آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

بهترین بازی های سال ۲۰۰۸ چه بودند؟


اگه اهل بازی باشید شاید دوست داشته باشید یک نقد کوتاه در مورد بازی ها بشنوید و بعدا آن بازی را انتخاب کنید خوب ما در اینجا لیست بهترین بازی ها سال ۲۰۰۸ را برای شما گرد آوری کردیم شاید به کارتون بیاد 

 

 

لینک مرتبط   حتما ادامه مطلب رو ببینید/\

Bioshock (ps3)
29Pure
28Battlefield: Bad Company
27Mirror's Edge
26Mass effect (pc)
25Valkyria Chronicles (ps3)
24Fifa 09
23Burnout Paradise
22World of GOO
21Call of duty: world at war

20 بازی برتر سال 2008 از دیدگاه سیمز47

Soulcalibur IV .20

در دنیای گیم کم بازیی با بار داستانی اینچنینی و البته به سبک fighting یافت میشود، بازی که با داستانی قوی و در عین حال شخصیت پردازی مناسب یک بازی رقابتی مناسب برای تمام سلیقه ها را درست کرد.گرافیک خوب و صداگذاری مناسب بعلاوه قسمت آنلاین بسیار جذاب و همچنین توانایی تغییر شخصیتها از دیگر قسمتهای جالب و عالی بازی به شمار میرود.دیگر عنوانی که سیمز47 به این بازی داد بهترین فایتینگ سال بود و اکنون ما این بازی را بیستیمین بازی سال خود مینامیم.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

از یک ریسینگ خوب چه میخواهید؟ یک کنترل نرم و راحت! خوب این مسئله در بازیهای بسیار قدیمی این سبک نیز یافت میشود ولی چیزی که در Grid میبینید نوآوریهایی است که تا به حال دیده نشده است، حالت برگشت زمان، گرافیک چشم نواز، تخریب پذیری استادانه ، کنترلی واقعی از کوچکترین نکات مثبت بازی به شمار میرود. همچنین وجود محیطهای مختلف و نوع دوربینهای مختلف که حتی کابینه راننده را نیز پشتیبانی میکند از نکاتی است که نمیتوان به راحتی از کنارش عبور کرد.بازی به جای اینکه یک محیط open world را به نمایش بکشد یک ریسینگ حرفه ای و تمام عیار را به تصویر کشید که کم پیدا میشود!این بازی علاوه بر اینکه بهترین ریسینگ سال از نظر سیمز47 بود، نوزدهمین بازی سال نیز معرفی میشود.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

Grid .19

Tomb raider: underworld .18

اگر از تمام بازیها اکشن میخواهید اشتباه آمده اید، ولی اگر به دنبال زیبایی و معماهای ناب هستید و اگر به سبک ادونچر عشق میورزید مسیری که میتوانید برای دیدن معماها و رازهای این دنیا در درون مقبره های زیبا طی کنید در این بازی وجود دارد. یک بازی با گرافیکی بسیار زیبا و محیطی متنوع، گیم پلیی سریع و مناسب و تنوع اعمال کارها برای شما! از همه اینها اگر بگذریم نمیتوانیم از معماهای بسیار زیبا و شیک بازی بگذریم که بسیار عالی و در برخی قسمتها حیرت انگیز درست شده است. این بازی علاوه بر اینکه بهترین در سبک ادونچر معرفی میشود ، هجدهمین بازی سال از دید سیمز47 نیز است.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

به چه چیز نوآوری میگویند؟ به بوجود آمدن  یک اسلحه جدید در دنیای گیم یا به وجود آمدن بازی کاملا جدید و نو که تا به حال نمونه ای نداشته! وقتی به دنیای spore نگاه میکنید از الف تا ی آن پر از شعور و دلالت بر کاری جدید و بر پایه مغز است!وقتی از به بسم ا... یک تک سلولی را آغاز کرده و به صورتی کاملا آزاد آن را به پیشرفت و تکامل میرسانید لذت آزاد بودن و بینهایت بودن را بیشتر درک خواهید کرد.بینهایت بودن واقعی را میتوانید در spore ببینید و این همه زیبایی در محیط بازی نیز شما را دل گرم تر برای ادامه دادن این بینهایت میکند. بازیی که میتوانید در کنار خانواده آن را به راحتی انجام دهید و از آن در جمع لذت ببرید و با هم به لحظات خنده دار آن بخندید و با هم در آن بنگرید... به عنوان هفتدهمین بازی سال 2008 از دیدگاه سیمز47 معرفی میشود.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...(به زودی...)

spore .17

Ninja gaiden 2 .16

میدانید خون چیست و چطور یک انسان قطعه قطعه میشود! نینجا گیدن خشنترین، سخت ترین، فیزیکی ترین و بهترین هوش مصنوعی سال از دیدگاه سیمز47 بود. مبارزات زیبای boss ها نیز از دیگر نکات مثبت این ابر بازی سخت است!بازی در کنار سختی با داستانی نسبتا خوب و مناسب همراه شده بود و همین داستان بود که باعث میشود شما طعم سختی بازی را به جان بخرید تا بازی را به پایان برسانید. در این بازی بر خلاف دیگر بازیهای سبک اکشن سوم شخص شمشیری شما محدودیتی از نظر دیدن خون و یا قطعه قطعه شدن ندارید. در این بازی شما میتوانید دشمنان را به قطعات ریز تبدیل کنید و همچنین  با داشتن اسلحه ها قوی میتوانید حرکات و کمبتهای مختلفی را در بازی انجام دهید، این بازی علاوه بر جوایزی که در بالا گفتیم به عنوان شانزدهیمن بازی سال 2008 از دیدگاه سیمز47 معرفی میشود.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

اگر فکر کردید تا به حال سرعت را حس کرده اید میتوانید سرعتی که در گیم پلی DMC4 را یک بار حس کنید تا متوجه شوید سرعت و هیجان یعنی چه! این بازی علاوه بر داشتن شخصیت جدید بسیار دوست داشتنی ، و امکانات بسیار زیبا ، مبارزه با boss های حماسی! و سختی که نه عذاب آور بلکه شیرین به نظر میرسید یکی از بهترین های 2008 در سه پلتفورم بود. وجود کات سنسهای زیبای وسط بازی بعلاوه دشمنان جدیدی که در این شماره به بازی اضافه شده بود این بازی را از سایر بازیهای سبک سوم شخص متمایز کرده بود.احساسات بازی نیز بسیار خوب و مناسب درست شده بود و همچنین آهنگهای هیجان انگیر و کم همتای بازی از نکات وی‍‍ژه بازی محسوب میشود.این بازی علاوه بر اینکه یکی از نامزدهای کسب بهترین سوم شخص سال بود،به عنوان پانزدهمین بازی سال از دیدگاه سیمز47 معرفی میشود.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

Devil may cry 4 .15

Sins of a Solar Empire .14

در دنیای استراتژیک معقوله های مختلفی را میبینید و حالتهای گوناگونی در گیم پلی‍ آنها میتوانید ملاحظه کنید، ولی بازیی که متفاوت باشد و البته جذابیت بالایی هم داشته باشد کم پیدا میشود، Sins of a Solar یکی از زیباترین و بهترین استراتژیکهایی است که میتوانید در سال  2008 پیدا کنید، علاوه بر محیط زیبا، نوآوریهای زیاد، شما از بازی کردن این بازی لذت زیادی میبرید.بازی علاوه بر داشتن گرافیک بسیار خوب و صداگذاری در حد عالی یک عنوان انحصاری خوب نیز برای pc بازها محسوب میشود، ما این بازی را به عنوان بهترین استرات‍ژیک 2008 معرفی کردیم و  اکنون این بازی را چهاردهمین بازی سال معرفی میکنیم.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

وقتی دنیای گیم دچار سرگردمی میشود که یک بازی با یک بار گرافیکی فوق العاده و محیطی زیبا و به نظر کاملا طبیعی دیده شود! علاوه بر این مسائل زیبایی که در گیم پلی بازی در این شماره میتوانید ببینید و یک نگاه جذاب به بازی Crysis و داستانش را میتوان از کوچکترین حیرات این بازی دانست! هوش مصنوعی استادانه دشمنان در کنار محیط بسیار بزرگ بازی و علاوه بر آن توانایی انجام کارهای مختلف و انجام گیم پلی بازی به صورت آزادانه از دیدنیهای بازی محسوب میشود.این بازی علاوه بر اینکه به عنوان بهترین گرافیک سال انتخاب شد، یکی از نامزدهای دریافت بهترین اول شخص سال نیز بود و همچنین ما عنوان سیزدهمین بازی سال 2008 از دید سیمز47 را به این بازی میدهیم.

نقد کامل سیمز47 موجود است...(تصویری!)

Crysis:warhead .13

Resistance 2 .12

بازیهای اول شخص خیلی کم با چنین گرافیک زیبا و محیط ترس آور ساخته شده اند.یک انحصاری خوب برای ps3 که علاوه بر داشتن روندی جذاب و هیجان انگیز...نوآوریهایی مخصوصا در قسمت داشتن موجودات عظیم جسه در بازیهای کامپیوتری در سبک اول شخص در این بازی میبنید. داستان بسیار خوب و روند خوبی که روی آن میگذرد بعلاوه سردی که بر بازی حاکم است که دلالت بر ترسناک بودن آن دارد و گرافیک کیفیت بالا، آهنگهای هیجانی و صداگذاری بسیار شیوا و رسا از کوچکترین قسمتهای زیبای این بازی محسوب میشود.این بازی علاوه بر اینکه یکی از نامزدهای بهترین اول شخص بود به عنوان دوازدهمین بازی سال 2008 از دیدگاه سیمز47 معرفی میشود.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

 یک انحصاری خوب و جذاب برای 360 که یک RPG خوب و درجه یک است، شاید نتوان گفت Fable 2 یک RPG استاندارد دانست ولی داستان زیبا و محیط فراگیر بازی شما را وادار میکند که از بازی لذت ببرید.وجود ماموریتها و قسمتهای مختلف در بازی بسیار شما را مجذوب میکند.صداها و آهنگهای بسیار جذاب و محیط بزرگ و پر جزئیات بازی از دیگر نکات مثبت بازی محسوب میشود. علاوه بر اینکه این بازی بهترین RPG سال در 360 از نظر سیمز47 شناخته شد جزء 5 بازی برتر سال در 360 نیز از دید سیمز47 بود و اکنون یازدهمین بازی سال 2008 از دیدگاه سیمز47 بازی Fable 2 است.

 نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

Fable 2 .11

Braid .10

میتوان امسال را سال طوفانی سبک platformer دانست و یکی از بهترینهای این سبک که با وجود دو بعدی بودن و یک بازی قابل دانلود در 360 یکی از بهترین های امسال در بین بازیهای پر زرق و برق جای گرفت. در این بازی شما شاهد یک گرافیک بسیار پرجزئیات و زیبا هستید بعلاوه یک داستان بسیار خوب و گیرا و روندی بسیار رو به رشد! شاید قبل از بازی کردن بازی و دیدن عکسهایی از این بازی آن را یک بازی ساده دو بعدی بدانید ولی وقتی یک بازی در عین سادگی، جذاب و پر نوآوری نشان میدهد ارزشش از خیلی از بازیها بالاتر میرود.این بازی علاوه بر اینکه یکی از نامزدهای کسب بهترین پلتفورمر سال شد، دهمین بازی سال از دیدگاه سیمز47 در سال 2008 بود.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

وقتی یک بازی دل از گذشته میکند و قصد متفاوت شدن داشته باشد کار سختی در مقابل دارد. همه انتظار بالایی از بازی دارند و از همه نظر آن را با سری قبل مقایسه میکنند ولی اگر بازی بخواهد مرزهای وجودی خود را بشکند و یک چیز جدید را درست کند نه تنها یک کار بد و مضر نکرده است بلکه یک کار بزرگ را انجام داده است، پرنس فارس امسال از جمله یکی از آن بازیها بود که توانست با تغییرات بسیار خوبش زیبایی و حماسه بازی را زیاد تر کند، گرافیک زیبا و هنری بازی از دیدگاه سیمز47 بهترین 2008 بود بعلاوه آهنگهای شرقی و زیبای بازی با گیم پلی نرم و شیرین بازی مخلوط شده است تا یکی از بهترین بازیهای 2008 را درست کند.دیگر از یک بازی چه میخواهید نبردهای نزدیک و زیبا و بازیی که یک اکشن محض نیست!این از نظر سیمز47 نکته بسیار مثبت تری است یک بازی که متفاوت باشد ارزش بیشتری از بازیهای تکراری گذشته را دارد. این بازی از دیدگاه سیمز47 نهمین بازی سال 2008 است.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

Prince of Persia 2008 .9

Dead Space .8

یک Hud زیبا، جوی ترسناک، گرافیکی که علاوه شده با یک فیزیک بسیار خوب در قطعه قطعه سازی دشمنان! و میتوان گفت بازیی که غیر قابل پیش بینی است! وقتی یک بازی روندی را طی کند که به هیچ عنوان پیش بینی اش نتوان کرد و همین پیش بینی نپذیری ترس را در دل و جان شما بیشتر می اندازد! و از همه اینها بهتر صداگذاری فوق العاده بازی است و استفاده از صدا که به خوبی باعث شده است که ترس را بیشتر در بازی حس کنید در اصل میتوان گفت شما نه برای محیط در بازی خواهید ترسید بلکه به خاطر استفاده از صداها در موقعیت های خاص و ترساندن شما،  خواهید ترسید. گرافیک خوب بازی و روند داستانی و نکات سری خوبی که در گوشه گوشه محیط است این بازی را بسیار زیبا و پر از جذابیت کرده است، این بازی علاوه بر اینکه عناوین ترسناکترین، بهترین Hud، بهترین استفاده از صدا را از سیمز47 کسب کرده است اکنون هشتمین بازی سال 2008 از دیدگاه سیمز47 نیز است.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

وقتی صحبت از بازیهای RPG در میان باشد، همه بازیها در مقابل نام Warcraft زانو خواهند زد! و حالا عنوانی به بزرگی wrath of lich king را نمیتوان به همین راحتی کنار گذاشت حتی  اگر آن را پک برای بازی WOW بنامیم.  محیط فوق بزرگ WOW  اکنون با اضافه شدن این پک محیطی جدید، آیتمهای جدید، شخصیتهای جدید، quest های جدید و میتوان گفت داستانی جدید در خود میبیند. اکنون شما شاهد هستید که یک منطقه جدید در دنیای WOW به وجود آمده است و این بازی است که میتواند اعلام کند pc گیمر هنوز زنده است و استوار تر از همیشه بلکه با بزرگترین عنوان ساخته شده تا کنون جلودار تمام پلتفورمهای گیم پیش تاز است! این بازی نه تنها بهترین بازی آنلاین RPG سال از دید سیمز47 است همچنین زیباترین محیط را نیز از سیمز47 کسب کرده است و به عنوان هفتمین بازی سال 2008 از دید سیمز47 معرفی میشود.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

world of warcraft:wrath of lich king .7

Left 4 dead .6

از یک اول شخص چه میخواهید؟ همان روند گذشته؟ همان محیط گذشته؟ بازیی که چه چیزی برای شما داشته باشد؟ ولی چیزی که در سال 2008 شرکت بزرگ Valve درست کرده است، یکی از جذابترین بازیهای اول شخص امسال است که پر شده از تازهای دیدنی! زامبی کشی از نوع اول شخص را قبلا دیده بودیم ولی اکنون با یک گرافیک زیبا، صداگذاری تاثیر گذار و گیم پلیی بسیار سریع و عالی طرف هستیم. ولی چیزی که این بازی را فراتر از انتظار نشان میدهد گروهی بودن بازی است و هوض مصنوعی استادانه یارهای شما در حالت single ولی علاوه بر این قسمت شما با یک حالت Multi فوق العاده طرف هستید! مطمئنا کم بازیی پیدا خواهید کرد که Multi اول شخصی به این قویی و زیبایی داشته باشد و حس جوگیر شدن و همکاری از نکاتی است که بسیار جذاب و حیرت انگیز است.این بازی علاوه بر اینکه بهترین اول شخص سال، بهترین Multiplayer سال نیز از طرف سیمز47 معرفی شد اکنون ششمین بازی سال 2008 از دیدگاه سیمز47 شده است.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...(به زودی...)

گرافیکی بسیار زیبا و دیدنی و پر از جزئیات ، حالت کاور گیری که خود ابداع کرده و همه از آن دزدیدند! داستانی زیبا و پر از افت و فروغ در کنار گیم پلی سریع و آهنگهای تاثیر گذار جذابترین بازی سال 2008 را رغم زده است،وقتی مرزهای جذابیت کنار کشیده میشوند و بازیی یک FUN کامل است همه چشم حسرت به سوی انحصاری جذاب 360 میدوزند و pc بازها در حسرت دیدار دوباره با دنباله GOW چشم به راه میشوند! محیط بازی که اکنون نه آن تاریکی سابق بلکه گرفته تر از گذشته دیده میشوند و دشمنان بازی که وحشی تر از گذشته شده اند، این بازی  را بهترین انحصاری 360 ،یکی از بهترین بازیهای 360 در کل و یکی از بهترین گرافیک های 2008 تبدیل کرده است و اکنون عنوان پنجمین بازی سال از دید سیمز47 در سال 2008 انتخاب شد.

نقد کامل سیمز47 موجود است...

Gear of war 2 .5

Little big planet .4

آیا میدانید بینهایت به چه معناست! این بازی فرای بینهایت است! نوآورترین بازی سال و یکی از جالبترین و جذابترین ،معتاد کننده ترین و زیباترین بازی های سال!! این بازی فرای بازیهای plaftormer است، یک انحصاری بسیار خوب برای ps3! و یک بازی که شما قادر به انجام و درست کردن بسیاری از موارد و حتی مراحل مختلف برای خود هستید! خیلی عجیب است که در یک بازی با این سبک شما بتوانید تا این حد شاهد یک بازی باز و متفاوت با بازیهای دیگر باشید! درک اینکه این بازی چیست؟ کار سختیست چون این بازی را میتوان والاتر از بازیهای رایانه ای دانست و نوآورترین بازی سال، بهترین platformer سال را به عنوان چهارمین بازی سال از دید سیمز47 معرفی میکنیم.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...

چیزی که شما شاهد هستید یک روند رو به رشد در دنیای جذابیتهاست! Fallout 3 امسال نشان داد که  یک RPG چقدر میتواند جذاب و تاثیر گذار عمل کند و یک بازی چقدر میتواند بزرگ باشد! وقتی تمام دارندگان پلتفورم های x360، ps3 و pc بتوانند یک بازی با این عظمت را بازی کنند کار ما ساده تر است! چون میدانند در مورد کدام بازی صحبت میکنیم و خیالمان راحت است که میدانند این بازی چقدر عالی و کم نقص است!گرافیک عالی، محیطی بزرگ، داستانی دیدنی، شروعی رویایی!، روندی عالی ، صداگذاری خوب از کمترین نکاتی است که این بازی را به یکی از بهترینهای امسال تبدیل کرده است و آیا میتوان از این بازی دل کند! مواظب باشید این بازی یک سرگرمی معتاد آمیز است!معتادکننده ترین بازی سال، بهترین RPG سال،بهترین گیم پلی سال ، بهترین pc سال و اکنون مدال برنز سیمز47 در سال 2008 در کل به این بازی میرسد.

نقد کامل در سیمز47 موجود نیست...(به زودی...)

Fallout 3 .3

 GTA IV .2

نیکو بلیک فردی بود که توانست دنیای GTA را رو به جلو سوق دهد! نه از دیدگاه وسعت بلکه از دیدگاه جزئیات،گیم پلی، صداگذاری، گرافیک!! اینجا دنیایی وجود دارد که به نظر غیر قابل تسخیر می آید و نیکو بلیک با یک داستان تاثیر گذار و غیر خطی در پیش شماست. عباهت بیش از حد او یکی از چیزهای بود که ما را ترغیب کرد که بهترین شخصیت سال را به او بدهیم و موسیقیها و صداهایی که در رادیوی بینهایت بازی میشنیدیم ما را بر این داشت این بازی را بهترین صداگذاری سال بنامیم! دیالوگهای عالی!، کات سنسهای بسیار شگرف و متفاوت از گذشته که واقعا پر جزئیات هستند و دوربین زیبا، حالت پناه گیری جدید و از همه مهمتر بازیی که اکنون رو به جلو رفته است دیگر کجاست آن اکشنهای آبکی! و دیگر اثری از سرپریدنها بر اثر فیزیک بسیار بد بازی در دنیای GTA دیده نمیشود. اضافه شدن قسمت آنلاین به دنیا GTA نیز از دیگر نکات مثبت بازی محسوب میشود. بهترین اکشن سوم شخص سال 2008، بهترین بازی 360 و جزء 5 بازی برتر بودن در هر دو پلتفورم دیگر و اکنون مدال نقره سیمز47 تقدیم به بازی بزرگ GTA میشود، بازیی که لیاقت این عنوان را داشت.

نقد کامل سیمز47 موجود است...(pc)

اکنون شما بگویید کدام بازی بهترین بازی سال است؟ وقتی مرز احساسات گسسته میشود! و داستانی  بزرگ بوجود می آید! دیگر چه اهمیتی دارد که این بازی چه نامی داشته باشد! دیگر اهمیتی ندارد که این بازی برای چه پلتفورمی است و دیگر مهم نیست که این بازی بهترین اکشن سال هم باشد یا نباشد! اکنون وقت شنیدن آهنگهای فوق العاده بازی است!مگر از این زیباتر شنیده شده است! وقت نبرد با باسهای فوق العاده بازی است و اکنون زمان این است که دنیای گیم را تقسیم بندی کنیم! وقتی یک بازی برای نه یک سرگرمی صرف بلکه چیزی فرای آن زاده شده است اکنون وقت فهمیدن آن معنا است! معنای یک داستان عمیق و غیر قابل تکرار! گریه کردن در سوگ اینکه بازیهای کامپیوتری شاید دیگر نتواند چیزی شبیه این در خود ببینید کار بیهوده ای نخواهد بود! وقتی به پایان بازی میرسید و آن صحنه های فوق العاده تاثیر گذار را میبینید اشکی که نه مبنی بر ناراحتی نه مبنی بر شادی است گونه های شما را خیس میکند! بهترین بازی را چه چیز میدانید؛ بازیی که فقط شما را سرگرم کند یا چیز فراتر از آن برای شما بسازد! حتما حس کرده اید اکثر بازیهایی که ساخته میشوند بعد از مدتی فراموش میشوند ولی این بازی چه کاری با دل شما میکند که همیشه در ذهنتان میماند!!این بازی چه نام دارد آیا میتوانید حدس بزنید؟ تنها بازیی که میتوان احساساتی فوق العاده در آن دید و تنها بازیی که در طول آن خواهید گریستچه نام دارد؟ مدال طلای سیمز47 و عنوان بهترین بازی سال 2008 از دید سیمز47 به این بازی میرسد.(تمام)

نقد کامل سیمز47 موجود است...

؟؟؟؟؟ .1

بدون عکس!

 

منبع : سمیز  

 

به نقل از سایت ویدئو گیم : 

Game of the year: 2008

We're going out on a limb here, with Gears of War 2 taking the crown for best game to be released in 2008. We of course don't know for sure if the game will make it to retail as Epic and Microsoft have said nothing on the matter, but we're hopeful. Four-player co-op will be in, the campaign will dwarf the original's in length and a proper storyline will be written - details on why Marcus Fenix was in jail, who the woman is and the exact details surrounding his father will be revealed.

Also rans included Wesley's guaranteed game of the year Street Fighter 4, Insomniac's Resistance 2, GTA IV, Metal Gear Solid 4, Resident Evil 5 and anything by Rare.

نظرات 1 + ارسال نظر
باقری پنج‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:42 ق.ظ http://khodahafezmosafer.blogfa.com

خداحافظ مسافر....


یه سر بزنید khodahafezmosafer.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد