آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش درست کردن اسکرول برای نوشته

به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن بر زبان آفرین
آموزش های فلاش =>> آموزش درست کردن اسکرول برای نوشته در فلاش mx به بدون استفاده از کمپوننت ها
خوب شاید آموزش قبلی که در مود اسکرول برای نوشته بود در محیط فلاش 8 درست کار ده نبود اما امروز برای شما عزیزان یک روش خیلی خیلی بهتر برای ساخت اسکرول در فلاش آوردم برای این کار از چند کد تناسبی خیلی ساده استفاده شده اگر جایی موردی بود تذکر بدهید تا اصلاحش کنیم.
یه توضیح خیلی ساده اینکه برای اینکار ما از یک ماسک استفاده می کنیم که فکر کنم با این جمله تا ته خط رو رفتین که چکار می خواهیم بکنیم.خوب حالا برای اینکار مراحل زیر رو انجام بدین اگه حوصله هم ندارین پایین لینک دانلود سورسش رو می زارم دانلود کنید شاید کمتر از 20 ثانیه طول بکشه :
1- یک سند جدید باز کنید با اندازه و رنگ زمینه دلخواه.
2- یک مستطیل یا هر شکل دلخواه دیگر که می خواهید متن درون آن نمایش داده شود طراحی کنید.( با فشردن کلید R و استفاده از ابزار rectangle tool )
3- حالا کلید f8 را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا شکل را تبدیل کنید و برای type گزینه اول یعنی movie clip را انتخاب کنید حالا دوبار روی شکل کلیک کنید و دوباره کلید f8 و گزینه اول را تکرار کنید.
4- حالا در قسمت properties ، instance name اون رو به bg تغییر دهید.
5- حال یک لایه جدید ایجاد کنید و لایه قبلی رو mask و این لایه جدید رو masked کنید.( برای اینکار روی لایه اول کلیک راست کنید و روی properties کلیک و mask را انتخاب کنید و لایه ساخته شده را به زیر این لایه بکشید. تا masked شود. )
6- حالا هر نوشته ایی یا هر چیزی که دارین توی لایه masked قرار دهید بعداز اتمام کار روی فرم اول لایه masked کلیک کنید و کلید F8 را فشار دهید و دوباره گزینه اول رو انتخاب کنید و روی کلیک ok کلیک کنید. سپس در قسمت properties ،instance name اونو به tex تغییر دهید.
7- حالا یک لایه جدید دیگر بالای دولایه قبلی ایجاد کنید. این بار یک طرح برای خود اسکرول بدهید بهتره یه شکل تومایه مستطیل و طولش به اندازه مستطیل قبلی باشه.بعد از طراحی کلید f8 را فشار دهیدو گزینه اول را انتخاب کنید و سپس در قسمت properties،instnce name اونو به scroll تغییر دهید.
8- خوب دو بار روی موی کلیپ قبلی کلیک کنید و کلید f8 را بفشارید و این بار گزینه دوم یعنی button را انتخاب کنید و روی کلید ok کلیک نمایید و instance name اونو به b تغییر دهید .
9- حالا کلید F9 را بفشارید و در قسمت action کلید کد زیر را واردکنید:

10- حالا کلید page up را روی صفحه کلید خود فشار دهید و کد زیر را وارد کنید:

11- حالا به scene اصلی برگردید و برای فرم اول کد زیر رو وارد کنید:


12- خوب تا اینجا اسکرول ساخته شده دو کلید دیگرهم هست که تو سورس ببنید.
نمونه انجام شده:

سورس نمونه انجام شده را می توانید از اینجا دنلود کنید. حجم :17 kb
  در ضمن دوستان قالب مجید آن لین هم آماده شده :

می تونید کدشو از اینجا دریافت کنید.
برای استفاده از این قالب ها باید مسیر زیر را دنبال کنید :
مدیریت وبلاگ / ویرایش قالب ها / و کد هر قال را در قسمت اول کپی و روی کلید ذخیره کلیک نمایید.
 

نظرات 3 + ارسال نظر
یاشار پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:29 ب.ظ http://northboy.blogsky.com

سلام. خسته نباشی.
من چندتا از کارای فلشت رو برداشتم. جالب بودن.
منم کم و بیش فلش کار می کنم.
موفق باشی.

احسات دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ق.ظ

سلام خوبین؟
آقا من از این کدهای شما استفاده کردم سورس رو هم دی ال کردم
و همه چی رو اساسی چک کردم
همه کار میکنن اما اون ماسکی که قرار دادین کار نمی کنه یعنی متن نشون داده نمی شه
کار رو با ورژن ۶ ۷ ۸ خروجی گرفتم اما کار نکرد
فکر کردم کار خودم ایراد داره
اما وقتی از سورس شما هم خروجی گرفتم متاسفانه کار نکرد لطفا سریعا رسیدگی بشه
البته من تا حالا با ماسک کار کدم ایراد نداشته
شاید اینجا چون ماسک توی یک مووی انجام میشه کار نمی کنه
به هرحال منتظرم
یا علی
بای

دوست من میشه فایلی که درست کردی آپلود کنی
چون من دوباره بعد از چند وقت اومدم
ولی تست کردم کار داد نمی دونم دلیلشو

Naser پنج‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام
خسته نباشید
آموزش عالییه ولی من تازه کارم و نتونستم ازش ایتفاده کنم. اگر ممکنه لطف کنین توضیحاتش رو با نامگذاری بگین یعنی به جای مثلا موی کلیپ قبلی یه اسم بذارین و بگین مثلا مووی کلیپ شماره 2، خیلی ممنون میشم اگر کمکم کنید واقعا نیاز دارم به این آموزش با تشکر.
ناصر

عزیز این مطلب مربوط به 5 ساله پیشه یک سرچی بزنید مطالب جدید تری پیدا می کنید مثلاً http://www.kirupa.com/developer/flash8/scrollbar.htm
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد