آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

سایت !Yahoo در مورد موضوعی که در عنوان ذکر شده مقاله ی جالبی منت

سایت !Yahoo در مورد موضوعی که در عنوان ذکر شده مقاله ی جالبی منتشر کرده که ترجمه ی اون رو خالی از لطف ندیدم.

اگر مدام در محیط کار با مهلت های نامعقول برای انجام وظیفه ای مشخص روبرو می شوید لازم است تا راه حل متفاوتی را برای غلبه بر این مشکل بر گزینید. در این مقاله، 6 راه حل بدین منظور ارائه شده است.

1) به همکارانتان نگاه کنید. اگر همکارانی دارید که کار مشابه شما انجام می دهند، آیا آنها نیز با چنین مهلت های نامعقولی برخورد می کنند؟ اگر پاسخ مثبت است چگونه آنها بر این مشکل غلبه می کنند؟ آیا می توانید از راه حل های آنها الهام بگیرید؟

2) وظیفه ی محوله را به چند قسمت تقسیم کنید. گاهی اوقات مثلاً 85 درصد کار می تواند به سرعت انجام شود و فقط 15 درصد کار به زمان بیشتری نیاز دارد. می توانید از مدیر پروژه ی خود برای دریافت مهلت بیشتر برای انجام 15 درصد باقیمانده مهلت بخواهید. اگر درخواست کنید و مدیر پروژه ببیند که قسمت های دیگر وظیفه ی محوله را به خوبی و در زمان معین یا حتی سریعتر انجام داده اید، معمولاً با درخواست شما موافقت می کند.

3) لطفاً در نحوه ی بیان درخواست برای مهلت بیشتر به مدیر پروژه از عبارتی مثل "انجام این کار در زمان محوله امکان پذیر نیست" استفاده نکنید! در عوض برای حل مشکلات خود راه حل ارائه بدهید. مثلا بگویید: "با 10 روز مهلت من می توانم کارهای X و Y را انجام دهم اما کار Z با توجه به پیچیدگی های بیشتری که دارد بر طبق زمان بندی من به زمان بیشتری نیاز دارد". یا "قسمت Z به اتمام رسیده اما هنوز به طور کامل صحت عملکرد آن تست نشده است و نیاز به 2 روز وقت برای بررسی کامل آن است".

4) اگر مشکل بزرگتر از آن چیزی است که با یک درخواست ساده بر طرف شود، کمی پیاز داغ کار را زیاد کنید ;) صرف نظر از صحبت با مدیر پروژه در مورد زمان انجام کار، سعی کنید در مورد الگوهای مناسبی که دیگر مدیران پروژه از آنها استفاده می کنند در صحبت خود بهره گیرید. به عنوان مثال می توانید بگویید: " من متوجه شده ام که ما گاهی اوقات دیدگاه متفاوتی نسبت به زمان مناسب برای اتمام یک کار داریم. قصد من انجام مناسب کار محوله و تولید یک محصول خوب و با کیفیت است. اما گاهی اوقات با مهلت هایی مواجه می شویم که غیر قابل قبول هستند. اگر قصد ما تولید یک محصول خوب است باید در مورد زمان مناسب بیشتر دقت شود. من تمامی تلاش خود را می کنم و مطمئن هستم که شما نیز از خوب کار کردن من به خوبی آگاهی دارید اما در مورد خط مشی متفاوتی که در مورد مهلت انجام کارها نسب به فلان شرکت یا گروه دیگر در پیش گرفته شده است نگرانم. آیا ممکن است که در مورد حل این مشکل با همدیگر بیشتر صحبت کنیم؟". توجه داشته باشید که این لحن بیان باعث می شود که به جای اینکه مشکل را تماماً تقصیر مدیر پروژه بیندازید، شما و مدیر پروژه در یک سمت قرار بگیرید.

5)  اگر مدیر پروژه، توجه شما را به کارهای قبلی شرکت جلب نمود، در این مورد که در گذشته نیز آیا چنین مهلت های کمی وجود داشته است و اینکه دیگران چگونه توانسته اند متفاوت از شما عمل کنند سوال کنید. در خلال این صحبت ها ممکن است متوجه راه های میانبری شوید که پیشتر به ذهنتان نرسیده است. ممکن است به این نتیجه برسید که مدیر پروژه ی شما درک و انعطاف پذیری بیشتری از آنچه که فکرش را می کردید دارد و ممکن است کیفیت را بر سرعت ترجیح دهد. در کل منظور این است که تا نپرسید، نمی دانید!

6) با ذهنی باز و مثبت به قضیه نگاه کنید. آیا واقعاً انجام وظیفه ی محوله در زمان تعیین شده امکان پذیر نیست؟ کاملاً ممکن است در شرکتی مشغول به کار هستید که با مهلت ها و انتظارات غیر معقول روبرو می شوید اما شرکت نیز ممکن است دلایلی برای وجود چنینی وضعیتی داشته باشد. به عنوان مثال شرکت دوست دارد که منحصر به فرد باشد و محصولات خود را زودتر از میانگین تعیین شده در صنعت عرضه کند. گاهی اوقات باید خود را با شرایط تطبیق دهید هر چند که در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر برسد. اما تلاش کنید، به همکاران خود نگاه کنید. آیا آنها نیز همچون شما با مشکل روبرو هستند؟

خلاصه اینکه سعی کنید تعامل بیشتری با مدیر پروژه ی خود داشته باشید. امیدوارم مشکلاتتان به طریقی که باعث خوشنودی شما می شود حل شوند.

منبع : وبلاگ بهروز راد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد