X
تبلیغات
رایتل
پشم سنگ عایق الاستومری
شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385
توسط: آلفا پک

آموزش ذخیره اطلاعات در فلاش

--> به نام حق <--

به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم بیا کز چشم بیمارت هزاران درد برچینم
آموزش های فلاش ==> ذخیره و بازیابی اطلاعات در فلاش
دوستان امروز یک مطلب می نویسم توپ توپ چون فکر نکنم جایی این مطلب گیرتون بیاد فقط تو آلفا پک از این چیزا می نویسن دیگه ... و مبحث امروز ما save and load اطلاعات در فلاش هست به طور خلاصه اینکه چه جوری میشه اطلاعات مثل مختصات یک شی نام کاربر و کلمه عبور اون و چیزای دیگه رو یه جای مطمئن ذخیره کرد و وقتی احتیاج بود اونا رو دوباره لود کرد خوب برای همه ی این کار ها در فلاش باید از کد های زیر استفاده بشه که به طور مختصر توضیح میدم :
1- SharedObject.getLocal()
طریقه کاربرد :
SharedObject.getLocal(objectName [, localPath])
objectName : نام فایلی که می خواهید اطلاعات در آن ذخیره شوند می تواند هر چیزی باش.
localPath : مسیری که می خواهید فایل در آن ذخیره شود البته اگر می خواهید اطلاعات بر روی سرور شما و هاست شما ذخیره شود باید آدرس اینترنتی خودئ را وارد کنید.
2- SharedObject.data
طریقه کاربرد:
myLocalSharedObject.data :
myLocalSharedObject نام دلخواهی که در دستور قبل وارد کرده اید.
بعداز data یک نقطه می گذاریم و یک حرف بعد آنرا مساوی مقدار مورد نظر خودمان قرار می دهیم.
3- SharedObject.clear()
طریقه کاربرد:
SharedObject : نام دلخواهی که در دستور اول وارد کردید.
این دستور برای پاک کردن کل فایل ذخیره شده به کار می رود.
4- SharedObject.flush() :
از این دستور برای تعیین کمترین حجم فایل استفاده می شود که باید به بایت وارد شود.
مثال : SO.flush(1000); که معادل 1 کیلو بایت است.
5- SharedObject.getSize() :
از این دستور برای بدست آوردن حجم اشغال شده توسط فایل به کار می رود.

خوب دوستان حالا مثلاً ما می خواهیم که یک کلید درست کنیم که اطلاعات را ذخیره کند برای اینکار از پنل کمپوننت یک button را به داخل صحنه بکشید و در پنل properties و در قسمت parameters و label را به save تغییر دهید و کد زیر را در آن وارد کنید.
on (click){
_root.Save = SharedObject.getLocal("information");
_root.Save.data.user = _root.name.text;
}
و دوباره قسمت بالا را تکرار و اینبار لیبل آنرا با نام load ایجاد کنید و سپس کد زیر را برای آن وارد کنید.

on (click){
_root.Save = SharedObject.getLocal("information");
_root.name.text = _root.Save.data.user;
}
حالا با ابزار text tool یک فیلد تکست از نوع input درس کنید و instance name آنرا به name تغییر دهید.
حالا برای تست درست کار کردن فایل شما چیزی در text input بنویسید و روی save
کلیک کنید و برنامه را ببندید و دوباره باز کنید و روی لود کلیک کنید خواهید دید که نوشته شما بر می گردد.
نمونه انجام شده:

برای دریافت سورس نمونه انجام شده و یک نمونه دیگر اینجا کلیک کنید.
نکات اگر می خواهید فایل در هاست شما ذخیره شود از کدی مانند کد زیر استفاه کنید :
this.SyncSettingsCore=function(soname, override, settings)
{
var SO=SharedObject.getLocal(soname, "http://www.mydomain.com/app/sys");
// settings list index
var i;
// For each specified value in settings:
// If override is true, set the persistent setting to the provided value.
// If override is false, fetch the persistent setting, unless there
// isn't one, in which case, set it to the provided value.
for (i in settings) {
if (override || (SO.data[i] == null)) {
SO.data[i]= settings[i];
} else {
settings[i]= SO.data[i];
}
}
SO.flush(1000);
}
اگر مشکلی بود در نظرات بنویسید تا برطرف شود.
درج با ذکر منبع (www.alphapack.co.sr) بلامانع است.