آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

افکت حباب آکواریوم

 

 دوستان من امروز می خواهم آموزش یک افکت زیبا که همچین مناسب ایام عید هم هست رو براتون بزارم و سر هر سفره هفت سینی یک ماهی پیدا می شه و کلاس بالا ترش آکواریوم هست که کمتر پیدا میشه خوب تو بعضی از این آکواریوم ها افکتی وجود داره و اون حباب هایی هستش که از لابه لای سنگ ریزه های قشنگ یک آکواریوم به سمت بالا حرکت می کنه و زیبایی خاصی به آکواریوم میده خوب ما هم امروز قصد آموزش همین افکت حباب های آکواریوم یا رو داریم خوب برای ایجاد این افکت مراحل زیر رو باید طی کنیم که از این سایت دریافت کردم و برای شما ترجمه کردم اصل انگلیسی اون رو هم می تونید ببینید  

 

 

آموزش کامل درادامه مطلب

 

مرحله ۱
یک سند جدید با مشخصات زیر ایجاد کنید: 
   

 


 
مرحله ۲

یک موی کلیپ جدید با نام 'float0' ایجاد کرده و روی "Export for Actionscript" کلیک کنید و identifier رو به همین نام تغییر بدهیدبعدا در نوشتن اسکریپت ازش به عنوان یک مرجع استفاده می کنیم.
  

 


 
مرحله 3
 
 در موی کلیپ float0 یک عکس حباب وارد کنید در لایه اول و سپس اونو مثل قبلی تبدیل به موی کلیپ کنید بانام و identifier زیر

bubbleMC  
   

  

 
 
مرحله4.
 دوباره "bubbleMc" را به موی کلیپ با نام emptyClip تغییر دهید بدون ادنتیفیر
  

 

 


مرحله 5.
 دوباره برگردید به موی کلیپ اولی float0و روی لایه اول اون راست کلیک کرده گزینه Add Motion Guide را انتخاب و نام لایه را به Guide: bubble تغییر دهید
 
 

 

 


مرحله 6. 
 حالا شما به راحتی می بینید که لایه اول در زیر لایه جدید قرار گرفت حالا ما از این لایه که در کار اصلی نمایش داده نمیشه برای تعیین مسیر حرکت حباب ها استفاده می کنیم حلا ابزار مداد PEN را انتخاب کنید و مسیر حرکت رو مانند شکل زیر ترسیم کنید. و یک نیم بیضی ایجاد کنید
  

 

 

مرحله 7.
حالا یک کپی از نیم بیضی تهیه کنیدو دوباره داخل صحنه پیست کنید. 
 
  

 

 


مرحله 8.
حالا مسیر (modify > transform > flip horizontal). رو طی کنید.  
 

 

 


مرحله9.
حالا این نیم بیضی را به ادامه قبلی متصل کنید تا یک خط منحنی کامل ایجاد کنید.  
  

  

 

مرحله 10.
حالا به فرم 30 کار خودتون برید و یک فرم جدید با استفاده از کلید (f5) ایجاد کنید. 

 

 


مرحله 11.
حالا یک کی فرم هم در اینجا با استفاده از کلید (f6) ایجاد کنید.  
 

  

 

مرحله 12.
 حالا این کی فرم را انتخاب کنید و در صحنه حباب را به اول خط انتقال دهید و مطمئن شوید که دایره حباب خط را تشخیص(لمس می کنید) می دهد. برای حرکت رو مسیر خط
 

 

 


مرحله 13.
حالا یکی از فرم ها بین 1 تا 30 را انتخاب کرده و گزینه "Create Motion Tween" را انتخاب کنید. 
 

 

 


مرحله 14. 
حالا در پانل Propertise فرم ها Ease را به 100- تغییر دهید اینکار باعث کاهش سرعت انیمیشن ها می شود. 
 

 

 

 
مرحله 15.
 در این مرحله ما باید یک نسخه جدید از موی کلیپ float0 ایجاد کنیم که با راست کلیک کردن روی این آیتم در کتابخانه و انتخاب duplicate   شما می توانید این کار را انجام دهید
 

  

 

مرحله 16.
حالا Identifier این ایتم را به float1 تغییر دهید.  
 

 

 


مرحله 17.
حالا در این ایتم جدید شما باید در guide line تغییر ایجاد کنید مطمئن شوید که توپ روی خط حرکت می کنید حالا این مراحل را دوباره برای ایتم جدید دیگری با نام float2 با مسیر دیگری انجام دهید.  
 

 

 

مرحله 18.
 خوب الان ما کارهای مربوط به مسیر حباب ها را انجام دادیم حالا شما emptyClip MC را باز کنید و bubbleMc را حذف کنید قصد ما اینه که بوسیله اسکریپت به صورت تصادفی اندازه و مکان این ها را تعیین کنیم.
 

 


مرحله 19. 
bubbleMc را حذف کنید. 
 

  

 

 


مرحله20. 
حالا دیگه از کار طراحی فارغ شدیم نوبت اون رسیده که اسکریپت ها را بنویسیم حالا شما به فرم اول صحنه اصلی رفته و اسم اونو به script تغییر دهید و سپس کلید f9 را فشار دهید.  
 

 


مرحله 21.
حالا کد های زیر را در وارد کنید هر جایی لازم بوده نزدیکش توضیح دادم.  
 

 

 


خط 1: تعداد حباب هایی که ایجاد می شود.

خط 2: levelی که در اون حباب ها لود می شن. 

خط 3:تعریف آرایه ایی که در اون زمان آزاد شدن حباب ها نگهداری میشه.

خط 4:یک متغییر برای تعیین شروع هر حباب.
 
 
مرحله 22. 
 

 

 

 

Line 5: As it's name suggests, this function will create an interval between the starts times of each bubble.

Line 6: A loop is created to make as many intervals as there are bubbles, using the variable "total"

Line 7: Each time the loop iterates an interval is added to the releaseTimes array. Flash reads time in milliseconds, so 500 will equal 0.5 seconds. You can adjust these values depending on how long you want the interval between each bubble starting to animate.


 
 
 
مرحله 23. 
 

  

 

 

Line 10: A createBubble function is created.

Line 11: since we created 3 paths a random variable (0-2) is created, so one of the paths is randomly selcted.

Line 12: the random path is then attached to the stage, and then assigned to the random variable "float"

Line 13: a buble is then attached to the emptyClip MC in the path mc.

Line 14: The float is positioned randomly on the X axis

Line 15: And outside the visible area on the Y axis

Line 16 - 17: The width, height and opacity are set randomly

Line 18: The level variable is increased by 1.


 
مرحله 24. 
  

 

 


 

Line 20: The createInterval function is called once.

Line 21: A nextTime variable is declared, using the first value in the releaseTime array.

Line 22: An onEnterFrame function is created which will execute any code inbetween the braces {} repedly, at the frame rate of the movie.

Line 23: A temporary variable is created and assigned the current time

Line 24: An IF statement is used to check if the time is over nextTime

Line 25: If it is a new bubble is created

Line 26 - 27 - incr is increased by one so that the next value in the releaseTIme array is now checked.


 
مرحله 25. 
 

 

 


این کد کاملشه  

سورس فایل رو هم می تونید از اینجا دانلود کنید Download FLA

نظرات 1 + ارسال نظر
معین دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:53 ق.ظ http://inest.ir

متاسفانه به دلیل استاندارد نبودن لوگوی شما امکان قراردادن آن در بخش لوگوهای دریافتی وجود نداشت و این امر باعث قرارگیری کد لوگوی شما در بخش دیگری از سایت آشیانه ایرانیان گردید.
در صورت امکان عنوان لینک به ما را آشیانه ایرانیان قراردهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد