آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

کد های عمومی کمپونت های فلاش قسمت ۲

با سلام
آموزش های فلاش >> کد های عمومی کمپونت ها قسمت 2
خیلی طول کشید تا ادامه آموزش قبلی را بنویسم و به همین خاطر خیلی از شما پوزش می طلبم آلفا پک
خوب دوستان یک سری از کد های عمومی قبلاً بررسی شد اما ادامه کد ها
7- UIObject.draw
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.draw = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("draw", listenerObject);

2-

on (draw) {
// ...
}

توضیح دستوری :
خوب شما اگر بخواهید رد فرم اول کار خود از این دستور استفاده کنید از شیوه 1 استفاده کنید و اگر می خواهید روی خود کمپونت کد خود را وارد کنید از شیوه 2 استفاده کنید هر دو یک حکم را دارند.

توضیح: از این دستور بیشتر در مواقعی استفاده می شود که کار آن لین ( online ) یعنی اینکه وقتی طرف آن لینه هر کمپونتی روکه به طور کامل لود شد یک تابعی اجرا بشه که مثلاً شما می خواهید وقتی فرم 1 نمایش داده شد فرم 2 نمایش داده شود از این کد استفاده کنید.

8- UIObject.getStyle()
طریقه کاربرد :

componentInstance.getStyle(propertyName)

توضیح دستوری :
componentInstance : نام کمپونتی که می خواهید استیل آن را چک کنید.
propertyName : نام یا نوع استیلی که می خواهید چک کنید مانند : "borderStyle" ، "fontWeight"
توضیح : شما می توانید از این دستور برای شرط دار کردن و یا مانند کردن دو کمپونت به هم استفاده کنید برای مثال شما می گویید اگر استیل کمپونتی چنین بود این استیل کمپونت جدید این چنین شود یا به گئنه ایی دیگر برای فهم راحت تر موضوع کد زیر را در فرم اول کپی نمایید

cb.setStyle("fontWeight","bold");
if (cb.getStyle("fontWeight") == "bold") {
ib.setStyle("fontWeight", "bold");
};

و دوکلید button از کمپونت ها ایجاد کنید و در قسمت instance name یکی را cb و دیگری را ib بنامید
می توانید کا آماده شده را از اینجا دانلود کنید.( 72.5 KB )

9- UIObject.height
طریقه کاربرد :

componentInstance.height

توضیح : شما بوسیله این دستور می توانید اندازه بلندی کمپونت خود را بدست آورید و فقط خواندنی است.
مثال :
یک کمپونت ایجاد و instance name آن را cc بگذارید وکد زیر را در فرم اول آن کپی کنید.

trace("ارتفاع:"+cc.height);
cc.setSize(cc.width, cc.height + 10);
trace("ارتفاع:"+cc.height);

10- UIObject.hide
طریقه کاربرد :
1-

var listenerObject:Object = new Object();
listenerObject.hide = function(eventObject:Object) {
// ...
};
componentInstance.addEventListener("hide", listenerObject);

2-

on (hide) {
// ...
}

توضیح : این دستور وقتی شی ای در حالت visible_ آن تغییری ایجاد شد دستورات شمال یا تابع شما عمل خواهد نمود.
نمونه را می توانید از اینجا دانلود کنید ( حجم : 199 KB)
11- UIObject.invalidate()
طریقه کاربرد :

componentInstance.invalidate()

توضیح :
شما می توانید این دستور را معادل رفرش ( Refresh ) کردن در ویندوز در نظر بگیرید با این تفاوت که حالا کمپونت رفرش می شود.

11- UIObject.left
12 - UIObject.right
13- UIObject.top
14 - UIObject.bottom
طریقه کاربرد :
componentInstance.left
توضیح : خوب این چهار دستور چهار ناحیه از کمپونت را برای شما مشخص می کنند به ترتیب چپ ، راست ، بالا و پایین و تمامی آنها از نوع خواندنی هستند ( Read only ) یعنی چهار ناحیه کمپونت را در محور ها ی x .y برای شما مشخص می کنند.
وبیشتر کاربرد تنظیم کردن جسمی دیگر در مکانی از کمپونت را دارند.
مثال شما می خواهید یک دایره در بالای سر کمپونت شما باشد.
نمونه آماده شده را از اینجا دانلود کنید. حجم : 158 KB

خوب دوستان در چند روز آینده به امید خدا این کد ها دیگه خلاص می شه یه نظر هم بدین بد نمیشه باتشکر alpha pack

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد