آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

مقایسه انریل و یونیتی

 


چند وقتیه که کمپانی اپیک گیمز یک نسخه رایگان از انجین آنریل را معرفی کرده، تصمیم گرفتم مقایسه ساده ای بین این انجین و انجین یونیتی انجام بدم که تفاوت این دو رو بهتر بشناسید.

سرعت ساخت (Making Speed) :

کار کردن با آنریل انجین سخت تر و پیچیده تر از یونیتیه و به همین دلیل شما زمان بیشتری رو برای ساخت بازیتون صرف میکنید.

گروه کاری (Work Group) :

بدلیل ادیتور بسیار بهتر یونیتی برای کار شما برای ساخت یک بازی به راحتی میتونید رو چند بخش متفاوت از انجین تمرکز کنید اما در آنریل اگه بخواهید نتیجه مناسب بگیرید بهتره هر بخش انجین رو شخص یا اشخاص بخصوصی انجام بدن تا از کیفیت کار کم نشه.

بنابراین اگه گروهی کامل دارید و میخواید یکی از این 2 تا رو انتخاب کنید بدون شک آنریل بهتره اما اگه تنهایید و یا 2 یا 3 نفرید شک نکنید که از یونیتی نتیجه بهتری میگیرید.

پشتیبانی سخت افزاری (Hardware Support) :

شاید برای شما هم مهم باشه که بازیتون با سیستم های ضعیف و قدیمی هم کار کنه، بنابراین انجینتون باید قابلیت سازگاری با سخت افزار های قدیمی رو داشته باشه و بتونه بازیتون رو به بهترین شکل اجرا کنه.

تو این زمینه آنریل حرفی برای گفتن نداره چون نتیجه رضایت بخش رو باید رو کارت های گرافیک با پشتیبانی از Pixel Shader 3 ببینید البته تو یونیتی هم همینطوره اما یونیتی حتی از کارت های گرافیک جی فورس سری 4 و کارت های گرافیک اینتل Integerated هم پشتیبانی میکنه که تو آنریل اینطور نیست.

نور پردازی (Lighting) :

آنریل از افکتهای تصویری زیبایی مثل HDR استفاده میکنه اما یونیتی تا الان این کار رو نکرده، سیستم نورپردازی آنریل خیلی قدیمیه و مثلا هر آبجکت فقط از یک Dynamic Light می تونه تاثیر بگیره در حالی که یونیتی اینطور نیست.

ویرایشگر (Editor) :

ویرایشگر یونیتی بسیار ساده ، قدرتمند و کامله اما کار کردن با ویرایشگر آنریل در اوایل کار خیلی سخت و مشکله که کم کم عادی میشه.

فیزیک (Physic) :

یونیتی و آنریل هر دو از Physx برای شبیه سازی فیزیک استفاده می کنند، سیستم فیزیک آنریل کامل هست و تمام ویژگیهای Physx رو پشتیبانی می کنه و دارای یک ویرایشگر فیزیک visual physics editor هست در حالی که یونیتی فیزیک رو کامل پشتیبانی نمی کنه.

مسیریابی اتوماتیک (Path finding) :

آنریل بطور پیشفرض سیستم Path finding داره ولی برای یونیتی این سیستم بطور پیشفرض وجود نداره. البته اگه بخواید بخرید یه چیزی هست که واقعا خوب کار می کنه و با ادیتور یونیتی هم هماهنگه.

شبکه (Network) :

سیستم شبکه ی آنریل هم کمی از رکنت که یونیتی استفاده می کنه بهتره ولی اون هم برای بازیهای کوچیک ساخته شده و روی MMO و … کار نمی کنه.

ژانر (Genre) :

آنریل در اصل برای بازیهای FPS ساخته شده و برای ژانرهای دیگه خیلی مناسب نیست، هر چند در بازیهای ژانرهای دیگه مثل splinter cell استفاده شده. اما قدرت این انجین روی ساخت بازی های FPS متمرکزه در حالی که یونیتی برای تمام ژانرها استفاده میشه.

پخش در محیط اینترنت (Web Player) :

یونیتی یکی از بهترین وب پلیرهای جهان رو داره اما آنریل اصلا همچین چیزی نداره.

ویژگی های دیگر (Other Features) :

ویژگی خوب دیگر آنریل مشهای قابل تخریب هست که یونیتی نداره.

شما برای ساخت بازی در آنریل نیاز به ویرایش فایل های ini و config واحتیاج به کار با خط فرمان دارید، همچنین ابزارهای جدا برای import فایلهای مودل و صدا و تصویر موجوده در حالی که شما در یونیتی نیاز به ویرایش این فایل ها و ابزار جدا برای Import ندارید و همه چیز در خود انجین انجام میشه.

نتیجه گیری (Results) :

نهایتا با خوندون این مطلب خیلی از موضوعات دستتون اومده اما این مطلب هم خیلی ناقص بود.

به هر حال دوستان اگه پروسه ی طولانی کار براتون مساله نیست و تیم بزرگی دارید، شک نکنید و برید سراغ آنریل و به نظر من اگه می خواید بازی FPS با گرافیک بالا بسازید بهترین انتخابه ولی در غیر این صورت یونیتی رو انتخاب کنید یا نهایتا از تورک استفاده کنید. 

 

منبع : http://iranunity.wordpress.com/

نظرات 2 + ارسال نظر
selam شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ق.ظ http://bazareonline.mihanblog.com

افزایش رایگان امار بازدید شما
تضمینی و رایگان

[ بدون نام ] شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:53 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد