آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

ورشکستگی دیجی نوتار

پس از اینکه فردی توانست از جانب شرکت دیجی‌نوتار اقدام به صدور گواهینامه‌های SSL جعلی برای صدها وب‌سایت از جمله گوگل و سازمان جاسوسی ایالات متحده نماید، اکنون این شرکت هلندی رسما اعلام ورشکستگی کرده است.
VASCO Data Security که در اوایل سال جاری دیجی‌نوتار را خریداری کرده بود اعلام نموده است که دیجی‌نوتار به صورت داوطلبانه درخواست ورشکستگی را روز دوشنبه به دادگاه هلند تقدیم نموده است.
البته این خبر نبایستی زیاد باعث تعجب شود. پس از آن اتفاق مهلکی که برای دیجی‌نوتار رخ داد، شرکت، فروش گواهینامه‌های دیجیتیالی خود را متوقف ساخت و بدین ترتیب درآمد VASCO Data Security که دیجی‌نوتار را ژانویه امسال ۱۲٫۹ میلیون دلار خریداری نموده بود به حداقل رسید.

دادگاه برای این منظور، یک هیئت و یک قاضی را برای انجام فرآیند منصوب خواهد نمود. هیئت زیرنظر قاضی کار خود را آغاز کرده و پاسخگوی اجرای روند و انحلال دیجی‌نوتار است. هیئت، گزارش خود را به قاضی ارایه می‌دهد و انتظار می‌رود گزارشاتش برای عموم در دسترس باشد تا به عنوان منبع اطلاعاتی برای طلبکاران و سهام‌داران مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل VASCO ضمن اینکه از این عمل لازم، یعنی اعلام ورشکستگی دیجی‌نوتار، اندوهگین بوده، عنوان می‌کند: «می‌خواهیم به مشتریان و سرمایه‌گذارانمان یادآوری نماییم که این اتفاق در دیجی‌نوتار به فناوری مورد استفاده در VASCO ضربه‌ای نزده است. ساختار فنی مورد استفاده در دیجی‌نوتار و VASCO کاملا جدا باقی مانده‌اند.» آقای Hunt می‌گوید در آینده نزدیک نیز هیچ برنامه‌ای برای ورود به این بخش ندارد.
هکری که پاسخگویی حمله به دیجی‌نوتار را پذیرفته است، خود را شخص ۲۱ ساله ایرانی معرفی نموده که به صورت فردی فعالیت می‌کند. این هکر به صادرکنندگان گواهی دیجیتال دیگری نیز حمله کرده بود، اما این اولین موردی است که نتایج تجاری به بار آورده است.
اخیرا GlobalSign یکی دیگر از صادرکنندگان بزرگ گواهینامه دیجیتال، به مسایل امنیتی، البته نه به بزرگی دیجی‌نوتار، برخورده است.
هکر ایرانی می‌گوید سیستمی شکست‌ناپذیر را برای جایگزینی با گواهینامه‌های SSL توسعه داده است. او می‌گوید: «اگر کشورم از حق برابری همانند ایالات متحده آمریکا در کنترل ایمیل‌ها برخوردار گردد، ممکن است که سیستم رمزگذاری عالی و شکست‌ناپذیرم را برای جایگزینی با سیستم صدور گواهی SSL به اشتراک گذارم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد