آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

درباره jsp

آیا قصد دارید محیط ASP را ترک کنید و از مزایای قدرتمند JSP بهره مند شوید. این مقاله شما را راهنمای می کند.

Jsp و Asp تکنولوژیهایی هستند که می توانند با روشی بسیار ساده و سریع ، صفحات وب پویا را ایجاد کنند . Aspو Jsp تکنولوژیهایی شبیه به هم می باشند ولی تفاوت های قابل توجهی نیز دارند .هر دو تکنولوژی ، به کمک کامپوننت هایی که در صفحه فراخونی می شوند ، مدل یکسانی برای جدا سازی منطق برنامه از طراحی صفحه دارند.بزرگترین تفاوت Asp و Jsp در طراحی نرم افزار می باشد.
Asp مبتنی بر ISAPI می باشد در صورتی که Jsp به عنوان بخشی ازJ2EE پیاده سازی شده است.Asp شامل یک DLL واحد (asp.dll) می باشد که وقتی صفحه Asp همراه با ،اسکریپت سمت سرور ترکیب شده با HTML ، تجزیه می شود ، محتویات پویا را تولید می کند .

به طور مشابه موتور فعال سازی Jsp در وب سرور ، صفحه Jsp ایی را که شامل تگ های مشخص شده خاص این تکنولوژی ، توضیحات و تگ های HTML و XML می باشد را پردازش می کند.

اصلی ترین قدرت Jsp در مقایسه با Asp به صورت زیر می باشد:

قابلیت حمل :

یک محیط Application ای قابل حمل ، به سازمان ها قابلیت انعطاف برای انتقال دادن سرور ها و جابجایی ابزار ها می دهد، که این امر نیاز تجارت می باشد.

صفحات Jsp چنین خصوصیتی دارند:" یک بار نوشته می شوند و در هر جا اجرا می شوند." . صفحات Jsp قابلیت استفاده مجدد بر روی هر Platform و سروری دارند.

Jsp از یک ابتکار عمل صنعت گسترده مربوط به میکروسیستم های شرکت SUN ایجاد شد و طوری طراحی شده است که مستقل از Platform و سرور می باشد.

َAsp یک تکنولوژی خالص مایکرو سافت می باشد که ابتدا در ویندوز NT سرور به کار گرفته شده است. تکنولوزی Jsp طراحی شده است تا سرور ها ، مرورگرها و ابزارهای زیادی را پشتیبانی کند. وب سرور Appache که میزبانی بیش از 70% وب سایت های کل دنیا را به عهده دارد ،کاملا تکنولوژی Jsp را تحت پروژه Jakarta Tomcat ، پشتیبانی می کند . بنابر این میزبانی یک وب Application در سیستم عامل Unixبا استفاده از Jsp دور از ذهن نیست. Jsp بر روی NT Platform با استفاده از کامپوننت های دسته سوم پشتیبانی می شود .

کارایی:

صفحاتی که با استفاده از Jsp ساخته می شوند ،با استفاده فاز ترجمه که فقط یکبار ( در اولین باری که صفحه فراخوانی می شود ) انجام می پذیرد ، پیاده سازی می شوند .

صفحه در یک کلاس java servlet کامپایل می شود و در حافظه سرور باقی می ماند ، بنابر این سایر فراخوانی های صفحه ، زمان پاسخگویی بسیار کمی خواهند داشت ، در حالیکه در Asp در هر فراخوانی ، صفحه دوباره کامپایل می شود .پیاده سازی Jsp ، زبان برنامه نویسی اسکریپتی جاوا ، که عملیات پیچیده را تامین می کند را پشتیبانی می کند . اکثر صفحات Jsp در عوض اینکه مبتنی بر اسکریپت های داخل صفحه باشند ، مبتنی بر کامپوننت های قابل استفاده مجدد و مستقل از Platform کامپوننت های JavaBeans یا کامپوننت تجاری JavaBeans TM می باشند ،
تا پیچیده ترین پردازش های مورد نیاز Application را انجام دهد .توسعه دهندگان می توانند ، کامپوننت هایی را که عملیات رایج مشترکی را انجام می دهند را به اشتراک بگذارند ، یا آنها را تعویض کنند و یا آنهارا در دسترس جوامع دیگر قرار دهند . ایده های مبتنی بر کامپوننت توسعه کلی را تسریع می سازند و این امکان را فراهم می سازند تا سازمان ها، تخصص ها و تلاششان را برای نتایج بهینه به کار گیرند.


توسعه و بکارگیری:

همانطور که گفته شد Jsp مدل جداسازی منطق برنامه از طراحی صفحه را ، به کمک کامپوننت هایی مانند JavaBeans ، Enterprise JavaBean(EJB) و تگ های رایج Jsp به کار می بندد. فرض کنید توسعه دهندگان وب با زبانهای اسکریپتی آشنا نیستند ،تکنولوژی Jsp بسیاری از توابع مورد نیاز برای ایجاد محتوای پویا را در مولفه هایی مانند Java Bean کپسوله می کند. توسعه دهندگان وب می توانند خصوصیات Bean را تنظیم کنند یا از آن خصوصیات برای ایجاد توابع دیگری که کد نویسی آن سخت تر و وقت گیرتر است استفاده کنند.

معماری کامپوننت های مایکرو سافت بر اساس COM/DCOM می باشد .پیچیدگی توسعه COM در VC++ یا VB قابل مقایسه با آسانی توسعه Java Bean در Java نمی باشد .

کتابخانه های تگ سفارشی :

تکنولوژی Jsp از طریق کتابخانه های تگ ، قابل توسعه می باشد ، این امر به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهد تا از ابزارها و ساختار هایآشنا مانند تگ ها، برای انجام عملیات پیچیده استفاده کنند .

Asp نمی تواند مانند Jsp ، تگ های رایج را به طور مستقیم پشتیبانی کند ولی XML را پشتیبانی می کند .

MVC یا Model 2 Architecture

جداسازی منطق تجاری و نمایشی هیچ وقت در Asp و Jsp آسان نبوده است .با افزایش پیچیدگی ، صفحات با کد های پردازشی و Scriplet ترکیب می شوند ، که این امر اشکال زدایی و تغییر آن را سخت تر می سازد .

برای مقابله با این مشکلJSP/Servlet's Model 2 architecture معرفی شد . این مدل ایده بسیار بهتری برای مدیریت کد دارد .

این مدل یک ایده ترکیبی از Jspو Servlet برای مدیریت صفحات پویا می باشد و از مزایای قدرت هر دو تکنولوژی استفاده می کند . Jsp برای ایجاد لایه نمایش و Servlet برای انجام وطایف پردازشی به کار می رود .Servlet به عنوان کنترل کننده پردازش درخواست ها ، ایجاد Bean ها و اشیای مورد نیاز Jsp عمل می کند و بسته به عملیات کاربر ، صفحه Jsp مناسب را به سمت کاربر ارسال می کند . صفحه Jsp (نمایش) شامل هیچ منطق پردازشی نمی باشد و مسئول خارج کردن و وارد کردن محتویات پویا از Servlet به قالب های استاتیک می باشد .

نتیجه گیری :



تکنولوژی Jsp قوی تر از تکنولوژی Asp می باشد . تکنولوژی Jsp به کمک J2EE بسیار قدرتمند می باشد و با افزایش پشتیبانی تکنولوژی جاوا ، Jsp از طرف توسعه دهندگان وب بسیار مورد توجه قرار گرفته است .حالا زمان آن فرا رسیده تا تکنولوژی های مایکروسافت را رها کرده به سمت تکنولوژی های دنیای کد باز حرکت نمایید. نو یسنده : مهندس آزیتا رزمجو
نظرات 3 + ارسال نظر
Nicole شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ق.ظ http://www.eng4u.blogfa.com

Hi, I'm up with 2 new posts, waiting for ur comment
[گل]

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ب.ظ

mehdi یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام

دقیقا با شما موافقم.
مدتی است که از php به jsp , jsf مهاجرت کرده ام و از قدرت شکفت انگیزش متحیرم هنوز!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد