آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

گروه آلفا پک

اگر شما در گروه ما عضو شوید تمامی اخبار سایت به ایمیل شما ارسال میشود

 

عضویت در ألفا پک
 

اخبار مهم سایت را در ایمیل خود داشته باشید !

اگر این بالایی کار نداد روی لینک زیر کلیک و در انجا ایمیل خود را وارد کنید :

http://groups.google.com/group/alphapack/boxsubscribe

کد های عمومی کمپونت ها قسمت 3

خوب دوستان بالاخره می خواهیم که این قسمت یعنی کد های عمومی کمپونت ها را به پایان برسونیم پس به سم الله
15- UIObject.load
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.load = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("load", listenerObject);

2-

on (load) {
//...
}

توضیح : این یکی زیاد احتیاج به توضیح نداره اما شما می توانید از این کد وقتی استفاده کنید که می خواهید بگویید و کمپونت مورد نظر بطور کامل لود شد چه تابعی یا دستوری اجرا شود
16- UIObject.move
طریقه کاربرد :
1-


var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.move = function(eventObject:Object):Void {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("move", listenerObject);

2-

on (move) {
// ...
}

توضیح : این هم مانند دستور قبلی با این تفاوت که این دستور در هنگام تغییر x,y کمپونت تابعی را اجرا می کند.

17- UIObject.move()
طریقه کاربرد :

componentInstance.move(x, y, noEvent)

توضیح دستوری :
X : مختصات جدید در محور x ها
Y : مختصات جدید در محور y ها
noEvent : یک متغیر از نوع بولی که تعیین می کند حرکت ناگهانی باشد یا نه
توضیح : شما برای جابه جا کردن یک کمپونت بسیار زیاد به این کد احتیاج خواهید داشت و همچنین منظم کردن اشیاء در صفحه
برای نمونه این مثال را از اینجا دانلود کنید حجم 224 KB

18- UIObject.redraw()
طریقه کاربرد :
componentInstance.redraw(always)
توضیح دستوری :
Always : شما می توانید به جای always یا از true استفاده کنید یا از false اگر از ترو استفاده کنید invalidate() خوانده یا طلقی نمی شود اما در غیر اینصورت طلقی می شود.
توضیح : شما می توانید از این دستور برای معتبر سازی یا تصدیق یک کمپونت استفاده کنید منم نفهمیدم چه کار می کنه هر کی فهمید به ما هم بگه

19- UIObject.resize
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.resize = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("resize", listenerObject);

2-

on (resize) {
// ...
}

توضیح : وقتی ارتفاع یا پهنای کمپونت تغییر کرد یک تابع یا دستور را اجرا می کند
نمونه آماده شده را از اینجا دانلود کنید. حجم 120 KB

20- UIObject.setSize()
طریقه کاربرد :

componentInstance.setSize(width, height, noEvent)

توضیح دستوری :
Width : پهنای جدید به صورت عدد
Height : ارتفاع جدید به صورت عدد
noEvent : مثل دستور 17
توضیح :
شما از این دستور برای تغییر اندازه کمپونت های می توانید استفاده کنید خیلی هم ساده است.
نمونه در دستور قبلی استفاده شده .

21- UIObject.reveal
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.reveal = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("reveal", listenerObject);

2-

on (reveal) {
// ...
}

توضیح : وقتی مشخصه visible جسم تغییر تغییر کند یک تابع یا دستور را اجرا می کند مثلاً وقتی این جسم مخفی یا ظاهر شد یک متغییر تغییر کند.
نموه انجام شده را از اینجا دانلود کنید . حجم : 76.0 KB

22- UIObject.scaleX
طریقه کاربرد :

componentInstance.scaleX

توضیح : برای تغییر پنهای کمپونت به صورتی که در محور xها کشیده شود از این دستور استفاده می شود.
23- UIObject.scaleY
طریقه کاربرد :
componentInstance.scaleY
توضیح : برای تغییر پنهای کمپونت به صورتی که در محورy ها کشیده شود از این دستور استفاده می شود.
نمونه آماده شده 23 و 22 را از اینجادانلود کنید حجم : 122 KB

24- UIObject.unload
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.unload = function(eventObject:Object):Void {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("unload", listenerObject);

2-

on (unload) {
// ...
}

توضیح : این دستور یک تابع را وقتی اجرا می کند که یک کمپونت از حالت لود خارج شود.

25- UIObject.visible
طریقه کاربرد :

componentInstance.visible

توضیح : برای حذف کردن (نا مرئی کردن) یک کمپونت از صفحه می توان از این کد استفاده کرد و این کمیت یا true است یا false
نمونه را در دستور 21 دانلود کنید.

26- UIObject.width
طریقه کاربرد :

componentInstance.width

توضیح : این دستور یک کمیت فقط خواندنی است یعنی اینکه شما بوسیله این دستور می توانید پهنای کمپونت را به یک متغیر نسبت دهید.

27- UIObject.x
28- UIObject.y
طریقه کاربرد :

componentInstance.y

توضیح : این دو دستور نیز مانند دستور قبلی هستند و مختصات کمپنت را به شما می دهند.

در آخر هم باید بنویسم که هر اشکالی در این آموزش ها است به ما تذکر دهید تا در نوبت بعدی این ضعف ها بر طرف شوند و ما انتقادات و پیشنهادات شما را می پذیریم و به سوالات شما نیز پاسخ می دهیم.

هر روزی که در آن معصیت نشود ، عید است ( امام علی )

 

یا امام زمان کی می آیی

 دگر جمعه شد یار ما پس بیا                دگر راه عشاق هموار شد پس بیا

خوب دوباره این جمعه آمد شاید او ظهور کند اما با عمل ما نتوان چنین فکر کرد که او ظهور کند این دفتر عمل سیاه است سیاه

معرفی نرم افزار

خوب دوستان دیروز که در اینترنت گشت می زدم با یک برنامه برای فلاش بر خوردم که از تمامی فرم های کا شما عکس می گرفت و به صورت کتاب الکترونیکی یا همان pdf ذخیره می کرد نام این نرم افزار Flash Handout است و شما عزیزان می توانید از لینک زیر این نرم افزار را دانلود کنید.

www.flashjester.com

کد های عمومی کمپونت های فلاش قسمت ۲

با سلام
آموزش های فلاش >> کد های عمومی کمپونت ها قسمت 2
خیلی طول کشید تا ادامه آموزش قبلی را بنویسم و به همین خاطر خیلی از شما پوزش می طلبم آلفا پک
خوب دوستان یک سری از کد های عمومی قبلاً بررسی شد اما ادامه کد ها
7- UIObject.draw
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.draw = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("draw", listenerObject);

2-

on (draw) {
// ...
}

توضیح دستوری :
خوب شما اگر بخواهید رد فرم اول کار خود از این دستور استفاده کنید از شیوه 1 استفاده کنید و اگر می خواهید روی خود کمپونت کد خود را وارد کنید از شیوه 2 استفاده کنید هر دو یک حکم را دارند.

توضیح: از این دستور بیشتر در مواقعی استفاده می شود که کار آن لین ( online ) یعنی اینکه وقتی طرف آن لینه هر کمپونتی روکه به طور کامل لود شد یک تابعی اجرا بشه که مثلاً شما می خواهید وقتی فرم 1 نمایش داده شد فرم 2 نمایش داده شود از این کد استفاده کنید.

8- UIObject.getStyle()
طریقه کاربرد :

componentInstance.getStyle(propertyName)

توضیح دستوری :
componentInstance : نام کمپونتی که می خواهید استیل آن را چک کنید.
propertyName : نام یا نوع استیلی که می خواهید چک کنید مانند : "borderStyle" ، "fontWeight"
توضیح : شما می توانید از این دستور برای شرط دار کردن و یا مانند کردن دو کمپونت به هم استفاده کنید برای مثال شما می گویید اگر استیل کمپونتی چنین بود این استیل کمپونت جدید این چنین شود یا به گئنه ایی دیگر برای فهم راحت تر موضوع کد زیر را در فرم اول کپی نمایید

cb.setStyle("fontWeight","bold");
if (cb.getStyle("fontWeight") == "bold") {
ib.setStyle("fontWeight", "bold");
};

و دوکلید button از کمپونت ها ایجاد کنید و در قسمت instance name یکی را cb و دیگری را ib بنامید
می توانید کا آماده شده را از اینجا دانلود کنید.( 72.5 KB )

9- UIObject.height
طریقه کاربرد :

componentInstance.height

توضیح : شما بوسیله این دستور می توانید اندازه بلندی کمپونت خود را بدست آورید و فقط خواندنی است.
مثال :
یک کمپونت ایجاد و instance name آن را cc بگذارید وکد زیر را در فرم اول آن کپی کنید.

trace("ارتفاع:"+cc.height);
cc.setSize(cc.width, cc.height + 10);
trace("ارتفاع:"+cc.height);

10- UIObject.hide
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.hide = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("hide", listenerObject);

2-

on (hide) {
// ...
}

توضیح : این دستور وقتی شی ای در حالت visible_ آن تغییری ایجاد شد دستورات شمال یا تابع شما عمل خواهد نمود.
نمونه را می توانید از اینجا دانلود کنید ( حجم : 199 KB)
11- UIObject.invalidate()
طریقه کاربرد :

componentInstance.invalidate()

توضیح :
شما می توانید این دستور را معادل رفرش ( Refresh ) کردن در ویندوز در نظر بگیرید با این تفاوت که حالا کمپونت رفرش می شود.

11- UIObject.left
12 - UIObject.right
13- UIObject.top
14 - UIObject.bottom
طریقه کاربرد :
componentInstance.left
توضیح : خوب این چهار دستور چهار ناحیه از کمپونت را برای شما مشخص می کنند به ترتیب چپ ، راست ، بالا و پایین و تمامی آنها از نوع خواندنی هستند ( Read only ) یعنی چهار ناحیه کمپونت را در محور ها ی x .y برای شما مشخص می کنند.
وبیشتر کاربرد تنظیم کردن جسمی دیگر در مکانی از کمپونت را دارند.
مثال شما می خواهید یک دایره در بالای سر کمپونت شما باشد.
نمونه آماده شده را از اینجا دانلود کنید. حجم : 158 KB

خوب دوستان در چند روز آینده به امید خدا این کد ها دیگه خلاص می شه یه نظر هم بدین بد نمیشه باتشکر alpha pack