آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

اصول سویش و کار با آن

مهارت های اصولی

قبل از این که آموزش را شروع کنم نیاز است تا شما را با برخی از اصطلاحات آشنا نمایم :

 Movie که درواقع انیمیشنی است که شما ایجاد می نمایید . Scenes یا صحنه نیز در واقع پنجره ای است که در آن اشیا را قرار داده و بر روی آن عمل ویرایش را انجام می دهید . هر صحنه در واقع یک فریم از نوار زمانی Timeline را تشکیل می دهد .

 

الف) Movieدر واقع توالی ای از صحنه هاست و شامل اشیا ، افکت ها ، رویدادها(Events) و واکنش ها (Actions) می باشد . ویژگی های فیلم نظیر size, Frame Rate , background color را می توانید در Movie Panel به سادگی ویرایش نمایید . یک فیلم جدید نیز با زدن دکمه New بر روی نوار ابزار استاندارد و یا با انتخاب (FileNew) ایجاد می شود . همچنین صحنه ها را می توانید با انتخاب InsertScene ایجاد نمایید . فیلم ها را همچنین می توانید بر روی دیسک با پسوند قابل ویرایش .swi ذخیره نمایید که با انتخاب FileSave مقدور می باشد . همچنین فیلم جاری را می توانید با انتخاب FileOpen باز نمایید .

نکته : سوایش قادر نیست تا فایل های قابل ویرایش فلش که دارای پسوند .fla می باشند را وارد نماید یعنی در واقع از آن ها پشتیبانی نمی کند .

 

ب)Scene که مجموعه ای از اشیا است که با توالی سازی فریم ها بر روی نوار زمانی قادر خواهید بود تا انیمیشنی را ایجاد نمایید . زمانی که یک صحنه کامل شد تمامی اشیا از روی صحنه حذف شده و فیلم قابل پخش خواهد بود . شما یک صحنه جدید را می توانید با استفاده از InsertScene ایجاد نمایید . شما قادر خواهید بود تا با انتخاب هر یک از اشیای موجود در نوار ابزار و درگ کردن ماوس در روی Scene به راحتی شیئی را بر روی صحنه ایجاد نمایید . همچنین شما قادر خواهید بود تا با استفاده از the Scene Panel ویژگی های صحنه نظیر اندازه و رنگ پس زمینه و غیره را تغییر دهید .

نکته مهم این است که هر صحنه ای که ایجاد می نمایید یک نوار زمانی (Timeline ) جداگانه برای هریک ایجاد می شود که به صورت مستقل قابل ویرایش می باشد .

 

ج)Timeline و Frame

هر صحنه شامل دنباله ای از فریم هاست که توالی آن ها بر روی Timeline و ایجاد انواع ویرایش ها به خلق فیلم و انیمیشن نهایی می انجامد . Timeline Panel این امکان را فراهم می کند تا ویژگی های Timeline را تغییر دهید . همچنین اولین سطر نوار زمانی یا  Frame Actions این امکان را فراهم می کند تا به هر فریم واکنشی را بیفزایید به طوری که با رسیدن خط تدوین به آن ، واکنش مربوطه انجام گیرد . سطر زیرین نیز برای هر شی که بر روی صحنه ترسیم می نمایید ایجاد می شود که می توانید تراکنش ها را بدان بیفزایید .

نکته مهم : به ازای هر صحنه یک نوار زمانی داریم و برای هر شیئی که بر روی صحنه ایجاد می شود نیز یک سطر در نوار زمانی ایجاد می شود که این امکان را فراهم می دارد تا ویرایش اشیا مستقل از سایر اشیای روی صحنه باشد . در واقع هر شی یک تراک ایجاد می نماید .

نکته مهم دیگر : هر صحنه در واقع یک فریم را به تصویر می کشد و لذا برای هر فریم یک صحنه را باید ایجاد نمایید . اما نگران نباشید زیرا امکانی وجود دارد که شما را از دوباره کاری نجات می دهد که به زودی توضیح می دهم .

در Movie Panel همچنین اطلاعاتی در رابطه با فیلم جاری بر روی نوار زمانی مشاهده می شود که می توان این تنظیمات را سفارشی نمود .

 

د) Objects که بر دونوع اشیای ساده(Simple Objects) و اشیای پیچیده (Complex Objects )می باشد .

اشیای ساده شامل موارد زیر هستند :   

 

· Shape Objects 

 · Button Objects 

· Sprite Objects 

· Instance Objects 

 · Text Objects (input) 

 · Text Objects (dynamic) 

· Text Objects (static with 'Target' checkbox ticked) 

 · Group Objects (named with 'Target' checkbox ticked). 

و اشیای پیچیده نیز شامل ترکیبی از اشیای ساده می باشد . در ادامه توضیحات مفصلی در رابطه با اشیا ارائه خواهم داد .

 

                                   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد