آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

نرم افزار های مرتبط Silverlight

Microsoft Silverlight دنیای برنامه‌نویسی مایکروسافت با آمدن ویستا و معرفی دات نت فریم ورک 3 تغییر کرده است. یکی از فناوری‌های جدید مرتبط با این دنیای جدید Silverlight است که چیزی در مایه‌های Adobe Flash هست.

نسخه 1.1 این فناوری CLR دات‌نت را هم به همراه دارد که باعث می‌شود که برنامه‌نویسان قادر باشند برنامه‌های Silverlight خودشان را به هر زبان دات‌نتی بنویسند.

Silverlight 1.1 برای ویندوز در نسخه‌های XP SP2 , Server 2003, Vista و همین طور برای MAC OS X 10.4 عرضه شده است و افزونه‌هایی برای IE 6, IE 7 و Firefox 1.5, Firefox 2 و همین‌طور Safari 2.0 دارد.

به کمک Sliverlight می‌توانید با صدا و گرافیک و ویدئو به خوبی کار کنید. برنامه‌های مختلفی تا به حال با Silverlight نوشته شده است. مثلا این بازی که با Silverlight و زبان سی‌شارپ نوشته شده است.

برای نوشتن برنامه‌های Silverlight می‌توانید از Expression Blend یا نسخه بعدی ویژوال استودیو که بتا آن عرضه شده است استفاده کنید.

اگر اهل لینوکس هستید خبر خوب این است که توسعه دهنده‌های پروژه Mono (یک پروژه رایگان و اپن سورس معادل دات نت فریم ورک که به شما امکان نوشتن برنامه‌های دات نت روی لینوکس را می‌دهد) پروژه مشابه Silverlight برای لینوکس را شروع کرده‌اند که فعلا اسمش Moonlight است.

Silverlight 1.1 را از این آدرس می‌توانید دریافت کنید.

منبع : هیپر وب


به نقل از آفتاب :

مایکروسافت به تازگی محصول جدید خود به نام Silverlight را معرفی کرد؛ فریم ورک جدیدی که برای اجرای برنامه های تعاملی تحت وب نوشته شده تحت فناوری .Net استفاده می شود.
با استفاده از Silverlight می توان برنامه های تحت وب که در خود فایل های مدیا با کیفیت عالی دارند و همچنین رابط های کاربری تعاملی بسیار جالب ساخت. کافیست تنها Plug-in مخصوص مرورگر خود را که یک برنامه کم حجم ۲-۱ مگابایتی است نصب کنید. سیلورلایت را می توان روی سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش (OS X) نصب کرده و با مرورگر های اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و Safari همخوانی داد. (البته مدل مخصوص Linux آن نیز با نام Moonlight در حال ساخت است.)
رابط های کاربری سیلورلایت با استفاده از زبان های تحت XML و XAML نوشته می شوند که از گرافیک های برداری و فراتابی نیز پشتیبانی می کنند. سیلورلایت علاوه بر پشتیبانی از HTML DOM و فایل های مدیا با کیفیت بالا، از طراحی با زبان های مختلف نیز ساپورت می کند. اکنون با استفاده از (Dynamic Language Runtime) DLRجدید مایکروسافت می توان سیلورلایت را با استفاده از برنامه های Python و دیگر زبان های برنامه نویسی پویا که از DLR پشتیبانی می کنند نوشت.
مایکروسافت برنامه جدیدی به نام Expression Studio از سری برنامه های آفیس را نیز معرفی کرد که ابزارهای لازم برای ساخت ساده برنامه های تحت سیلورلایت را در خود دارد. مایکروسافت معتقد است این برنامه همکاری بین طراحان و سازندگان این برنامه ها را ساده تر کرده و بسیاری از مشکلات آن ها جهت ساخت برنامه های قوی تحت وب را از بین خواهد برد.
تاکید روی پخش فایل های مدیا و رابط های کاربری تعاملی، سیلورلایت را در مقابل فناوری هایی مانند فلش، Flex و Apollo قرار می دهد.
سیلورلایت برخلاف فلش و فلکس که برنامه هایی با حجم بالا هستند و تا زمان لود شدن کامل به صورت صفحه ای مستطیل شکل روی صفحه وب باقی می مانند، می تواند به سرعت با لود سریع XML اجرا شود، که در این صورت بسیار سازگارتر با توسعه مرسوم وب و مساعدتر با شاخص گذاری و دستکاری برنامه ای کنونی است.
یکپارچگی سیلورلایت با .NET باعث سازگاری آن با بانک های برنامه های موجود و همچنین زبان های مختلف شده، یعنی چیزی بسیار برتر از ActionScript فلش.
● قابلیت ها و مزایا
سیلورلایت قابلیت ها و مزایای زیاد و جالبی دارد که می توان آن ها را این گونه طبقه بندی کرد:
▪ ارائه برنامه های مدیا با کیفیت بالا و رابط های کاربری تعاملی برای وب که شامل ویدئو، انیمیشن و خاصیت تعاملی جالب و زیبا می شود.
▪ نصب سریع و آسان برای کاربران به این گونه که برای نصب این برنامه به یک plug-in کم حجم (کمتر از ۲ مگابایت) نیاز دارید که با تمام مرورگر های معروف وب کار می کند.
▪ عملکرد عالی برای کامپیوتر های بر مبنای مکینتاش و یا ویندوز.
▪ ساخت برنامه های تحت وب کامل تر و با کارایی بیشتر.
▪ استفاده از انیمیشن ها، متون، مدیا و گرافیک های برداری با کیفیت فوق العاده.
▪ بهبود استاندارد ها و برنامه های تحت AJAX موجود.
▪ ساخت برنامه های قابل تغییر با ابزار های پیشرفته.
▪ سیلورلایت بر مبنای فریم وورک مایکروسافت .NET است که بدین طریق به طراحان و سازندگان این برنامه ها امکان استفاده از مهارت ها و ابزار های موجود جهت ساخت برنامه های غنی تر تحت وب داده می شود.
▪ سازگاری با فناوری ها و برنامه های موجود؛ بدین طریق سیلورلایت می تواند با هر فناوری و یا محیط تحت وب کار کند و نیاز به جایگزینی نرم افزاری وجود ندارد. سیلورلایت می تواند با برنامه هایی از جمله Apache PHP، JavaScript و XHTML کار کند.
▪ امکان استفاده از تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی شامل JavaScript، Ruby، Python، C#، Visual Basic و ....
▪ استفاده از ابزار های مخصوص برای طراحان و سازندگان برنامه ها.
▪ برنامه مخصوص طراحان: Microsoft Expression Studio برای ساخت رابط های کاربری تعاملی و زیبا و استفاده از فایل های مدیا با کیفیت بالا، آماده سازی فایل مدیا برای کدگزاری، پخش و ساخت سایت هایی سازگار با استاندارد هایW۳C با استفاده از XHTML، XML، XSLT، CSS و ASP.NET.
▪ برنامه مخصوص سازندگان برنامه ها Studio: Microsoft Visual برای ساخت کد های مخصوص سرور و کلاینت با استفاده از Microsoft Intellisense، اشکال زدایی قدرتمند پلت فرم، پشتیبانی از زبان های مختلف و ....
▪ XAML زبان استفاده شده در برنامه های مخصوص ویندوز ویستا است. کنترل ها، طراحی های تصویری، فایل های مدیا و دیگر المنت ها را می توان به طور کامل در سیلورلایت و برنامه های بر مبنای ویندوز استفاده کرد.
▪ با استفاده از امکانات کنترل وسیع در ساخت برنامه های تحت سیلورلایت می توانید به راحتی فایل هایی با حجم بالا را در برنامه های قرار داده و به اشتراک بگذارید.
▪ عملکرد بسیار بهتر برای وب سایت های با قابلیت AJAX.
▪ فایل های مدیا با کیفیت بالا و هزینه پایین.
▪ پشتیبانی از فرمت های با کیفیت بالا مانند فرمت های تصویری WMV، استاندارد تصویری SMPTE(VC-۱) و فرمت های صوتی WMA وMP۳.
▪ افزودن تصاویر گرافیکی تحت بردار و چند لایه به فایل های مدیا.
▪ پخش با کیفیت بالا تصاویر ویدئویی یا تبلیغات انیمیشنی بدون از دست دادن کیفیت و سرعت.
▪ پخش ارزان قیمت فایل های مدیا با استفاده از فناوری های ویندوز مدیا که بدین وسیله هزینه های پخش تا ۴۶ درصد پایین تر می آید. حتی با ارایه مدیا پک IIS مخصوص ویدوز سرور ۲۰۰۸ این هزینه ها پایین تر نیز خواهد آمد.
▪ ارائه سطح وسیعی از ابزار های مدیا، سرور ها و راه کارهای مخصوص هر منطقه.
▪ فناوری Microsoft PlayReady که راه کاری برای پشتیبانی از حق مالکیت دیجیتالی در سیستم های تحت ویندوز و مکینتاش مخصوص ارائه دهندگان محتویات است. ( در سیلورلایت ۱.۱ ارایه می شود.)
▪ ابزار های قدرتمند کدگزاری برای انتشار فایل های مدیا: با استفاده از برنامه Microsoft Expression Encoder می توانید فایل های WMV و VC-۱را تا ۱۵ برابر سریع تر کد گزاری کنید.
▪ با استفاده از قدرت پشتیبانی سیلورلایت از LINQ و LINQ-to-XML می توانید از هر کجای وب با استفاده از پروتکل های معمولی مانند JSON، RSS، POX و REST به برنامه های تحت سیلورلایت دسترسی پیدا کنید.
▪ امکان یافتن راحت تر برنامه های تعاملی غنی (RIA) با استفاده از امکان جستجو و فهرست برداری از برنامه های تحت سیلورلایت که با فرمت متنی XAML ایجاد می شود.
▪ سنجش سریع برنامه ها با استفاده از Silverlight Streaming سایت ویندوز لایو برای میزبانی و گنجاندن نرم افزار های سرویس ها و فایل های مدیا.
● رقابت میان مایکروسافت و ادوبی
در دنیای اینترنت، سیلورلایت رقیب مستقیم فلش پلیر شرکت ادوبی است. سیلورلایت در دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش و مرورگر های وب معروفی مانند اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و Safari قابل اجرا است.
مایکروسافت برای اینکه بخواهد با فلش پلیر با ضریب نفوذ ۹۸ درصد رقابت کند، باید روی پلت فرم ها و مرورگر های متنوعی قابل اجرا باشد. در مقابل مدیا پلیر مایکروسافت ضریب نفوذ ۸۳،۲ درصد دارد که تنها چند درصد پایین تر از ضریب نفوذ ۸۷،۹ درصد جاوا است. علاوه بر این سیلورلایت برتری دیگری نیز دارد و آن تعداد زیاد سیستم عامل ویندوز و اینترنت اکسپلورر در سطح جهان است.
اما این برای ساخت برند یا یک بازی نوع دوستانه نیست که در سطح جهان مدیا پلیرهای مجانی پخش کنند. رقابت اصلی میان مایکروسافت و ادوبی بر سر درآمد حاصل از فروش فایل های مدیای غنی (ویدیو، انیمیشن،...) و RIA (برنامه های کاربردی غنی تحت وب) است (برنامه های کاربردی غنی تحت وب به طور خلاصه برنامه های کاربردی تحت وب ای هستند که در مرورگرهای وب یا مدیا پلیر هایی مانند فلش پلیر پخش می شوند و رابط کاربری غنی و پاسخگویی به برنامه های کاربردی دسکتاپ را دارند.). ادوبی از فروش ابزار های ساخت فلش به طراحان و توسعه دهندگان وب درآمد خوبی کسب می کند.CS۳ Adobe Flash مخصوص طراحان و Adobe Flex Builder مخصوص توسعه دهندگان وب طراحی شده است. تقریبا تمام فایل های فلشی که ما با استفاده از فلش پلیر پخش می کنیم، با استفاده از ابزار های مخصوص ادوبی ساخته شده اند. سایت های محبوب ویدیو آنلاین مانند MySpace YouTube و Video! Yahoo کاربران فلش ویدیی هستند. اگر مایکروسافت بتواند سیلورلایت را جایگزین فلش کند، تمام این درآمد ها از آن این شرکت خواهد شد. برنامه های تحت سیلورلایت را می توان از طریق Visual Studio )Microsoft مخصوص توسعه دهندگان وب) و Microsoft Expression Studio (مخصوص طراحان) طراحی کرد.
از آنجایی که برنامه Studio Visual مدتی است که به بازار آمده، احتمالا توسعه دهندگان وب برای ساخت برنامه های تحت سیلورلایت از آن استقبال بیشتری خواهند کرد. اما مدتی برای جا افتادن Microsoft Expression مخصوص طراحان زمان لازم است.
اما احتمالا بازی به این صورت پیش خواهد رفت که ادوبی بر جمع طراحان سلطه خواهد داشت، چرا که فتوشاپ، Illustrator و فلش نرم افزار های اصلی برای ساخت برنامه های تحت فلش هستند. مایکروسافت شانس بیشتری در بخش توسعه دهندگان وبی دارد که با کار با Studio Visual آشنایی دارند.
یکی از نکات اصلی برای رقابت در بازار های بین المللی امکان پشتیبانی بین المللی و محلی سیلورلایت خواهد بود. با اینکه فلش مدت زیادی است که به بازار آمده، اما همچنان پشتیبانی ضعیفی از زبان های بین المللی دارد و این جزو نکات ضعف آن است.
نکته دیگر پشتیبانی سیلورلایت از فرمت VC-۱است که ابتدا توسط مایکروسافت به عنوان ویندوز مدیا ویدیو ۹ تولید شد، اما اکنون استاندارد عمومی است که در اختیار دیگر فروشندگان نیز قرار گرفته است.
VC-۱ از لحاظ تکنیکی بسیار برتر از فرمت های دیگری مانند MPEG-۴است و کیفیت بالا P۷۲۰ دارد که مطابق با وضوح تصویر فیلم های DVD است، اما با این وجود، سرعت لود شدن آن نیز به مراتب بالاتر است. به همین دلیل مورد استقبال بیشتری از طرف استودیو ها و دیگر شرکت های ویدیویی و حتی تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.
نکته قابل توجه دیگر قیمت بالای نرم افزارهای ادوبی است که البته می توان از جنبه تخصصی بودن آنها، آن را توجیه کرد.اگر مایکروسافت بتواند در مورد سیلورلایت موفق شود، به استراتژی پخش در سطح شبکه ادوبی ضربه سختی وارد خواهد شد.به هر حال ادوبی و فلش به این زودی از دور خارج نخواهند شد و البته این بستگی زیادی به نحوه رقابت این دو غول و راضی نگه داشتن مصرف کننده خواهد داشت.

به نقل از خود مایکروسافت روشن کننده وب و به نقل از وب:


Why Silverlight Is Important
by Michael Arrington on May 1, 2007

silverlightlogo.pngThe announcements around Microsoft’s new Silverlight platform yesterday were important to anyone who is thinking about where the web will evolve. For those of us watching the demos at the Mix conference the immediate importance of it was apparent - Silverlight will be the platform of choice for developers who build rich Internet applications. It makes Flash/Flex look like an absolute toy. After the keynote, the main topic of conversation in the hallways centered on just how effectively Microsoft carried out its execution of Adobe.

We didn’t cover the news as it broke - I was on stage at Mix and Nik Cubrilovic was denied a press pass due to a mixup and got in very late. There was a lot of early coverage but mostly from journalists who hadn’t been properly briefed on it or who rushed to post quickly.

In preparation for the Mix Q&A, Nik and I had well over 10 hours of briefing on Silverlight, with very senior Microsoft employees (Ray Ozzie, Scott Guthrie, Charles Fitzgerlad) as well as members of the product team that actually build Silverlight (Keith Smith and Brian Goldfarb).

Nik wrote a very long post yesterday afternoon on Silverlight, long after the initial news broke. From a pageview standpoint, the post was a loser for us. We would have been far better off doing a one-paragraph post at 10 am announcing the news, and by the time we wrote in the late afternoon the buzz had worn off somewhat.

I’m glad we waited to write. Nik (a long-time developer) was most impressed by how small Silverlight is (4 MB) and how fast it is (it blows away native Javascript routines - without exaggeration, Ajax looks like a bicycle next to a Ferrari when compared to Silverlight).

The news today about Silverlight is significantly more thoughtful. Microsoft-hater Steve Gillmor gives it a thumbs up and says “the engineering behind this is stunning.” Robert Scoble, who’s angry at Microsoft for not giving him a free pass to the Mix event, says “Microsoft “rebooted the Web” yesterday.” The list goes on.

If you are a developer or an entrepreneur, take a look at Silverlight, download some of the sample applications, and take the time to understand how it can affect your product. Our overview post is here, and our podcast interview with the product manager who built it is here.

Some of the most interesting new web applications will be built on this platform.


حالا خودتون قضاوت کنید که این فلش چه چیزه باحالی هست که مایکروسافت همه تلاشش رو برای ساخت مشابهش متمرکز کرده از زمانی که وی بی2005  شروع شد تا .....


یک مطلب جدید هم در اگزا دیدم شما هم ببینید

Thumbs.db چیست؟

http://egza.wordpress.com/2009/03/15/thumbsdb-%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D8%9F/



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد