آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

آموزش های جامع فلش ( فلاش ) و فروشگاه محصولاتalphapack

آموزش مختلف موضوعات فلش ( فلاش ) و جوک و طنز و زمینه های مختلف کامپیوتری

طراحی سایه برای اجسام

روز پدر را به تمامی پدران تبریک می گوییم...

آموزش های فلاش (فلش) => طراحی صحنه => ایجاد سایه
امروز می خواهیم یکی از عناصر طراحی صحنه که در جلوه های کامپیوتری فلاش نقش بسزایی را داراست بررسی کنیم نام این جلوه سایه است اما من می خواهم امروز یک روش بسیار ساده برای درست کردن سایه به شما آموزش بدهم که برای خودم هم تازگی زیادی داشت
قاعده کلی این افکت این است که ما با یک ترفند بسیار ساده می خواهیم که به طرح خودمان سایه را اضافه کنیم البته لازم به ذکر است که فقط در Macromedia Flash 8 قابل اجرا می باشد خوب برای ایجاد چنین افکتی مراحل زیر را دنبال می کنیم :
1- ابتدا یک سند جدید باز می کنیم.
2- سپس بوسیله کلید های ctrl + f8 یک symbol جدید از نوع movie clip ایجاد می کنیم.
3- درون موی کلیپ طرح متحرک خود را ایجاد می کنیم بدون سایه
4- سپس به سکانس اصلی بر می گردیم و یک کپی از movie clip تهیه می کنیم و همان جا پست می کنیم برای زیبا تر شدن کار می توان یک لایه دیگر زیر لایه اول ایجاد کرد و در آن جا paste نمود. مانند طرح زیر :

5- لایه اول را قفل و از لایه دوم movie clip ایجاد شده را انتخاب و در قسمت properties آن در قسمت color گزینه tint راانتخاب و درصد آن را به 100 و قسمت های رنگ را با عدد 153 پر کنید.

6- سپس از میله ابزار free transform tool را انتخاب کنید (یا بوسیله کلید Q) و در و اشاره گر موس را به اطراف خط ها ی محدوده نزدیک کنید تا بتوانید به صورت skew شکل را تغییر دهید بعد به هر طرف که می خواهیم سایه را تغییر دهید.

7- سپس در قسمت آخر از tab filter افکت بلور را انتخاب و مقدار آن را به 10 تغییر دهید. خوب کار سایه تمام شد بوسیله کلید های ترکیبی ctrl + enter کار خود را مشاهده کنید.

نمونه انجام شده کار :

سورس نمونه را می توانید از اینجا دانلود کنید.(حجم : 36.6 KB)
آخرین نکته اینکه اگر فلاش پلیر شما ورژن 7 باشد این طرح درست نمایش داده نمی شود. و باید فلاش پلیر 8 یا بلاتر روی سیستم خود نصب کنید. در ضمن اگر نظر بدین ما شوق بیشتری برای نوشتن پیدا می کنیم.
(درج مطالب با ذکر منبع ( www.alphapack.co.sr ) بلامانع است.)
 

نظرات 1 + ارسال نظر
داوود سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:21 ق.ظ http://gearbox.blogsky.com/

با تشکر از زحمات شما
اگر امکان داشته باشه نحوه ارسال فلش به وبلاگ را هم توضیح بدهید
ممنون میشم

روی چشم در ارسال بعدی که فردا باشه دو روش وارد کردن فایل فلاش را به شما آموزش میدهم اما اگه صبر ندارید مسیر زیر را در frontpageدنبال کنید : insert/web commponet/advanced controls/plug ins و آدرس فایل فلاش را وارد کنید تا به نمایش در آید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد