آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

بازی

سلام دوستان من یه بازی جالب برای شما اینجا می زارم که دانلود کنید اگه در مورد کد ها و نحوه ساخت سوالی داشتید بپرسید

و از فردا ادامه دستوراتی که قولشو داده بودم رو شروع می کنیم.

 

یک نرم افزار برای دانلود

امروز می خواهم یک نرم افزار معرفی کنم که هر چی بخواهید خوب باشه اسم این نرم افزر  flash jesterJugglor Evaluation v.2.2 است شما بوسیله این نرم افزار می توانید فایل های فلاش را به اسکریین سیور و پروجکتور تبدیل کنید و کلی قابلیت به فلاش اضافه می کنه مثلاْ شما یک رنگ انتخاب می کنید و در هنگام اجرای برنامه شما به جای آن رنگ صفحه ویندوز خودتان یا همان صفحه پشتی را نشان می دهد حتما دانلود کنید.

اگه دوست داشتید تو نظرات بنویسید تا لینک دانلودشو بزارم.

چند دسته از کد های عمومی کمپونت ها

کد های کمپونت ها به دو دسته عمومی که برای تمامی کمپونت ها یکسان است و اختصاصی که مخصوص یک کمپونت است تقسیم می شود خوب ما در ابتدا کد های عمومی کمپونت ها را بررسی می کنیم :
1- UIObject.bottom
طریقه کار برد :
componentInstance.bottom
توضیح : شما اگر بخواهید یک شی را در زیر شی دیگر قرار دهید بوسیله این دستور می توانید مقدار yمختصات را از این طریق بدست آورید.(فقط خواندنی)

2- ()UIObject.createClassObject
طریقه کاربرد:
componentInstance.createClassObject(className, instanceName, depth, initObject)
توضیح دستوری :
className : نام کمپونتی که می خواهید آن را با مشخصات جدید ایجاد کنید که برای هر کمپونت مجزا است.
instanceName : نام متعارفی جدید
depth : عمق جدید
initObject : دستورات متعلق به این کمپونت.
توضیح : وقتی شما بخواهید در حال run time یا در حال اجرا ی برنامه یک کمپونت را از کتابخانه در stage فرا بخوانید یا ایجاد کنید این دستور به کار می آید و از دستورات پر کاربرد فلاش است .برای مثال شما از کاربر در ابتدا سوالی می پرسید و می خواهید اگر درست جواب داد یک کلید با نام "درست" و اگر اشتباه جواب داد یک کلید با نام "اشتباه" ظاهر شود. می توانید از این دستور استفاده کنید . نمونه آماده شده را از اینجا دانلود کنید.

3- ()UIObject.createLabel
طریقه کاربرد :
(createLabel(name, depth, text
توضیح دستوری :
Name : در این قسمت مسیر کمپونت را مشخص می کنید یا همان نام متعارف instance name را
Depth : عمق جدید شی با نام متعارف
Text : در اینجا لیبل این شی را تعیین می کنیم .
توضیح : خوب از این دستور برای ایجاد یک نوشته در صفحه یا کمپونت ها استفاده می شود و خیلی هم ساده است فقط شما باید نوشته خود را در مکان text بنویسید برای مثال کد زیر را در فرم اول کار خود وارد کنید :

var myTextField_txt:TextField = this.createLabel("multiLineLabel", 100000, "سلام به همه دوستان");
// Set the fontSize style attribute of the TextField.
myTextField_txt.setStyle("fontFamily", "Tahoma");
myTextField_txt.setStyle("fontSize", 18);
// Set the TextField's initial size.
myTextField_txt.setSize(myTextField_txt.getPreferredWidth(), myTextField_txt.getPreferredHeight());
// Set the TextField's initial location in the center of the Stage.
myTextField_txt._x = (Stage.width/2)-(myTextField_txt._width/2);
myTextField_txt._y = (Stage.height/2)-(myTextField_txt._height/2);

4- ()UIObject.createObject
طریقه کاربرد :
(componentInstance.createObject(linkageName, instanceName, depth, initObject
توضیح دستوری :
linkageName : این مشخصه همان identifier در library است. و از نوع رشته ایی
instanceName : این هم نا متعارف شی است. و از نوع رشته ایی
depth : عمق شی و از نوع عددی است.
initObject : دستورات متعلق به کمپونت را اینجا باید وارد کرد.
توضیح : شما از این دستور مثل دستور 2 می توانید استفاده کنید و همان کاربرد را دارد و تنها نکته آن این است که دارای linkageName است.
می توانید نمونه انجام شده را از اینجا دانلود کنید.

5- ()UIObject.destroyObject
طریقه کاربرد :
(destroyObject(instanceName
توضیح دستوری :
instanceName : نام متعارف شی ایی که می خواهید از بین برود.
توضیح : شما بوسیله این دستور می توانید کمپونت ها را نابود یا از بین ببرید فقط کافی است مسیر instanceName را در آن وارد کنید. و متضاد دستور 2 و 4 است.
نمونه انجام شده را از اینجا دانلود کنید.

6- ()UIObject.doLater
طریقه کاربرد:
("componentInstance.doLater(target, "function
توضیح دستوری :
Target : مسیر کمپونت
Function : تابعی که باید اجرا شود.
توضیح : این دستور وقتی به طور کامل کمپونت بار گزاری شد تابع را اجرا می کند یا یه چی تو همین مایه ها به نظر من که دستور الکی ایی است .
برای مثال : یک چک باکس به کتابخانه بکشید و کد زیر را در فرم اول آن کپی کنید.

myCheckBox.doLater(this, "delay");
// The function or method called from doLater().
Function delay() {
trace(myCheckBox.label); // The property can now be traced
// any additional statements go here
}

من که حوصله ام سر رفت اما این دستورا 30 عدد است که در چند روز آینده به طور کامل بررسی می شود اگه جایی مشکلی داره بگین . تو قسمت نظرا...