آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

برترین بازی های سال میلادی گذشته

 

 



بازی‌های کامپیوتری به عنوان پر‌طرفدارترین محصولات صنعت سرگرمی‌های تکنولوژی همیشه مورد توجه اغلب کاربران هستند. درست به همین علت هم هست که شرکت‌های تولید‌کننده بازی‌های کامپیوتری هر روز محصولات جدیدی را روانه این بازار می‌کنند؛ محصولاتی که خیلی زود در سرتاسر دنیا پخش شده و در میان کاربران و طرفدارانشان محبوبیت پیدا می‌کنند.


بازی‌های کامپیوتری همراه با رکود
رکود و بحران اقتصادی سال کهنه میلادی انگار هیچ بخشی را بی‌نصیب نگذاشته و تاثیری هر چند کم را روی همه صنایع و بخش‌ها گذاشته است. در واقع به این دلیل هم صنعت بازی‌های کامپیوتری سال 2009 را با رکودی چشمگیر پشت سر گذاشت که از دو سال قبل تا حالا بی‌سابقه بوده است.
آخرین آمار منتشر شده از طرف موسسه تحقیقاتی NPD در این مورد نشان می‌دهد که فروش جهانی بازی‌های کامپیوتری در ماه نوامبر گذشته درآمدی برابر 7/2 میلیارد دلار را برای شرکت‌های تولید‌کننده به همراه داشته است. با این حال این رقم برای ماه نوامبر سال 2008 برابر 9/2 میلیارد دلار بوده است.

کارشناسان و تحلیل‌گران این موسسه اعلام کرده‌اند که در فاصله ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال 2009 فروش جهانی بازار بازی‌های کامپیوتری با کاهش 12 درصدی نسبت به همین زمان در سال 2008 مواجه بوده و در نهایت درآمد 1/14 میلیارد دلاری را برای این صنعت به همراه آورده است. این در حالی است که این صنعت در سال 2008 رشد سالانه 25 درصدی و در سال 2007 رشد سالانه 30 درصدی را تجربه کرده است.

با این همه، اما گویا کارشناسان به رشد این صنعت در سال جدید میلادی خوشبین هستند. آن‌ها معتقدند که ورود بازی‌ها و کنسول‌های جدید به بازار سال 2010 می‌توانند سد این رکود را بشکنند.
برترین‌های سال
در بازار پررونق و رقابتی بازی‌های کامپیوتری که از بازی‌های مختلف با ژانرها و کنسول‌های متفاوت اشباع شده‌اند، انتخاب و معرفی برترین‌ها کار ساده‌ای نیست. در واقع بازی‌های کامپیوتری این روزها تا اندازه‌ای در میان کاربران دنیا رایج شده‌اند که حتی فروش فیلم‌ها و سی‌دی‌های موسیقی را هم تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. آمار نشان می‌‌دهد که در هر سال بیش از 1500 عنوان جدید از بازی‌های کامپیوتری برای کنسول‌های مختلف، دستگاه‌های قابل حمل و کامپیوترهای شخصی روانه بازار جهانی می‌شوند. با این اوصاف انتخاب برترین بازی‌های روند سختی را به همراه خواهد داشت. با این وجود، اما CNN به تازگی فهرستی از برترین بازی‌های کامپیوتری سال 2009 را بر اساس ژانرهای مختلف منتشر کرده است که در زیر آمده‌اند.


بهترین بازی‌های تیراندازی: بازی پر‌طرفدار Call of Duty: Modern Warfare 2 که در کنسول‌های Xbox 360، PlayStation 3 و کامپیوترهای شخصی قابل اجرا است، در سال‌های اخیر معمولا در دسته پر‌طرفدارترین بازی‌ها قرار داشته است. این بازی گویا امسال هم بیشترین کاربران را در سرتاسر دنیا به خودش جلب کرده است تا آنجا که آمار نشان می‌دهد این بازی در سال 2009 در سطح جهان فروشی برابر یک میلیارد دلار را بدست آورده است. در این بازی شما می‌توانید در برابر سازمان‌های تروریستی روسی در مکان‌هایی مانند ریو دو ژانیرو، واشنگتن یا افغانستان بجنگید. برای این کار شما ابزار و امکانات متفاوتی را در اختیار خواهید داشت.

بعد از این بازی، بازی‌های Left 4 Dead 2 شرکت EA و Borderlands شرکت 2K هم در جایگاه‌های بعدی برترین بازی‌های تیراندازی قرار دارند.


بهترین بازی‌های اکشن: بازی جالب
Uncharted 2: Among Thieves محصول استودیو Naughty Dog شرکت Sony که برای کنسول بازی PlayStation 3 قابل استفاده است، در این ژانر به عنوان به یادماندنی‌ترین بازی معرفی شده است.
این بازی که در دسته بازی‌های کامپیوتری دنباله‌دار قرار می‌گیرد در واقع ماجرای جست‌و‌جوی «ناتان دریک» برای جواهرات افسانه‌ای و قدرت ماورایی است که از دیالوگ‌های جالب و قابلیت‌های منحصر به فرد بهره می‌برد. گرافیک سینمایی سوم شخص این بازی به عقیده کارشناسان یکی دیگر از امتیازات این بازی به حساب می‌آید. این بازی همچنین جایزه بازی برتر را در رده‌بندی‌های Spike TV هم دریافت کرده است.


بازی‌های Assassin s Creed II کمپانی Warner Bros و بازی Batman: Arkham Asylum کمپانی Electronic Arts به ترتیب به عنوان دومین و سومین بازی برتر در این ژانر انتخاب و معرفی شده‌اند.
بهترین بازی‌های Platformer: برای کودکان و بزرگ‌ترهایی با کودک درونی فعال بازی New Super Mario Bros.Wii که برای کنسول بازی Wii شرکت Nintendo قابل استفاده است، یک بازی رویایی و خاطره‌انگیز به حساب می‌آید. این بازی تقریبا برای همه کاربران از هر سنی قابل توجه و محبوب است. این بازی که در حال حاضر با قیمت 99/49 دلار به فروش می‌رسد، می‌تواند همزمان چهار بازیکن را سرگرم کند. شما در این بازی مثل همیشه می‌توانید سکه‌ها را جمع‌آوری کرده و برای نجات پرنسس به جنگ غول نهایی بروید. بعد از این بازی هم بازی جالب Scibblenauts محصول شرکت Warner Bros در جایگاه دوم قرار گرفته است.


بهترین بازی‌های مبتنی بر موسیقی: در روزهای اخیر که بازار بازی‌های کامپیوتری مبتنی بر موسیقی حسابی داغ شده است، بازی پر‌طرفدار DJ Hero که تمام امکانات لازم برای لذت بردن از یک بازی مبتنی بر موسیقی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، به عنوان بهترین انتخاب معرفی شده است. این بازی که در حال حاضر با قیمت 99/119 دلار به بازار عرضه می‌شود، برای کنسول‌های Xbox 360، PlayStation 3 و Nintendo Wii قابل استفاده است.


بازی The Beatles: Rock Band هم که محصول EA است، در جایگاه دوم این ژانر قرار گرفته است.
بهترین بازی‌های ورزشی: در دسته بازی‌های کامپیوتری ژانر ورزشی کمپانی EA معمولا محصولات قابل توجهی را به بازار عرضه می‌کند که از این میان امسال بازی FIFA Soccer 10 را روانه بازار کرد که توانست به عنوان محبوب‌ترین بازی ورزشی در بین کاربرانش انتخاب شود. این بازی برای کنسول‌های Xbox 360، PlayStation 2/3 و Nintendo Wii قابل استفاده است. این بازی در واقع می‌تواند انتخابی خوب برای دوستداران فوتبال در سرتاسر جهان باشد.


بازی‌های NHL 10 شرکت EA و NBA 2K10 شرکت 2K هم به ترتیب در رده‌های بعدی این ژانر قرار گرفته‌اند.


بهتـــرین بازی‌هــای نقــش‌پــذیــری (Role-Playing): در میان این بازی‌ها بازی پر‌طرفدار Dragon Age: Origins که برای کنسول‌های PlayStation 3 و Xbox 360 و البته کامپیوترهای شخصی قابل استفاده است، در سال 2009 به عنوان برترین بازی شناخته شده است. شما در این بازی می‌توانید در یک دنیای عجیب و جالب سفر کرده و از قدرت جادویی‌تان بهره ببرید.


بهترین بازی‌های استراتژیک: در میان بازی‌های این ژانر که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، بازی جالب Plants Vs. Zombies گویا بیشتر از بقیه مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این بازی در حال حاضر با قیمت 95/19 دلار به فروش می‌رسد و تنها برای کامپیوترهای شخصی قابل استفاده است.


بهترین بازی‌های مسابقه‌ای: بازی Forza Motorsport 3 که تنها برای کنسول Xbox 360 قابل استفاده است، در سال 2009 بیشترین فروش را در میان بازی‌های این ژانر به خودش اختصاص داده است. بازی DiRT 2 کمپانی Warner Bros هم بعد از این بازی در جایگاه دوم قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد