آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

کد های عمومی کمپونت ها قسمت 3

خوب دوستان بالاخره می خواهیم که این قسمت یعنی کد های عمومی کمپونت ها را به پایان برسونیم پس به سم الله
15- UIObject.load
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.load = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("load", listenerObject);

2-

on (load) {
//...
}

توضیح : این یکی زیاد احتیاج به توضیح نداره اما شما می توانید از این کد وقتی استفاده کنید که می خواهید بگویید و کمپونت مورد نظر بطور کامل لود شد چه تابعی یا دستوری اجرا شود
16- UIObject.move
طریقه کاربرد :
1-


var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.move = function(eventObject:Object):Void {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("move", listenerObject);

2-

on (move) {
// ...
}

توضیح : این هم مانند دستور قبلی با این تفاوت که این دستور در هنگام تغییر x,y کمپونت تابعی را اجرا می کند.

17- UIObject.move()
طریقه کاربرد :

componentInstance.move(x, y, noEvent)

توضیح دستوری :
X : مختصات جدید در محور x ها
Y : مختصات جدید در محور y ها
noEvent : یک متغیر از نوع بولی که تعیین می کند حرکت ناگهانی باشد یا نه
توضیح : شما برای جابه جا کردن یک کمپونت بسیار زیاد به این کد احتیاج خواهید داشت و همچنین منظم کردن اشیاء در صفحه
برای نمونه این مثال را از اینجا دانلود کنید حجم 224 KB

18- UIObject.redraw()
طریقه کاربرد :
componentInstance.redraw(always)
توضیح دستوری :
Always : شما می توانید به جای always یا از true استفاده کنید یا از false اگر از ترو استفاده کنید invalidate() خوانده یا طلقی نمی شود اما در غیر اینصورت طلقی می شود.
توضیح : شما می توانید از این دستور برای معتبر سازی یا تصدیق یک کمپونت استفاده کنید منم نفهمیدم چه کار می کنه هر کی فهمید به ما هم بگه

19- UIObject.resize
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.resize = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("resize", listenerObject);

2-

on (resize) {
// ...
}

توضیح : وقتی ارتفاع یا پهنای کمپونت تغییر کرد یک تابع یا دستور را اجرا می کند
نمونه آماده شده را از اینجا دانلود کنید. حجم 120 KB

20- UIObject.setSize()
طریقه کاربرد :

componentInstance.setSize(width, height, noEvent)

توضیح دستوری :
Width : پهنای جدید به صورت عدد
Height : ارتفاع جدید به صورت عدد
noEvent : مثل دستور 17
توضیح :
شما از این دستور برای تغییر اندازه کمپونت های می توانید استفاده کنید خیلی هم ساده است.
نمونه در دستور قبلی استفاده شده .

21- UIObject.reveal
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.reveal = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("reveal", listenerObject);

2-

on (reveal) {
// ...
}

توضیح : وقتی مشخصه visible جسم تغییر تغییر کند یک تابع یا دستور را اجرا می کند مثلاً وقتی این جسم مخفی یا ظاهر شد یک متغییر تغییر کند.
نموه انجام شده را از اینجا دانلود کنید . حجم : 76.0 KB

22- UIObject.scaleX
طریقه کاربرد :

componentInstance.scaleX

توضیح : برای تغییر پنهای کمپونت به صورتی که در محور xها کشیده شود از این دستور استفاده می شود.
23- UIObject.scaleY
طریقه کاربرد :
componentInstance.scaleY
توضیح : برای تغییر پنهای کمپونت به صورتی که در محورy ها کشیده شود از این دستور استفاده می شود.
نمونه آماده شده 23 و 22 را از اینجادانلود کنید حجم : 122 KB

24- UIObject.unload
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.unload = function(eventObject:Object):Void {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("unload", listenerObject);

2-

on (unload) {
// ...
}

توضیح : این دستور یک تابع را وقتی اجرا می کند که یک کمپونت از حالت لود خارج شود.

25- UIObject.visible
طریقه کاربرد :

componentInstance.visible

توضیح : برای حذف کردن (نا مرئی کردن) یک کمپونت از صفحه می توان از این کد استفاده کرد و این کمیت یا true است یا false
نمونه را در دستور 21 دانلود کنید.

26- UIObject.width
طریقه کاربرد :

componentInstance.width

توضیح : این دستور یک کمیت فقط خواندنی است یعنی اینکه شما بوسیله این دستور می توانید پهنای کمپونت را به یک متغیر نسبت دهید.

27- UIObject.x
28- UIObject.y
طریقه کاربرد :

componentInstance.y

توضیح : این دو دستور نیز مانند دستور قبلی هستند و مختصات کمپنت را به شما می دهند.

در آخر هم باید بنویسم که هر اشکالی در این آموزش ها است به ما تذکر دهید تا در نوبت بعدی این ضعف ها بر طرف شوند و ما انتقادات و پیشنهادات شما را می پذیریم و به سوالات شما نیز پاسخ می دهیم.

هر روزی که در آن معصیت نشود ، عید است ( امام علی )

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد