آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

سیاست ادوبی برای فلش پلیر

شرکت ادوبی با انتشار خبری مبنی بر کنار گذاشتن فلش پلیر از روی مرورگر موبایل ها جامعه فلش کاران را در یک شوک فرو برد. بعضی از فعالان این عرضه این حرکت ادوبی را حرکت مثبتی دیده اند و برخی موضع گیری رسمی کرده اند(به صورت نوشتار در وبلاگ) این خبر به قدری مهم هست که باعث شد این متن را بنویسم و شبهاتی که وجود دارد مخصوصا در حوزه وبلاگ های فارسی و سایتهای خبری که به طور عجولانه ای ناشی گری کرده و بدون درک درستی از اقدام ادوبی آن را مساوی با شکست ادوبی و پایان دوران فلش دانسته اند.

یک توضیح برای فلش پلیر حذف شده :

درست است که ادوبی فلش پلیر روی مرورگر موبایل ها را حذف کرده (در واقع توسعه نخواهد داد) اما این پلتفرم(فلش) موبایل را رها نکرده و تمرکزش را روی ادوبی AIR گذاشته است و ادوبی AIR هم جزئی از فلش پلتفرم محسوب میشود و با امکانات جدید میتوان برنامه هایی توسعه داد که در اختیار فلش پلیر نسخه مرورگر موبایل نیست در واقع ادوبی حوزه وب(بامرورگر) را گذاشته است به عهده html5 و با استفاده از AIR امکان ساخت برنامه های فلش با  دسترسی به کد بومی (Native)  که در موبایل ها و تبلت ها معروف است به برنامک(App).

سیاست ادوبی :

ادوبی از مدتها قبل از اینکه این خبر را به عرضه عموم برساند با تغییراتی که در نسخه های مختلف فلش صورت می داد خبر از این واقعیت می داد  که سیاست اش در قبال فلش تغییر کرده مانند دادن امتیازات فراوان و امکانات فوق العاده برای نسخه های جدید AIR. قبل از ادامه این موضوع با یک مقدمه ، چرایی تغییرات سیاست ادوبی را می توان در متن های زیر جستجو کرد(البته به طور مشخص این تغییرات یک شبه نبوده):

این روزها هر کسی یک گوشی اسمارت فون داشته باشد حداقل یکبار با برنامک ها(App) سروکار داشته است. فکر می کنم اگر بخواهید با استفاده از موبایل ها به یک شبکه اجتماعی و یا هر جای سرویس دهنده مراجعه کنید ترجیح میدهید از App استفاده کنید تا یک مرورگر. کریس اندرسون در این باره می گوید:

“در چند سال اخیر یکی از جابجایی های مهم در دنیای دیجیتال حرکت وب از سراسر باز به سمت بسترهای نیمه باز بوده. بسترهایی که از اینترنت فقط برای تبادل اطلاعات استفاده میکنند و برای نمایش اطلاعات از مرورگر استفاده نمی کنند.”

این دنیایی است که مصرف کنند گان هر روز بیشتر آن را انتخاب میکنند به خاطر اینکه بسترهای اختصاصی بهتر جواب می دهد. فراموش نکنیم ادوبی یک شرکت تجاری ابزار ساز است و چرا باید ظرفیت های پول ساز را برای خود بسوزاند؟ و حرکتهایی که از این شرکت می بینیم استفاده از هر دو تکنولوژی در جای خودش هست. در واقع فلش به سمت بازی های با کیفیت تر از چیزی که تابه حال مشاهده کرده اید و برنامک ها پیش میرود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد