X
تبلیغات
نماشا
رایتل
پشم سنگ عایق الاستومری
یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388
توسط: آلفا پک

معرفی توابع API

معرفی توابع API





دانلود برنامه  
کلمه عبور برای دریافت فایل: xxxxx.100110  

A
--------------------------------------------------------------------------------

ActivateKeyboardLayput

کد:

 

Private Const KL_NEXT = 1

Private Const KL_PREV = 0

Private Declare Function ActivateKeyboardLayput Lib "user32.dll" (ByVal HKL As Long , ByVal Flags As Long) As Long

این تابع زبان صفحه کلید را تغییر می دهد.
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

HKL : این آرگومان تعیین می کند باید زبان قبلی بر روی صفحه کلید اعمال شود با زبان بعدی
KL_NEXT : زبان بعدی را روی صفحه کلید اعمال می کند
KL_PREV : زبان قبلی را روی صفحه کلید اعمال می کند
Flags : مقدار این متغیر را برابر &0 قرار دهید


AddFontResourceA

کد:

Private Declare Function AddFontResourceA Lib "gdi32.dll" (ByVal lpFileName As String) As Long

این تابع یک فونت را به مجموعه فونت های ویندوز اضافه می کند.
اگر تابع مقدار صفر را برگرداند به منزلهء عدم موفقیت تابع است در غیر اینصورت عملیات افزودن فونت موفقیت آمیز بوده است.

lpFileName : این متغیر رشته ای به فایل فونت اشاره می کند

AnimateWindow

کد:

Const AW_HOR_POSITIVE = &H1

Const AW_HOR_NEGATIVE = &H2

Const AW_VER_POSITIVE = &H4

Const AW_VER_NEGATIVE = &H8

Const AW_CENTER = &H10

Const AW_HIDE = &H10000

Const AW_ACTIVATE = &H20000

Const AW_SLIDE = &H40000

Const AW_FADE = &H80000

Private Declare Function AnimateWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal dwTime As Long, ByVal dwFlags As Long) As Boolean

از این تابع برای دادن افکت های انیمیشن به یم پنجره استفاده می شود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
dwTime : مدت زمانی که باید عمل مورد نظر طول بکشد
dwFlags : چگونگی افکت گذاری روی پنجره را این متغیر مشخض می کند. در این باره ثابت های زیر به شما کمک خواهد کرد
AW_HOR_POSITIVE : پنجره از چپ به راست باز می شود
AW_HOR_POSITIVE : پنجره از راست به چپ باز می شود
AW_VER_POSITIVE : پنجره از بالا به پایین باز می شود
AW_VER_NEGATIVE : پنجره از پایین به بالا باز می شود
AW_SLIDE : افکت اسلاید
AW_CENTER : از وسط باز می شود
AW_ACTIVATE : پنجره را فعال می کند (این ثابت را با AW_HIDE به کار نبرید)
AW_HIDE : پنجره را مخفی می کند (این ثابت را با AW_ACTIVATE به کار نبرید)
AW_FADE : محو یا پیدایش تدریجی

AppendMenuA

کد:

Private Const MF_APPEND = &H

Private Const MF_SEPARATOR = &H

Private Const MF_DISABLED = &H

Private Const MF_GRAYED = &H

Private Const MF_CHECKED = &H

Private Const MF_BITMAP = &H

Private Declare Function AppendMenuA Lib "user32.dll" (ByVal hMenu As Long, ByVal wFlags As Long, ByVal wIdNewItem As Long, ByVal IpNewItem As

Any) As Long

این تابع یک گزینه دلخواه را به انتهای یک منو می افزاید
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hMenu : یک اشاره گر از نوع منویی که قرار است ساخته شود (این اشاره گر را می توانید برای منوهای پاپ آپ با استفاده از تابع CreatePopupMenu و برای منو های عادی بوسیله توابع GetMenu و GetSubMenu و برای منو های سیستمی با استفاده از تابع GetSystemMenu به دست آورید)
wFlags : این متغیر بیانگر نوع منو است
MF_APPEND :
MF_SEPARATOR : یک خط جدا کننده می سازد
MF_DISABLED : منو را غیر فعال می کند (خاکستری نمی کند)
MF_GRAYED : منو را خاکستری می کند (غیر فعال نمی کند)
MF_CHECKED : کنار منو یک علامت چک رسم می کند
MF_BITMAP : یک منوی گرافیکی می سازد

wIdNewItem : این متغیر بیانگر ID منو است (ID دو منو در یک ردیف نباید یکسان باشد و این ID نباید صفر باشد)
IpNewItem : این متغیر عنوان منو را بیان می کن


Arc

 

کد:

Private Declare Function Arc Lib "gdi32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal nLeftRect As Long, ByVal nTopRect As Long, ByVal nRightRect As Long, ByVal nBottomRect As Long, ByVal nxStartArc As Long, ByVal nyStartArc As Long, ByVal nxEndArc As Long, ByVal nyEndArc As Long) As Long

این تابع یک کمان را بر روی یک پنجره رسم می کند (تابع برای رسم از قلم جاری استفاده می کند)
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
nLeftRect : مختصات x گوشه بالا-چپ محدوده کمان
nTopRect : مختصات y گوشه بالا-چپ محدوده کمان
nRightRect : مختصات x گوشه پایین-راست محدوده کمان
nBottomRect : مختصات y گوشه پایین-راست محدوده کمان
nxStartArc : مختصات x نقطه شروع کمان
nyStartArc : مختصات y نقطه شروع کمان
nxEndArc : مختصات x نقطه پایان کمان
nyEndArc : مختصات y نقطه پایان کمان

Arc

 

کد:

Private Declare Function Arc Lib "gdi32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal nLeftRect As Long, ByVal nTopRect As Long, ByVal nRightRect As Long, ByVal nBottomRect As Long, ByVal nxStartArc As Long, ByVal nyStartArc As Long, ByVal nxEndArc As Long, ByVal nyEndArc As Long) As Long

این تابع یک کمان را بر روی یک پنجره از نقطه فعال (محلی که آخرین ترسیم در آنجا قطع شده است) رسم می کند (تابع برای رسم از قلم جاری استفاده می کند)
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
nLeftRect : مختصات x گوشه بالا-چپ محدوده کمان
nTopRect : مختصات y گوشه بالا-چپ محدوده کمان
nRightRect : مختصات x گوشه پایین-راست محدوده کمان
nBottomRect : مختصات y گوشه پایین-راست محدوده کمان
nxStartArc : مختصات x نقطه شروع کمان
nyStartArc : مختصات y نقطه شروع کمان
nxEndArc : مختصات x نقطه پایان کمان
nyEndArc : مختصات y نقطه پایان کمان

auxGetNumDevs

کد:

 Private Declare Function auxGetNumDevs Lib "winmm.dll" () As Long 

این تابع تعداد سخت افزار های پخش صوت موجود در کامپیوتر را بر می گرداند (تابع تعداد کارت های صوتی را بر می گرداند نه تعداد بلندگو ها را)
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی تعداد سخت افزار های پخش صوت خواهد بود

 

 

  #3

B
--------------------------------------------------------------------------------

Beep

کد:

Private Declare Function Beep Lib "kernel32.dll" (ByVal dwFreq As Long,ByVal dwDuration As Long) As Long 


این تابع یک صوت کرتاه (Beep) را از کارت صوتی پخش می کند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

dwFreq : فرکانس صوت (در ویندوز های 95 و 98 و ME تاثیری ندارد)
dwDuration : مدت زمان پخش صوت بر حسب میلی ثانیه (در ویندوز های 95 و 98 و ME تاثیری ندارد)

BitBlt

 

کد:

Private Const SRC_PAINT = &HEE0086
 
Private Const SRC_ERASE = &H440328
 
Private Const SRC_INVERT = &H660046
 
Private Const SRC_AND = &H8800C6
 
Private Const SRC_COPY = &HCC0020
   
Private Declare Function BitBlt Lib "gdi32.dll" (ByVal hDestDC As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hSrcDC As Long, ByVal XSrc As Long, ByVal YSrc As Long, ByVal dwRop As Long) As Long 


این تابع از یک پنجره عکس می گیرد و آن را در یک کنترل گرافیکی چاپ می کند.
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی کنترلی مقصد
x : نقطه شروع ترسیم عکس جدید در راستای افق
y : نقطه شروع ترسیم عکس جدید در راستای عمود
nWidth : عرض تصویر جدید
nHeight : ارتفاع تصویر جدید
hSrcDC : هندل بافت گرافیکی کنترلی که باید از آن عکس گرفته شود
xSrc : فاصلهء تصویر از سمت چپ کنترل
ySrc : فاصلهء تصویر از بالای کنترل
dwRop : نحوه ترسیم تصویر . ثابت های زیر
SRC_PAINT : تصویر کنترل مبدا و مقصد را با هم Or کرده و در کنترل مقصد قرار می دهد
SRC_ERASE : تصویر پنجره مقصد را Not کرده و با پنجره مبدا Or می کند و نتیجه را در کنترل مقصد می نویسد
SRC_INVERT : تصویر کنترل مبدا و مقصد را با هم Xor کرده و در کنترل مقصد قرار می دهد
SRC_AND : تصویر کنترل مبدا و مقصد را با هم And کرده و در کنترل مقصد قرار می دهد
SRC_COPY : تصویر کنترل مبدا رو بدون دستکاری در کنترل مقصد قرار می دهد

BlockInput

 

کد:

Private Declare Function BlockInput Lib "user32.dll" (ByVal fBlock As Long) As Long
این تابع ماوس و صفحه کلید را قفل می کند.
برای آزادسازی صفحه کلید شما باید در برنامه خود تمهیداتی بیندیشید چون کاربر توانایی برگرداندن تغییرات را ندارد. برای مثال می توانید یک تایمر داشته باشید تا بعد از مدتی معلوم ماوس و صفحه کلید دوباره آزاد شود.
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

fBlock : اگر مقدار این آرگومان True باشد ماوس و صفحه کلید قفل می شود ، و اگر مقدار آن False باشد ماوس و صفحه کلید آزاد می شود

 

  #4

C
--------------------------------------------------------------------------------

ClientToScreen

کد:

Private Type POINTAPI
 
   x As Long
 
   y As Long
 
End Type
   
Private Declare Function ClientToScreen Lib "gdi32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpPoint  As POINTAPI) As Long 


این تابع مختصات یک نقطه را در یک پنجره می گیرد و مختصات همان نقطه را در صفحه نمایش می دهد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
lpPoint : مختصات نقطه مورد نظر از نوع POINTAPI ( مختصات داده شده باید بر حسب پیکسل باشد )

ClipCursor

کد:

 
Private Type RECT
 
   left As Long
 
   top As Long
 
   right As Long
 
   bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function ClipCursor Lib "user32.dll" (lpRect As Any) As Long 


این تابع ماوس را در یک چهار گوش محصور می کند تا حرکت ماوس در آن منطقه محدود باشد.
برای لغو انحصار ماوس تابع را با آرگومان &0 اجرا کنید ( ClipCursor &0 ).
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

RECT : این نوع به محدوده ای که ماوس باید در آن محصور باشد اشاره می کند

CloseClipboard

کد:

Private Declare Function CloseClipboard Lib "user32.dll" () As Long 


این تابع کلیپ بورد را که توسط تابع OpenClipboard قفل شده ، باز می کند تا برنامه های دیگر بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

CloseWindow

کد:

Private Declare Function CloseWindow Lib "user32.dll" (ByVal hWnd As Long) As Long
این تابع پنجره مشخص شده را به حالت Minimize می برد.
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hWnd : این متغیر هندل پنجره ای است که باید کمینه شود

CombinRgn

کد:

Private Const RGN_AND = 1
 
Private Const RGN_OR = 2
 
Private Const RGN_XOR = 3
 
Private Const RGN_DIFF = 4
 
Private Const RGN_COPY = 5
   
Private Declare Function CombinRgn Lib "gdi32.dll" (ByVal HDesRgn As Long, ByVal hSrcRgn1 As Long, ByVal hSrcRgn2 As Long, ByVal nCombinMode As Long) As Long
 

این تابع دو محدوده را با یک دیگر ترکیب می کند و یک محدوده جدید می سازد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از محدوده ساخته شده خواهد بود

HDesRgn : یک اشاره گر از ناحیه ای که محدوده ترکیب شده باید در آن جا ساخته شود
hSrcRgn1 : یک اشاره گر از محدوده اول
hSrcRgn2 : یک اشاره گر از محدوده دوم
nCombinMode : نحوه ترکیب دو محدوده
RGN_AND : دو محدوده را با یکدیگر جمع می کند
RG_OR : ناحیه مشترک دو ناحیه را بر می گرداند
RGN_XOR : محدوده جمع دو ناحیه به غیر از ناحیه مشترک آن دو را بر می گرداند
RGN_DIFF : ناحیه دوم را از ناحیه اول کم می کند
RGN_COPY : کل ناحیه اول را بر می گرداند

CopyFileA

کد:

Private Declare Function CopyFileA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpExistingFileName As String, ByVal lpNewFileName As String, ByVal bFailIfExists As long) As Long
 

این تابع از یک فایل موجود یک کپی تهیه می کند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpExistingFileName : آدرس فایل مقصد
lpNewFileName : آدرس فایل جدید (مبدا)
bFailIfExists : این متغیر مشخص می کند در صورت وجود فایل مقصد عملیات کپی ادامه یابد یا نه اگر صفر باشد انجام میشود و اگر یک باشد انجام نمی شود

CreateCaret

 

کد:

Private Declare Function CreateCaret Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal hBitmap As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long) As Long 


این تابع یک تصویر را به جای چشمک زن فعلی پنجره مورد نظر قرار می دهد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود


hwnd : هندل پنجره (کنترل) مورد نظر
hBitmap : تصویر مورد نظر ( می توانید این تصویر را با استفاده از تابع CreateBitmap بسازید )
nWidth : عرض تصویر مورد نظر
 nHeight : طول تصویر مورد نظر

 

CreateDirectoryA

کد:

Private Declare Function CreateDirectoryA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpPathName As String, ByVal lpSecurityAttributes As Long) As Long
 

این تابع یک فولدر جدید در محل داده شده ایجاد می کند ( پوشه والد پوشه جدید باید موجود باشد )
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود

lpPathName : نام و مسیر پوشه ای که باید ساخته شود 
 lpSecurityAttributes : مقدار این متغیر را برابر صفر قرار دهید

CreateDirectoryExA 

 

کد:

Private Declare Function CreateDirectoryExA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpTemplateDirectory As String, ByVal lpNewDirectory As String, ByVal lpSecurityAttributes As Any) As Long 


این تابع یک پوشه جدید با صفات یک پوشه دیگر ایجاد می کند ( پوشه والد پوشه جدید باید موجود باشد )
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود

lpTemplateDirectory : نام و مسیر پوشه نمونه ( پوشه ای که باید پوشه مورد نظر از روی آن ساخته شود )
lpNewDirectory : نام و مسیر پوشه مورد نظر
lpSecurityAttributes : مقدار این متغیر را برابر صفر قرار دهید

CreateEllipticRgn

کد:

Private Declare Function CreateEllipticRgn Lib "gdi32.dll" (ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long) As Long 


این تابع یک محدوده بیضی می سازد ( برای این کار تابع محدوده یک مستطیل را از شما می گیرد و بزرگ ترین بیضی ممکن را در درون این مستطیل می سازد )
اگر تابع کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی یک اشاره گر از محدوده ساخته شده و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

X1 : مختصات X گوشه بالا سمت چپ
Y1 : مختصات y گوشه بالا سمت چپ
X2 : مختصات X گوشه پایین سمت راست
Y2 : مختصات y گوشه پایین سمت راست

CreatePatternBrush

کد:

Private Declare Function CreatePatternBrush Lib "gdi32.dll" (ByVal hBitmap As Long) As Long 


این تابع یک قلم با الگوی تصویر برای استفاده در توابع گرافیکی می سازد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود

hBitmap : یک اشاره گر از تصویر مورد نظر ( می توانید از نوع stdPicture موجود در ویژوال بیسیک مثل پروپرتی Picture موجود در PictureBox و غیره استفاده کنید )

CreatePen

کد:

Private Declare Function CreatePen Lib "gdi32.dll" (ByVal nPenStyle As BorderStyleConstants, ByVal nWidth As Long, ByVal crColor As Long) As Long
 

این تابع یک قلم با استیل و عرض و رنگ دلخواه برای استفاده در توابع گرافیکی می سازد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود

nPenStyle : استیل قلم ( برای راحتی کار این متغیر را از نوع BorderStyleConstants تعریف کردم تا کار کردن با آن ملموس تر و آسان تر باشد )
nWidth : عرض قلم
crColor : رنگ قلم به فرم RGB (میتوانید از ثابت های ColorConstants مثل : vbRed و vbBlue و غیره استفاده کنید )


CreatePolygonRgn

 

کد:

Private Const ALTERNATE = 1
 
Private Const WINDING = 2
   
Private Type COORD
 
   x As Long
 
   y As Long
 
End Type
   
Private Declare Function CreatePolygonRgn Lib "gdi32.dll" (lpPoint Any, ByVal nCount As Long, ByVal nPolyFillMode As Long) As Long 


این تابع یک محدوده چند ضلعی می سازد
اگر تابع کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی یک اشاره گر از محدوده ساخته شده و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpPoint : این متغیر یک آرایه از نوع COORD است که مختصات نقاط چند ضلعی را نگه می دارد ( اولین عضو آرایه را وارد کنید. برای مثال : (COORDArray(0 )
nCount : تعداد اعضای آرایه
 nPolyFillMode : نحوه ساخت چند ضلعی 

CreatePopupMenu 

کد:

Private Declare Function CreatePopupMenu Lib "user32.dll" () As Long
 

این تابع یک منوی شناور (پاپ آپ) ایجاد می کند. به وسیله توابع دیگر می توان به این منو آیتم  

 اضافه کرد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل منوی ایجاد شده خواهد بود

CreateRectRgn

 

کد:

Private Declare Function CreateRectRgn Lib "gdi32.dll" (ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long) As Long 


این تابع یک محدوده چهار گوش می سازد
اگر تابع کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی یک اشاره گر از محدوده ساخته شده و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

X1 : مختصات X گوشه بالا سمت چپ
Y1 : مختصات y گوشه بالا سمت چپ
X2 : مختصات X گوشه پایین سمت راست
 Y2 : مختصات y گوشه پایین سمت راست

 

CreateRoundRectRgn

کد:

Private Declare Function CreateRoundRectRgn Lib "gdi32.dll" (ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long, ByVal X3 As Long, ByVal Y3 As Long) As Long 


این تابع یک محدوده چهار گوش با گوشه های پخ می سازد
اگر تابع کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی یک اشاره گر از محدوده ساخته شده و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

X1 : مختصات X گوشه بالا سمت چپ
Y1 : مختصات y گوشه بالا سمت چپ
X2 : مختصات X گوشه پایین سمت راست
Y2 : مختصات y گوشه پایین سمت راست
X3 : میزان پخ شدن گوشه ها در راستای X
Y3 : میزان پخ شدن گوشه ها در راستای Y

  


  #5

D
--------------------------------------------------------------------------------

DecryptFileA

کد:

Private Declare Function DecryptFileA Lib "advapi32.dll" (ByVal lpFileName As String, ByVal dwReserved As Long) As Boolean 


این تابع یک فایل را که با تابع EncryptFileA رمز گذاری شده است را به حالت عادی بر می گرداند
این تابع بر روی سیستم فایلی ntfs کار می کند و کاربر باید اختیارات لازم برای این کار را داشته باشد

lpFileName : نام فایل رمز گذاری شده
dwReserved : مقدار این متغیر صفر است

DeleteFile

کد:

Public Declare Function DeleteFile Lib "kernel32.dll" (ByVal lpFileName As String) As Long 


این تابع یک فایل را از هارد دیسک پاک می کند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpFileName : این متغیر بیانگر مسیر فایلی است که باید پاک شود

DestroyIcon

 

کد:

Private Declare Function DestroyIcon Lib "user32.dll" (ByVal hIcon As Long) As Long
 

این تابع فضای اشغال شده توسط یک آیکون را آزاد می کند و در واقع آیکون مزبور را آزاد می کند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hIcon : یک اشاره گر از آیکون مورد نظر

DestroyMenu

کد:

Private Declare Function DestroyMenu Lib "user32.dll" () As Long 

این تابع حافظه اشغال شده توسط اشاره گر یک منو را آزاد می کند و در واقع منوی مزبور را از بین می برد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

DestroyWindow

کد:

Private Declare Function DestroyWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long) As Long 


این تابع یک پنجره را مخفی می کند و ارتباط آن را با سایر پروسه ها قطع می کند ولی برنامه Unload نمی شود
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

 hwnd : هندل پنجره مورد نظر

 

DoFileDownload 

کد:

Private Declare Function DoFileDownload Lib "shdocvw.dll" (ByVal lpszFile As String) As Long 


این تابع پنجرهء File Download را برای گرفتن یک فایل مشخص باز می کند.
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpszFile : این متغیر به نام فایل که باید دانلود شود اشاره می کند

 

DrawCaption 

کد:

Private Const DC_ACTIVATE = &H1
 
Private Const DC_NOACTIVATE = &H2
 
Private Const DC_ICON = &H4
 
Private Const DC_TEXT = &H8
 
Private Const DC_GRADIENT = &H20
   
Private Type RECT
 
     Left As Long
 
     Top As Long
 
     Right As Long
 
     Bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function DrawCaption Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal hdc As Long, pcRect As RECT, ByVal un As Long) As Long 


این تابع از عنوان یک پنجره یک کپی تهیه می کند و آن را در یک کنترل گرافیکی نمایش میدهد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
hdc : هندل بافت گرافیکی مورد نظر
pcRect : محدوده ای که باید به اندازه آن از Titlebar کپی تهیه شود
un : این متغیر نوع کپی کردن را مشخص می کند (اگر به چند خصوصیت نیاز داشتید با عملگر OR آنها را با یکدیگر جمع کنید)
DC_ACTIVATE : پنجره را به حالت فعال ترسیم می کند
DC_NOACTIVATE : پنجره را به حالت غیر فعال ترسیم می کند
DC_ICON : آیکون پنجره را نیز ترسیم می کند
DC_TEXT : متن پنجره را نیز ترسیم می کند
DC_GRADIENT : محو تدریجی روی پنجره را نیز ترسیم می کند

DrawFocusRect

کد:

Private Type RECT
 
     Left As Long
 
     Top As Long
 
     Right As Long
 
     Bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function DrawFocusRect Lib "user32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal lpRect As RECT) As Long 


این تابع چهار چوب فوکوس را بر روی یک پنجره ترسیم می کند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
lpRect : محدوده ای که باید فریم در آن ترسیم شود

 

DrawIcon

کد:

Private Declare Function DrawIcon Lib "user32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal hIcon As Long) As Long
  

این تابع برای ترسیم یک آیکون روی یک کنترل گرافیکی (دارای hdc) به کار می رود

hdc : هندل بافت کنترل گرافیکی که آیکون باید روی آن ترسیم شود
x : جایی که باید ترسیم آیکون از آنجا شروع شود
y : جایی که باید ترسیم ایکون از آنجا شروع شود
hIcon : اشاره گر آیکون مورد نظر

 

DrawMenuBar

کد:

Private Declare Function DrawMenuBar Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long) As Long 


بعد از اینکه تغییراتی در منوهای یک پنجره داده شد با استفاده از این تابع می توان تغییرات را بر روی پنجره مورد نظر اعمال کرد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر

DrawTextA

 

 

کد:

Const DT_LEFT = &H0
 
Const DT_TOP = &H0
 
Const DT_CENTER = &H1
 
Const DT_RIGHT = &H2
 
Const DT_BOTTOM = &H8
   
Private Type RECT
 
        Left As Long
 
        Top As Long
 
        Right As Long
 
        Bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function DrawTextA Lib "user32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal lpStr As String, ByVal nCount As Long, lpRect As RECT, ByVal wFormat As Long) As Long 


این تابع توانایی چاپ یک متن را رو ی یک پنجره دارد.
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی پنجره مورد نظر
lpStr : متن مورد نظر
nCount : طول متن مورد نظر
lpRect : چهار چوبی که باید متن در آن نمایش یابد
wFormat : فرمتی متن باید تحت آن نمایش یابد. ثابت های زیر به شما کمک خواهد کرد ( شما می توانید مقادیر زیر را با هم Or کنید )
DT_LEFT : متن در سمت چپ محدوده rect چاپ می شود
DT_LEFT : متن در بالای محدوده rect چاپ می شود
DT_CENTER : متن در وسط محدوده rect چاپ می شود
DT_RIGHT : متن سمت راست محدوده rect چاپ می شود
DT_BOTTOM : متن در پایین محدوده rect چاپ می شود

DuplicateIcon

کد:

Private Declare Function DuplicateIcon Lib "shell32.dll" (ByVal hInst As Long, ByVal hIcon As Long) As Long 


این تابع یک اشاره گر از یک آیکون می گیرد و یک اشاره گر جدید از آن بر می گرداند و در واقع یک کپی از آن تهیه می کند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر کپی آیکون مورد نظر خواهد بود

hInst : این متغیر مورد استفاده قرار نمی گیرد. می توانید مقدار آن را برابر صفر قرار دهید
hIcon : یک اشاره گر از آیکون مبد

 

 

 

  #6

E
--------------------------------------------------------------------------------

Ellipse

کد:

Private Declare Function Ellipse Lib "gdi32.dll" (ByVal Hdc As Long, ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long) As Long 


این تابع بر روی یک کنترل گرافیکی یک بیضی رسم می کند ( برای این کار تابع محدوده یک مستطیل را از شما می گیرد و بزرگ ترین بیضی ممکن را در درون این مستطیل رسم می کند )
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

HDc : هندل بافت گرافیکی پنجره مورد نظر
X1 : مختصات X گوشه بالا سمت چپ
Y1 : مختصات y گوشه بالا سمت چپ
X2 : مختصات X گوشه پایین سمت راست
Y2 : مختصات y گوشه پایین سمت راست

EmptyClipboard

کد:

Private Declare Function EmptyClipboard Lib "user32.dll" () As Long
این تابع داده های موجود در کلیپ بورد ویندوز را پاک می کند ( در ویژوال بیسیک دستور Clipboard.Clear همین کار را انجام می دهد)
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

EnableWindow

 

کد:

Private Declare Function EnableWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal fEnabled As Long) As Long
این تابع یک پنجره ( فرم یا کنترل ) را فعال یا غیرفعال می کند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
fEnabled : اگر صفر باشد پنجره غیر فعال و اگر یک باشد پنجره فعال می شود

EncryptFileA

کد:

Private Declare Function EncryptFileA Lib "advapi32.dll" (ByVal lpFileName As String) As Boolean 


این تابع یک فایل را رمز گذاری می کند. فایل رمز گذاری شده را می توان با تابع DecryptFileA به حالت عادی باز گرداند
این تابع بر روی سیستم فایلی ntfs کار می کند و کاربر باید اختیارات لازم برای این کار را داشته باشد

lpFileName : نام فایل رمز گذاری شده

EndMenu

 

کد:

Private Declare Function EndMenu Lib "user32.dll" () As Long 


این تابع تمام منوهای باز پنجره جاری را می بندد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

EnumFontsA

 

کد:

Private Declare Function EnumFontsA Lib "gdi32.dll" (ByVal hDC As Long, ByVal lpsz As String, ByVal lpFontEnumProc As Long, ByVal lParam As Long) As Long
   
Function EnumFontProc(ByVal lplf As Long, ByVal lptm As Long, ByVal dwType As Long, ByVal lpData As Long) As Long
 
   ' Put your code here
 
   EnumFontProc = 1
 
End Function 


این تابع لیست تمام فونت های موجود در سیستم را به دست می آورد

hDC : هندل بافت گرافیکی پنجره ای که تابع باید تحت آن اجرا شود
lpsz : خانواده فونت مورد نظر که اعضای آن باید جمع آوری شود. این متغیر به vbNul ختم می شود (برای اینکه لیست تمام فونت ها را به دست آورید از vbNullString استفاده کنید )
lpFontEnumProc : تابعی که باید لیست فونت های جمع شده به آن ارسال شود. از کلید واژه AddressOf برای اعلام محل تابع در حافظه استفاده کنید. (مثال AddressOf EnumFontProc). تابع باید مشابه تابعی که در کد نوشته شده است باشد. تازمانی که تابع مقدار True را برگرداند لیست کردن فونت ها ادامه خواهد داشت
lParam : این متغیر را به دلخواه خود می توانید مقدار دهی کنید. این متغیر عیناً به تابع EnumFontProc ارسال خواهد شد


EnumWindows

کد:

 
Private Declare Function EnumWindows Lib "user32.dll" (ByVal lpEnumFunc As Long, ByVal lParam As Long) As Long
   
Public Function EnumWindowsProc(ByVal hwnd As Long, ByVal lParam As Long) As Boolean
 
   ' Put your code here
 
   EnumWindowsProc = True
 
End Function
 

این تابع لیست تمام پنجره های تحت یک پنجره دیگر را به دست می آورد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpEnumFunc : تابعی که باید لیست پنجره به آن ارسال شود. از کلید واژه AddressOf برای اعلام محل تابع در حافظه استفاده کنید. (مثال AddressOf EnumWindowsProc). تابع باید مشابه تابعی که در کد نوشته شده است باشد. تازمانی که تابع مقدار True را برگرداند لیست کردن پنجره ها ادامه خواهد داشت
lParam : این متغیر را به دلخواه خود می توانید مقدار دهی کنید. این متغیر عیناً به تابع EnumWindowsProc ارسال خواهد شد


ExitWindowsEx

کد:

EWX_LOGOFF = 0
 
EWX_SHUTDOWN = 1
 
EWX_REBOOT = 2
 
EWX_FORCE = 4
 
EWX_POWEROFF = 8
 
EWX_RESET = EWX_LOGOFF + EWX_REBOOT + EWX_FORCE
   
Private Declare Function ExitWindowsEx Lib "user32.dll" (ByVal uFlags As Long, ByVal dwReserved As Long) As Long 


این تابع به منظور خاموش کردن یا راه اندازی مجدد ویندوز به کار می رود
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

uFlags : این متغیر بیان کننده نحوه کار تابع با سیستم است (ثابت های نوشته شده در کد )
dwReserved : مقدار این متغیر ByVal 0& است

ExtractIcon

کد:

Private Declare Function ExtractIcon Lib "shell32.dll" (ByVal hInst As Long, ByVal lpszExeFileName As String, ByVal nIconIndex As Long) As Long 


این تابع یک آیکون را از یک فایل محتوی آیکون (exe,dll,ocx,ico) استخراج می کند و یک اشاره گر از آن را بر می گرداند
اگر تابع به علت عدم وجود فایل مورد نظر دچار خطا شود مقدار یک و اگر شماره آیکون مورن نظر در فایل وجود نداشته باشد عدد صفر را بر می گرداند و اگر کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی یا اشاره گر از آیکون مورد نظر خواهد بود

hInst : هندل پنجره ای که تابع تحت آن اجرا می شود
lpszExeFileName : نام فایل مورد نظر
nIconIndex : شماره آیکون مورد نظر

 

 

  #7

F


--------------------------------------------------------------------------------

FatalAppExitA

کد:

Private Declare Sub FatalAppExitA Lib "kernel32.dll" (ByVal uAction As Long, ByVal lpMessageText As String)
این تابع یک پیغام اخطار به کاربر نشان می دهد سپس به اجرای برنامه خاتمه می دهد. از این تابع زمانی استفاده می شود که برنامه با خطایی مواجه شود و شما از Unload کردن کامل برنامه مطمئن نباشید
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

uAction : مقدار این متغیر صفر است
lpMessageText : متنی که باید به کاربر نشان داده شود. این متن نباید از 35 کاراکتر بیشتر باشد

fCreateShellLink

کد:

Private Declare Function fCreateShellLink Lib "vb6stkit.dll" (ByVal lpstrFolderName As String, ByVal lpstrLinkName As String, ByVal lpstrLinkPath As String, ByVal lpstrLinkArguments As String, ByVal fPrivate As Long, ByVal sParent As String) As Long 


این تابع یک میانبر از یک فایل دلخواه در مسیر داده شده می سازد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpstrFolderName : مسیری که میانبر باید در آنجا ساخته شود
lpstrLinkName : نام میانبر ساختا شده
lpstrLinkPath : فایلی که باید با کلیک بر روی میانبر اجرا شود
lpstrLinkArguments : آرگومان های میانبر (درصورت لزوم)
fPrivate : اگر False باشد میانبر ساخته نمی شود و اگر True باشد میانبر ساخته می شود
sParent :

FindExecutableA

کد:

Private Declare Function FindExecutableA Lib "shell32.dll" (ByVal lpFile As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal lpResult As String) As Long 


ین تابع برنامه مرتبط با یک فایل خاص را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود

lpFile : فایل مورد نظر
lpDirectory : فولدر پیش فرض
lpResult : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود حاوی آدرس فایل اجرایی مرتبط با فایل مورد نظر خواهد بود. مقدار این بافر را با اندازه کافی بلند در نظر بگیرید ( این بافر را با رشته ای از جای خالی مقدار دهی کنید. برای مثال ( Space ( 255 )

FindWindowA

کد:

 
Private Declare Function FindWindowA Lib "user32.dll" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long 


این تابع یک پنجره با مشخصات داده شده را پیدا می کند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مورد نظر خواهد بود

lpClassName : نام کلاس پنجره مورد نظر
lpWindowName : نوشته یا Caption مورد نظر
( توجه : هر کدام از متغیر ها را که نخواستید مقدار دهی کنید با ثابت vbNullString جایگزین کنید )


FindWindowExA

کد:

Private Declare Function FindWindowExA Lib "user32.dll" (ByVal hwndParent As Long, ByVal hwndChildAfter As Long, ByVal lpszClass As String, ByVal lpszCaption As String) As Long 


این تابع توانایی پیدا کردن یک پنجره مشخص را دارد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مورد نظر خواهد بود

hwndParent : اشاره گر پنجره مادر پنجره مورد نظر
hwndChildAfter : اشاره گر پنجره دختر (Child) پنجره مورد نظر
lpszClass : نام کلاس پنجره مورد نظر
lpszCaption : عنوان (Caption) پنجره مورد نظر
(توجه : فقط یکی از متغیر های lpszClass و lpszCaption را می توانید مقدار دهی کنید و دیگری را باید با vbNullString مقدار دهی کنید)

FlashWindow

 

کد:

Private Declare Function FlashWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, bInvert As Long) As Long 


این تابع پنجره و نشانهء آن بر روی Task Bar را فلش می کند ( به حالت چشمک زن در می آورد)
اگر قبل از فراخوانی پنجره فعال باشد تابع مقدار غیر صفر را بر می گرداند در غیر اینصورت مقدار بر گشتی تابع صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
bInvert : مدت زمانی که پنجره باید های لایت بماند (برحسب میلی ثانیه)


FlashWindowEx

 

کد:

Private Type FLASHWINFO
 
    cbSize As Long
 
    hwnd As Long
 
    dwFlags As Long
 
    uCount As Long
 
    dwTimeout As Long
 
End Type
   
Private Declare Function FlashWindowEx Lib "user32.dll" (pfwi As FLASHWINFO) As Long
 

این تابع عنوان یک پنجره را به حالت چشمک زن در می آورد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

FloodFill

 

کد:

Private Declare Function FloodFill Lib "gdi32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
 

این تابع داخل یک منطقه محدود شده توسط یک رنگ خاص را رنگ آمیزی می کند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
X : عرض نقطه مورد نظر
Y : طول نقطه مورد نظر
crColor : رنگی که تابع تا رسیدن به آن رنگ محدوده مورد نظر را رنگ آمیزی می کند

 

  #8

قسمت اول G
--------------------------------------------------------------------------------

GetDoubleClickTime

کد:

Private Declare Function GetDoubleClickTime Lib "user32.dll" () As Long
 

این تابع زمان Double Click را برمیگرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی حد اکثر زمان مورد قبول بین دو دابل کلیک خواهد بود

GetDriveType

 

کد:

Private Declare Function GetDriveType Lib "kernel32.dll" (ByVal nDriev as String) As Long
آین تابع نوع یک درایو را مشخص می کند
با توجه به مقدار برگشتی یکی از حالت های زیر ممکن است پیش آید:
0 : تابع با خطا مواجه شده است
1 : درایو مورد نظر وجود ندارد
2 : قابل حمل
3 : ثابت
4 : درایو شبکه ( مشترک )
5 : رم دیسک
6 : سی دی رام

nDrive : این متغیر به مسیر درایو اشاره می کند ( برای مثال : \:C )


GetFileAttributesA

 

کد:

Private Const FILE_ATTRIBUTE_ARCHIVE = &H20
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_COMPRESSED = &H800
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_DIRECTORY = &H10
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_HIDDEN = &H2
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_NORMAL = &H80
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_READONLY = &H1
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_SYSTEM = &H4
 
Private Const FILE_ATTRIBUTE_TEMPORARY = &H100
   
Private Declare Function GetFileAttributesA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpFileName As String) As Long
 

این تابع خصوصیات یک فایل (Read Only,Archive,Hidden,…) را برمیگرداند ( در ویژوال بیسیک تابع GetAttr همین کار را انجام می دهد )
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر خواهد بود که بیانگر خصوصیات فایل است (ثابت های زیر به شما کمک خواهد کرد)

lpFileName : مسیر فایل مورد نظر

FILE_ATTRIBUTE_ARCHIVE : فایل آرشیو است
FILE_ATTRIBUTE_COMPRESSED : فایل فشرده است
FILE_ATTRIBUTE_DIRECTORY : فایل مورد نظر دایراکتوری است ( دایراکتوری ها در واقع یک فایل ساده هستند که بیت خصوصیت دایراکتوری آنها یک است )
FILE_ATTRIBUTE_HIDDEN : فایل مخفی
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL : خصوصیات طبیعی
FILE_ATTRIBUTE_READONLY : فقط خواندنی
FILE_ATTRIBUTE_SYSTEM : فایل سیستمی
FILE_ATTRIBUTE_TEMPORARY : فایل موقت

GetFileSize

کد:

Private Declare Function GetFileSize Lib "kernel32.dll" (ByVal hFile As Long, ByVal lpFileSizeHight As Long) As Long 


این تابع حجم یک فایل را به بایت بر می گرداند
اگر تابع کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی حجم فایل و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی 1- خواهد بود

hFile : یک اشاره گر از فایل مورد نظر ( این اشاره گر را می توانید با استفاده از تابع CreateFile ایجاد کنید )
lpFileSize : مقدار این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی حجم فایل مورد نظر خواهد بود


GetFocus

 

کد:

Private Declare Function GetFocus Lib "user32.dll" () As Long 


این تابع هندل (HWnd ) پنجره دارای فوکوس را به دست می آورد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره دارای فوکوس خواهد بود

 

GetForegroundWindow

کد:

Private Declare Function GetForegroundWindow Lib "user32.dll" () As Long
 

این تابع هندل فرم پنجره را برمیگرداند.
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر خواهد بود که هندل پنجره فعال است

GetFreeResources

کد 

Private Const GFSR_SYSTEMRESOURCES = 0
 
Private Const GFSR_GDIRESOURCES = 1
 
Private Const GFSR_USERRESOURCES = 2
   
Private Declare Function GetFreeResources Lib "rsrc32.dll" Alias "_MyGetFreeSystemResources32@4" (ByVal lWhat As Long) As Long 


این تابع میزان منابع آزاد سیستمی را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی میزان آزاد منابع مورد نظر خواهد بود

lWhat : این متغیر مشخص می کند تابع باید میزان منابع آزاد کدام قسمت را بر گرداند
GFSR_SYSTEMRESOURCES : منابع آزاد سیستمی
GFSR_GDIRESOURCES : منابع آزاد گرافیکی
GFSR_USERRESOURCES : منابع آزاد کاربر


GetGuiResources

کد:

 
Private Const GR_GDIOBJECTS = 0
 
Private Const GR_USEROBJECTS = 1
   
Private Declare Function GetGuiResources Lib "user32.dll" (ByVal hProcess As Long, ByVal uiFlags As Long) As Long
این تابع تعداد کنترل های مورد استفاده یک پروسه را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی میزان منابع مورد استفاده پروسه خواهد بود

hProcess : یک اشاره گر از پروسه مورد نظر (این اشاره گر را با استفاده از توابعی مانند GetCurrentProcess می توانید به دست آورید)
uiFlags : این متغیر مشخص می کند تابع باید میزان منابع آزاد کدام قسمت را بر گرداند
GR_GDIOBJECTS : تعداد کنترل های گرافیکی را بر می گرداند
GR_USEROBJECTS : تعداد کنترل های کاربر را بر می گرداند

GetKeyboardLayoutName

کد:

Private Declare Function GetKeyboardLayoutName Lib "user32.dll" (ByVal pwszKLID As String) As Long
این تابع زبان جاری صفحه کلید را بر می گرداند
اکر تابع با خطایی مواجه شود مقدار برگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار برگشتی آن یک مقدار غیر صفر خواهد بود

pwszKLID : این متغیر که توسط تابع مقدار دهی می شود یک رشتهء 9 کاراکتری است که کد زبان کنونی صفحه کلید است


GetLastError

 

کد:

Private Declare Function GetLastError Lib "kernel32.dll" (ByVal dwErrCode As Long) As Long
این تابع شماره آخرین خطایی را که در کامپیوتر رخ داده بر می گرداند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

dwErrCode : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی شماره خطای آخرین خطای سیستمی خواهد بود

GetLogicalDrives

کد:

Public Declare Function GetLogicalDrives Lib "kernel32.dll" () As Long
این تابع لیستی از درایو های My Computer را بر می گرداند.
اگر مقدار برگشتی تابع را با شماره درایو And کنید و نتیجه بگیرید؛ آنگاه درایو مورد نظر موجود است. برای مثال اگر جواب GetLogicalDrives Or 1 صفر نباشد آنگاه درایو A موجود است یا اگر جواب GetLogicalDrives Or 3 صفر نباشد آنگاه درایو C موجود است

GetMenu

 

کد:

Private Declare Function GetMenu Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long) As Long
این تابع یک اشاره گر از یک منو را بر می گرداند. (توجه داشته باشید در اینجا منظور از منو تمام آیتم هایی است که در قسمت منوی یک پنجره ممکن است وجود داشته باشد ، مثل : File , Edit و غیره . برای گرفتن تک تک منوها باید از تابع GetSubMenu استفاده کرد)
اگر تابع کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار برگشتی یک اشاره گر از منوی موزد نظر خواهد بود در غیر اینصورت تابع مقدار صفر را برگشت خواهد داد

hwnd : هندل پنجره ای که منو در آن قرار دارد

GetMenuItemCount

کد:

Private Declare Function GetMenuItemCount Lib "user32.dll" (ByVal hMenu As Long) As Long
این تابع یک اشاره گر از یک منو را می گیرد و تعداد زیر منو های آن را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی تعداد زیر منو های منوی مورد نظر خواهد بود

hMenu : یک اشاره گر از منوی مورد نظر است که می تواند توسط توابع GetMenu ( برای منو های عادی )و GetSysMenu ( برای منو های سیستمی ) به دست آید

 

 

  #9

قسمت دوم G


--------------------------------------------------------------------------------

GetActivateWindow

کد:

Private Declare Function GetActivateWindow Lib "user32.dll" () As Long
این تابع هندل پنجره (فرم) فعال را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره فعال خواهد بود

GetActiveWindow

کد:

Private Declare Function GetActiveWindow Lib "user32.dll" () As Long


این تابع هندل پنجره فعال را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره فعال خواهد بود

GetAncestor

 

کد:

Private Const GA_PARENT = 1
 
Private Const GA_ROOT = 2
   
Private Declare Function GetAncestor Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal uFlag As Long) As Long
این تابع پنجره مادر یک پنجره دلخواه را به دست می آورد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مادر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
uFlag : مشخص می کند تابع هندل کدام پنجره مادر را باید بر گرداند
GA_PARENT : پنجره مادر پنجره داده شده را به دست می آورد
GA_ROOT : هندل فرم مادر پنجره داده شده را به دست می آورد


GetBkColor

کد:

Private Declare Function GetBkColor Lib "gdi32.dll" Alias "GetBkColor" (ByVal hdc As Long) As Long
این تابع رنگ پس زمینه یک کنترل گرافیکی را بر می گرداند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر

GetCaretBlinkTime

 

کد:

Private Declare Function GetCaretBlinkTime Lib "user32.dll" (ByVal wMSeconds As Long) As Long
این تابع سرعت چشمک زدن نشانگر صفحه کلید را به دست می آورد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

wMSeconds : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی سرعت چشمک زدن نشانگر صفحه کلید بر حسب میلی ثانبه خواهد بود

GetClassNameA

 

کد:

Private Declare Function GetClassNameA Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpClassName As String, ByVal nMaxCount As Long) As Long
این تابع هندل یک پنجره را گرفته و ClassName ش را برمیگرداند .
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره میباشد .
lpClassName : این متغیر که توسط تابع مقداردهی می شود حاوی کلاس پنجره مورد نظر خواهد بود
nMaxCount : طول بافر lpClassName


GetClientRect

 

کد:

Private Type RECT
 
     Left As Long
 
     Top As Long
 
     Right As Long
 
     Bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function GetClientRect Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpRect As Rect) As Long
این تابع هندل یک پنجره را می گیرد و مختصات چهارچوب آن نسبت به خود پنجره را بر می گرداند ( یعنی مختصان top و left همیشه صفر خواهند بود و مختصات right و bottom به ترتیب به عرض و ارتفاع پنجره اشاره می کنند )
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر
lpRect : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی چهار چوب پنجره مورد نظر از نوع RECT خواهد بود

SetClipboardData

 

کد:

Private Const CF_TEXT = 1
 
Private Const CF_BITMAP = 2
 
Private Const CF_JPEG = 19
 
Private Const CF_METAFILE = 14
   
Private Declare Function SetClipboardData Lib "user32.dll" (ByVal wFormat As Long) As Long
این تابع دادهء موجود در کلیپ بورد را بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار صرف را بر می گرداند در غیر اینصورت یک اشاره گر از داده داخل کلیپ بورد را بر می گرداند

wFormat : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و بیانگر نوع داده کلیپ بورد خواهد بود (ثابت های زیر)
CF_TEXT : داده از نوع متنی ساده است
CF_BITMAP : تصویر نقشه بیتی
CF_JPEG : تصویر فشرده جی پگ
CF_METAFILE : تصویر از نوع ابر فایل ویندوز (Windows Meta File)


GetCommandLine

کد:

Private Declare Function GetCommandLine Lib "kernel32.dll" () As Long
این تابع یک اشاره گر از فایل اجرایی برنامه جاری بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از فایل اجرایی جاری خواهد بود

GetComputerNameA

 

کد:

Private Declare Function GetComputerNameA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
این تابع نام کامپیوتری که برنامه را اجرا میکند را برمیگرداند .
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود


lpBuffer : این متغیر که توسط تابع مقداردهی می شود حاوی کلاس پنجره مورد نظر خواهد بود
nSize : طول بافر lpBuffer


GetCurrentDirectory

 

کد:

Private Declare Function GetCurrentDirectory Lib "kernel32.dll" (ByVal nBufferLength As Long, ByVal lpBuffer As String) As Long
این تابع آدرس مسیر جاری را برمیگرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر خواهد بود که هندل پنجره فعال است

nBufferLength : طول بافر lpBuffer
lpBuffer : مقدار این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مسیر جاری خواهد بود

GetCurrentProcess

کد:

Private Declare Function GetCurrentProcess Lib "kernel32.dll" () As Long
این تابع یک اشاره گر از پردازش فعلی (فایل اجرایی برنامه) بر می گرداند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

GetCurrentProcessId

 

کد:

Private Declare Function GetCurrentProcessId Lib "kernel32.dll" () As Long 


این تابع یک ID از فایل اجرایی جاری بر می گرداند. این ID می تواند در توابعی مانند RegisterServiceProcess به کار رود
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی ID فایل اجرایی جاری خواهد بود

GetCursor

 

کد:

Private Declare Function GetCursor Lib "user32.dll" () As Long 


این تابع یک اشاره گر از کرسر فعلی بر می گرداند. از این اشاره گر می توان در توابع کار با آیکون ها استفاده کرد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از کرسر فعلی خواهد بود

GetCursorPos

 

کد:

Public Type POINTAPI
 
        x As Long
 
        y As Long
 
End Type
   
Public Declare Function GetCursorPos Lib "user32.dll" (lpPoint As POINTAPI) As Long


این تابع مختصات فعلی ماوس را بر می گرداند

lpPoint : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مختصات ماوس از نوع POINTAPI خواهد بود

GetDC

کد:

Private Declare Function GetDC Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long) As Long 


این تابع هندل یک تابع را میگیرد و یک اشاره گر از ساختار بافتی پنجره (hdc) بر می گرداند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره (کنترل) مورد نظر

GetDefaultUserProfileDirectoryA

 

کد:

Private Declare Function GetDefaultUserProfileDirectoryA Lib "usernv.dll" (ByVal lpProfileDir As String) As Boolean
 

این تابع مسیر پوشه تنظیمات مربوط به کاربر پیش فرض را بر می گرداند( Document and Settings )
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی True و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی False خواهد بود

lpProfileDir : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مسیر پوشه مورد نظر خواهد بود
lpcchSize : این متغیر طول بافر lpProfileDir را بیان می کتد

GetDesktopWindow

 

کد:

Private Declare Function GetDesktopWindow Lib "user32.dll" () As Long 


این تابع هندل دسکتاپ را به دست می آورد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار برگشتی آن صفر خواهد بود در غیر این صورت مقدار برگشتی هندل دسکتاپ خواهد بود

GetDiskFreeSpaceA

کد:

Public Declare Function GetDiskFreeSpaceA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpRootPathName As String, lpSectorsPerCluster As Long, lpBytesPerSector As Long, lpNumberOfFreeClusters As Long, lpTotalNumberOfClusters As Long) As Long
 

این تابع میزان فضای خالی موجود در یک درایو را بر می گرداند
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود


lpRootPathName : مسیر درایو مورد نظر
lpSectorsPerCluster : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و تعداد سکتور های هر کلاستر را بر می گرداند
lpBytesPerSector : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و تعداد بایت های هر سکتور را بر می گرداند
lpNumberOfFreeClusters : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و تعداد کلاستر های خالی را بر می گرداند
lpTotalNumberOfClusters : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و تعداد کل کلاستر ها را بر می گرداند

 

  #10

قسمت سوم G


--------------------------------------------------------------------------------

GetMenuItemID

کد:

Private Declare Function GetMenuItemID Lib "user32.dll" (ByVal hMenu As Long, ByVal nPos As Long) As Long 


این تابع ID یک آیتم از یک منو را به دست می آورد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی ID منوی مورد نظر خواهد بود

hMenu : یک اشاره گر از منوی مورد نظر
nPos : محل آیتم مورد نظر

GetMenuItemRect

کد:

Private Type RECT
 
    Left As Long
 
    Top As Long
 
    Right As Long
 
    Bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function GetMenuItemRect Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal hMenu As Long, ByVal uItem As Long, lprcItem As RECT) As Long 


این تابع چهارچوب یک آیتم از یک منو را به دست می آورد
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره ای که منوی مورد نظر در آن قرار دارد
hMenu : یک اشاره گر از منوی مورد نظر
uItem : شماره آیتم مورد نظر (شماره اولین آیتم صفر است)
RECT : این بافر که از نوع چهارچوب (RECT) است توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی چهار چوب منوی مورد نظر خواهد بود

GetParent

 

کد:

Private Declare Function GetParent Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long) As Long
 

این تابع پنجره مادر یک پنجره دلخواه را به دست می آورد
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مادر خواهد بود

hwnd : هندل پنجره مورد نظر

GetProfileDirectoryA

کد:

Private Declare Function GetProfileDirectoryA Lib "usernv.dll" (ByVal lpProfileDir As String, lpcchSize As Long) As Boolean
 

این تابع مسیر تنظیمات کاربران مختلف را بر می گرداند( Document and Settings )
گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی True و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی False خواهد بود

lpProfileDir : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مسیر پوشه مورد نظر خواهد بود
lpcchSize : این متغیر طول بافر lpProfileDir را بیان می کتد

GetRgnBox

 

کد:

Private Const NULLREGION = 1
 
Private Const SIMPLEREGION = 2
 
Private Const COMPLEXREGION = 3
   
Private Type RECT
 
     Left As Long
 
     Top As Long
 
     Right As Long
 
     Bottom As Long
 
End Type
   
Private Declare Function GetRgnBox Lib "gdi32.dll" (ByVal hRgn As Long, ByVal lpRect As RECT) As Long 


این تابع یک محدوده (Region) را به یک چهار چوب (RECT) تبدیل می کند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر بود و در غیر اینصورت یکی از موارد زیر خواهد بود
NULLREGION : محدوده مورد نظر چهار گوش است
SIMPLEREGION : محدوده مورد نظر خالی است
COMPLEXREGION : محدوده مورد نظر چهار گوش نیست

hRgn : یک اشاره گر از محدوده مورد نظر
lpRect : این بافر که از نوع RECT است توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی چهارچوب مربوطع خواهد بود


GetShortPathNameA

 

کد:

Private Declare Function GetShortPathNameA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpszLongPath As String, ByVal lpzShortPath As String) As Long 


این تابع یک مسیر بلند را به مسیر کوتاه تبدیل می کند
اگر تابه با خطایی مواجه شود مقدار برگشتی صفر خواهد بود در غیر اینصورت تابع مقدار بافر مسیر کوتاه را بر می گرداند

lpzLongPath : مسیر بلند که توسط شما باید به تابع داده شود
lpzShortPath : مسیر کوتاه که توسط تابع مقدار دهی می شود

GetSubMenu

کد:

Private Declare Function GetSubMenu Lib "user32.dll" (ByVal hMenu As Long, ByVal nPos As Long) As Long
این تابع یک اشاره گر از زیر منوی موجود در یک منوی دیگر بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از زیر منوی موجود خواهد بود

hMenu : یک اشاره گر از منوی مورد نظر
nPos : این متغیر مشخص می کند تابع جستجوی زیر منو را از کدام آیتم منو شروع کند. برای مثال اگر مقدار این متغیر را صفر قرار دهید تابع اشاره گر اولین زیر منو را بر می گرداند (شماره اولین آیتم موجود در منو صفر است)

GetSysColor

 

کد:

Private Const COLOR_SCROLLBAR = 0

Private Const COLOR_BACKGROUND = 1

Private Const COLOR_ACTIVECAPTION = 2

Private Const COLOR_INACTIVECAPTION = 3

Private Const COLOR_MENU = 4

Private Const COLOR_WINDOW = 5

Private Const COLOR_WINDOWFRAME = 6

Private Const COLOR_MENUTEXT = 7

Private Const COLOR_WINDOWTEXT = 8

Private Const COLOR_CAPTIONTEXT = 9

Private Const COLOR_ACTIVEBORDER = 10

Private Const COLOR_INACTIVEBORDER = 11

Private Const COLOR_APPWORKSPACE = 12

Private Const COLOR_HIGHLIGHT = 13

Private Const COLOR_HIGHLIGHTTEXT = 14

Private Const COLOR_BTNFACE = 15

Private Const COLOR_BTNSHADOW = 16

Private Const COLOR_GRAYTEXT = 17

Private Const COLOR_BTNTEXT = 18

Private Const COLOR_INACTIVECAPTIONTEXT = 19

Private Const COLOR_BTNHIGHLIGHT = 20

Public Declare Function GetSysColor Lib "user32.dll" (ByVal nIndex As Long) As Long 

این تابع رنگ قسمت های مختلف ویندوز را بر می گرداند ( در ویژوال بیسیک ثابت های ذخیره شده ای تحت نام SystemColorConstants وجود داند که دقیقاً همین کار را انجام می دهند )
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

nIndex : ایندکس قسمتی که باید رنگ آن توسط تابع برگردانده شود ( ثابت های زیر به شما کمک خواهد کرد )
COLOR_SCROLLBAR : رنگ اسکرول بار
COLOR_BACKGROUND : رنگ پس زمینه ویندوز
COLOR_ACTIVECAPTION : عنوان پنجره فعال
COLOR_INACTIVECAPTION : عنوان پنجره غیر فعال
COLOR_MENU : رنگ منو
COLOR_WINDOW : رنگ پنجره
COLOR_WINDOWFRAME : حاشیه پنجره
COLOR_MENUTEXT : نوشته منو
COLOR_WINDOWTEXT : نوشته پنجره
COLOR_CAPTIONTEXT : رنگ نوشته روی پنجره
COLOR_ACTIVEBORDER : لبه پنجره فعال
COLOR_INACTIVEBORDER : لبه پنجره غیر فعال
COLOR_APPWORKSPACE : فضای کاری دسکتاپ
COLOR_HIGHLIGHT : قسمتی از دکمه که در معرض نور قرار دارد
COLOR_HIGHLIGHTTEXT : نوشته انتخاب شده
COLOR_BTNFACE : رنگ دکمه ، پنجره ، فریم و ...
COLOR_BTNSHADOW : قسمتی از دکمه در قسمت سایهء آن قرار دارد
COLOR_GRAYTEXT : نوشته غیر فعال
COLOR_BTNTEXT : رنگ نوشته دکمه
COLOR_INACTIVECAPTIONTEXT : رنگ نوشته پنجره غیر فعال
COLOR_BTNHIGHLIGHT : رنگ نور ویندوز

GetSystemDirectoryA

کد:

Private Declare Function GetSystemDirectoryA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpBuffer As String,ByVal nBuffer As Long) As Long 


این تابع مسیر فولدر سیستمی ویندوز را بر میگرداند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpBuffer : این متغیر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مسیر فولدر سیستمی خواهد بود
nBuffer : طول بافری که باید مسیر در آن ذخیره گردد را مشخص می کند

GetSystemMenu

 

کد:

Private Declare Function GetSystemMenu Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal bRevert As Long) As Long 


این تابع یک اشاره گر از منوی سیستمی یک پنجره را بر می گرداند یا اینکه تغییرات اعمال شده روی منوی سیستمی را به حالت اولیه بر می گرداند
اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از منوی سیستمی پنجره مورد نظر خواهد بود


hwnd : هندل پنجره مورد نظر
bRevert : نحوه عملکرد تابع روی منوی سیستمی را تعیین می کند
GSM_GETHWND : یک اشاره گر از تابع مورد نظر بر می گرداند
GSM_RESET : تمام تغییرات اعمال شده روی منو را به حالت اولیه بر می گرداند

GetTempPathA

 

کد:

Private Declare Function GetTempPathA Lib "kernel32.dll" (ByVal nBuffer As Long, lpBuffer As String) As Long
 

این تابع مسیر فولدر موقت (Temp Folder) ویندوز را بر می گرداند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

nBuffer : طول بافری که باید مسیر در آن ذخیره گردد را مشخص می کند
lpBuffer : این متغیر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مسیر فولدر موقت خواهد بود

GetUserNameA

کد:

Private Declare Function GetUserNameA Lib "advapi32.dll" (ByVal lpBuffer As String, ByVal nSize As Long) As Long 


این تابع نام کاربر جاری را بر می گرداند
اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

lpBuffer : این متغیر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی نام کاربر جاری خواهد بود
nSize : طول بافر ( متغیر lpBuffer )

GetUserProfileDirectoryA

کد:

Private Declare Function GetUserProfileDirectoryA Lib "usernv.dll" (ByVal hToken As Long,ByVal lpProfileDir As String, lpcchSize As Long) As Boolean
این تابع مسیر پوشه تنظیمات کاربر جاری را بر می گرداند (معمولاً Document and Settings\UserName )
 

گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی True و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی False خواهد بود

hToken : این متغیر یک اشاره گر از کاربر جاری است که توسط تابع OpenProcessToken به دست می آید
lpProfileDir : این بافر توسط تابع مقدار دهی م یشود و حاوی مسیر پوشه مورد نظر خواهد بود
lpcchSize : این متغیر طول بافر lpProfileDir را بیان می کند