آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

روباه آتشین یا پاندای سرخ : حقایقی در مورد نام مرورگر فایرفاکس

من تا به امروز فکر میکردم که لوگو و نام مرورگر فایرفاکس نمادی از یک روباه است که در وصف اون، کلمه آتش رو شاید برای جذابیت و یا زیبایی به اون اضافه کردن، ولی بعد از خوندن این خبر کمی نظرم عوض شدش.

در این خبر موزیلا به مناسبت هفتمین سالگرد تولدش، سرپرستی سه توله پاندای سرخ رو به عهده گرفته. یکی از مناطق زیستی این جانور در حال منقرض، جنوب چین هستش. نام علمی این جانور  Ailurus fulgens و به نام پاندای سرخ و یا ریز پاندا معرفی میشه. مردم این منطقه علاقه و اعتقادات خاص به خصوص در برنامه های فرهنگی مثل عروسی،  به پانداهای سرخ دارن. اما نکته جالب این هستش که مردم جنوب چین این جانور رو به اسم “روباه آتشین” صدا میزنن.درسته، معنی همون فایرفاکس خودمون. شاید بیشترین علتش شباهت بسیار زیبای این موجود با روباه باشه.تصویر زیر رو نیگاه کنین.

عکس پاندای سرخ

عده ای بر این باورند که موزیلا نماد و اسم تجاری مرورگر خودش رو از این پاندای سرخ الهام گرفته، ولی با این وجود موزیلا انگیزه های زیادی رو در نام گذاری نام تجاری و طراحی لوگوی مرورگر خودش معرفی کرده.

اما اگر فکر میکنین این جانور تا به حال چه قدر گمنام بوده ، سخت در اشتباهید. حتما تا به حال انیمیشن “پاندای کونگ فو کار” رو دیدین. اگه استاد شیفو،  معلم اون پاندای چاق و خپل رو به یاد داشته باشین، میتونین با این جانور یه مقایسه ای بکنین.

استاد شیفو

درسته، خودشه. اول شک داشتم، ولی وقتی به این جا رسیدم شکم به بقین تبدیل شد.

پس بهتر نیست از این به بعد به جای نام معادل “روباه آتشین” نام “پاندای سرخ” رو به کار ببریم. یعنی بگیم مرورگر پاندای سرخ. نظر شما چیه ؟!

نظرات 1 + ارسال نظر
taregh news چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:02 ب.ظ http://www.tareghnews.com

با سلام
نوین ترین و جدیدترین پاسخدهی به سوالات عقیدتی و شرعی
آنتی ویروس شبهات دینی
آخرین اخبار مذهبی روز
آشنایی با مردان خدا و عرفان اسلامی
----------------------
هم اکنون شما نیز به جمع وبلاگ های پشتیبان ما بپیوندید و ابتدا ما را لینک کنید و سپس به ما اطلاع دهید تا ما نیز شما را لینک نماییم.
با تشکر
زهرا تاجی
مدیر روابط عمومی سامانه خبری تحلیلی طارق نیوز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد