفعال‌سازی USB مخصوص کاربران آشنا می‌شوید.

۱) غیرفعال‌کردن درگاه ارتباطی پورت USB کاربران

شما می‌توانید از اتصال دستگاه‌ها به پورت USB توسط اکانت‌های کاربری مختلف، جلوگیری کنید. بنابراین اگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را به صورت اشتراکی با دوست خود استفاده می‌کنید می‌توانید سهم جداگانه‌ای برای پورت USB در نظر بگیرید و حساب کاربری وی را جدا کنید. وارد رجیستری ویندوز شوید (Run > Regedit)، سپس مسیر HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesUsbStor را طی نموده و مقدار Start را به عدد ۴ تغییر دهید. برای فعال‌سازی دسترسی مجدد، می‌توانید مقدار آن را به عدد ۳ تغییر دهید. این امر بر روی نسخه‌های ویندوز XP، ویستا، ۲۰۰۰، ۲۰۰۳ و ویندوز ۷ پاسخ می‌دهد.

 

۲) اعمال تغییرات در BIOS، غیرفعال کردن پورت USB و تعریف کلمه‌عبور برای BIOS

عنوان کاملاً مشخص است و نیاز به توضیح خاصی ندارد، وارد BIOS سیستم خود شوید و به دنبال هر چیزی بگردید که به شما اجازه می‌دهد تا پورت USB را غیرفعال کنید. این کار را انجام دهید و از افزودن کلمه‌عبور به BIOS سیستم خود مطمئن شوید.

۳) غیرفعال‌کردن USB توسط User Device Manager

وارد User Device Manager شوید (با کلیک راست نمودن بر روی My Compute، انتخاب گزینه Manage و سپس ورود به بخش Device Manager واقع در پنل سمت چپ)، حال بر روی ابزار USB کلیک راست نموده و گزینه disable را برگزینید تا درگاه USB غیرفعال و قفل شود.

 

البته اگر می‌خواهید کمی آسان‌تر پورت USB را فعال/غیرفعال کنید تنها کافی است یک فایل رجیستری با کلید مربوطه ایجاد نمائید، (فایل را با پسوند reg ذخیره کنید) به عنوان مثال، تصویر زیر را در نظر بگیرید، (به املا حروف دقت داشته باشید و مطمئن شوید آن‌ها را درست وارد می‌کنید:)

 

با دو بار کلیک بر روی این فایل و اجرای آن، دسترسی فعال می‌گردد. شما می‌توانید مقدار مربوطه را به ۰۰۰۰۰۰۰۳ و ۰۰۰۰۰۰۰۴ جهت غیرفعال‌سازی دسترسی تغییر دهید.

محبوبیت سیستم عامل ها

 

آمار و ارقام کاربران سیستم عامل های مایکروسافت در امریکا نشان می دهد که تعداد کاربران Windows 7 از تعداد کاربران Windows XP بیشتر شده است. میزان استفاده از سیستم عامل XP در بین کل سیستم عامل ها حدود 31.56% درصد است و این در حالی است که تعداد کاربران Windows 7 به 31.7% درصد رسیده است.

 

این آمار از جمع آوری اطلاعات کاربرانی  که از 3 میلیون وب سایت در امریکا بازدید کرده اند، جمع آوری شده است. شیب نمودار استفاده از Windows7 همچنان صعودی است و مطمئنا در آینده ای نه چندان دور اختلاف بیشتری نیز با XP خواهد داشت. البته این امر بدیهی است. چراکه کاربران با قدیمی یا خراب شدن PC یا لپ تاپ های خود، به محصولات جدید که از سیستم عامل های جدید نیز استفاده می کنند، روی می آورند

.

سیستم عامل ویندوز Vista مایکروسافت به دلیل مشکلات مختلف و استفاده بیش از حد از منابع سخت افزاری هیچ گاه نتوانست به محبوبیتی که XP بین کاربران دارد، دست یابد

.

با عرضه این آمار، مشخص شد امریکا نیز مانند انگلیس، استرالیا و فرانسه به گروه کشور هایی پیوست که محبوبیت Windows 7 در آنها بیشتر از XP است.