آموزش ساخت پارچه بر روی جعبه
ساخت پارچه در راکتور | |
برای نمایش پارچه از دو موضوع استفاده میکنیم . یکی به عنوان پارچه و دیگری به عنوان جسمی که پارچه روی آن قرار میگیرد . برای پارچه ما از یک مکعب باریک استفاده میکنیم . برای جسم سخت هم از یک مکعب بزرگ ، شما میتوانید از موضوعی مثل میز یا چیز دیگری استفاده کنید .
برای اینکه یک جسم قابلیت شرکت در شبیه سازی پارچه را داشته باشد ، ابتدا باید اصلاحگر Reactor Cloth را به آن نسبت دهید .ما این کار را برای مکعب باریک که box01 است انجام میدهیم .
شبیه سازیها در راکتور در مجموعه های مختلف انجام میشود . برای دسترسی به لیست این مجموعه ها مطابق شکل زیر وارد پانل راکتور شوید .
اولین مجموعه ای که انتخاب میکنیم RBcollection است که موضوعات سخت در آن شبیه سازی میشوند . هر موضوعی که در این مجموعه قرار گیرد میتواند در شبیه سازی به عنوان جسم سخت با اجسام دیگر برخورد داشته باشد
بعد از قرار دادن شمایل RBcollection در صحنه باید مکعب دومی را که box02 است را به لیست آن اضافه کنید . برای این کار میتوانید از دکمه pick یا Add استفاده کنید .
برای شبیه سازی پارچه به یک مجموعه CLCollection نیاز است . هر موضوعی که دارای اصلاحگر Reactor cloth میباشد قابلیت اضافه شدن به این مجموعه را دارد.
ما قبلا اصلاحگر reactor cloth را به box01 اضافه کردیم . پس حالا میتوانیم آن را در لیست CLCollection قرار دهیم . به این ترتیب موضوعات داخل صحنه آمادگی شرکت در شبیه سازی را دارند .
برای دسترسی به محیط شبیه سازی و پنجرهای کنترل کننده در راکتور از قسمت Utilities که آیکون آن به شکل یک چکش است وارد قسمت Reactor شوید . در قسمت preview & animation روی دکمه preview in window کلیک کنید .پنجره نمایش راکتور باز میشود .شما با فشار دادن دکمه P روی صفحه کلید کامپیوتر شبیه سازی را آغاز میکنید . در این حال موضعی که نقش پارچه را بازی میکند به سمت پائین به حرکت در میآید . و روی موضوع سخت قرار میگیرد .
بعد از اینکه از حرکت ایجاد شده رضایت حاصل کردید با فشار دادن دکمه Create Animation حرکت شبیه سازی شده در راکتور را به صحنه اصلی 3dmax انتقال دهید . این کار ممکن است کمی طول بکشد .
بعد از جنس دهی و نور پردازی مناسب حاصل کار چیزی شبیه به شکل زیر خواهد بود .
|